ואלסקיס: "אם סודובה תדיח את מכבי, זו תהיה הפתעה עצומה"

נריוס ואלסקיס
נריוס ואלסקיס | אודי ציטיאט

הליטאי, שחתם בהודו לאחר חצי עונה בהפועל ת"א, ניתח את יריבת הצהובים בראיון מיוחד לספורט1: "מזכירה את בני יהודה". על האדומים: "רצו לחסוך וביקשו שאחתום על מסמכים". על רפואה: "הוריד לי את הביטחון"

(גודל טקסט)

אחרי שהודחה מליגת האלופות על ידי קלוז', מכבי תל אביב תשחק נגד סודובה הליטאית בנתניה(חמישי ב-20:15, ספורט4) ותנסה להשיג מקדמה לקראת הגומלין שייערך בשבוע. מי שמכיר מצוין את שתי הקבוצות הוא החלוץ נריוס ואלסקיס, ששיחק בעונה החולפת במדי הפועל תל אביב וחתם לאחרונה בשורות צ'נאיין מהליגה ההודית

בעוד מספר שבועות ואלסקיס ימריא עם קבוצתו החדשה למחנה טרום העונה ובינתיים הוא מבלה לצד בני משפחתו בקובנה שבליטא. "כרגע אני נח קצת אחרי עונה קשה ומכין את עצמי לקראת זו שבפתח", הוא מספר בראיון מיוחד לספורט1.

בינואר 2019 הצטרף ואלסקיס לשורות האדומים ועד תום העונה מצא את הרשת רק פעם אחת. "אני לא מבין למה הפועל תל אביב שחררה אותי. אופיר חיים הביא אותי, אבל אז קובי רפואה מונה במקומו והוא לא רצה אותי. הבעלים אמר לי שהוא מעוניין בי, אבל רפואה לא וזו הסיבה שלא המשכתי לעונה נוספת. היה לי קשה מאוד איתו. הוא לא נתן לי לשחק ולא העניק לי ביטחון. עד עכשיו אני לא מבין למה".


"היה לי קשה מאוד עם קובי רפואה" (מאור אלקסלסי)

על יריבת מכבי תל אביב אמר ואלסקיס: "סודובה זכתה באליפות ליטא בשנתיים האחרונות והיא קבוצה טובה מאוד. הסגל שלה פחות או יותר זהה בשנים האחרונות. היא החליפה שניים-שלושה שחקנים ושמרה על השלד. זו קבוצה שמזכירה לי את בני יהודה – שלושה בלמים ושני מגנים שמנסים כל הזמן לתקוף. היא קודם כל חושבת איך לא לספוג ורק אז מנסה לצאת קדימה. מכבי פייבוריטית, אבל בכדורגל לעולם אי אפשר לדעת".

על השפעתו של מזג אוויר: "יהיו בנתניה יותר מ-30 מעלות ועבור קבוצה ליטאית זה חום כבד ותנאים לא פשוטים. גורל ההתמודדות הזו תלוי מאוד במשחק הראשון. אם מכבי לא תספוג שער חוץ ותשיג תוצאה טובה, לסודובה יהיה קשה מאוד בגומלין. מכבי תצטרך להבקיע שערים בנתניה ואז היא תעבור לשלב הבא, אולי אפילו בקלות. אם סודובה תבקיע שער חוץ ותחזור הביתה עם 2:1, אז הכל יכול להיות כי זו קבוצה מאוד ביתית שמשחקת טוב במגרש וכמעט לא מפסידה באצטדיון שלה בליגה".

סגנון המשחק של סודובה: "מול קבוצות גדולות היא לא משחקת פתוח והתקפי והיא בעיקר תתגונן בנתניה. הם סיימו את המשחק הראשון נגד הכוכב האדום בלגרד ב-0:0 ולקראת הסיום הם יצאו קדימה וניסו בכל הכוח להשיג הכרעה. בגומלין הם כבר נוצחו ועפו מהמפעל. זו תהיה הפתעה עצומה אם היא תעבור. מכבי זה מועדון גדול וכולם מכירים את הליגה הישראלית. הליגה הליטאית, לעומת זאת, קטנה וגם התקציבים בהתאם. סודובה מקפידה לחפש שחקנים זרים בזול".


"מכבי תצטרך להכריע את המפגש הכפול במשחק בנתניה" (דני מרון)

ואלסקיס סימן את הכוכב של סודובה: "מדובר בפאולויוס גולוביקאס – ליטאי צעיר בן 19. הוא אחד הכוכבים העולים במדינה, שחקן מאוד מוכשר שזומן כבר לנבחרת הבוגרת. באופן אישי, כמובן שארצה שסודובה תנצח. בכל זאת, ליטא זו המדינה שלי. אני מאוד אוהב את ישראל ובוודאות אחזור לשם. אם לא בשביל לשחק כדורגל, אז לבקר. יש לי המון חברים בישראל ואני מאוד אוהב את המדינה".

לסיום, ואלסקיס התייחס שוב לתקופה הקצרה שלו בהפועל תל אביב: "זו הייתה חצי עונה קשה מאוד עבורי. אחרי שלושה חודשים שלא שיחקתי, שלקח לי זמן להיכנס לכושר משחק. אחרי שבועיים-שלושה, דברים התחילו להסתדר – יצאנו מהמקום האחרון והרגשתי קצת יותר ביטחון, אבל אז רפואה הוציא אותי מההרכב והתחילו כל מיני דיבורים. הרי אם הייתי משחק ביותר מ-70 אחוז מהמשחקים, החוזה שלי היה מתארך אוטומטית בעונה נוספת – זה היה הסעיף.

"אחרי כמה משחקים, התחילו לדבר איתי על כל מיני דברים כמו ניירת והציעו לי לעזוב את הקבוצה מרצוני. אמרתי להם שאם הם רוצים לשחרר אותי, הם מוזמנים ורק שישלמו לי את מה שמגיע לי. המשכתי להתאמן כמו מקצוען עד הסוף. הם כנראה רצו לחסוך וביקשו שאחתום על מסמך שבסוף העונה אני אשתחרר בכל סיטואציה. כמובן שלא חתמתי והתעקשתי על ההסכם הראשוני. בסוף, למרות שרציתי להישאר, שוחררתי. זה הכדרורגל, אלו החיים, עכשיו אני בהודו ומצפה לאתגר החדש".


קובי רפואה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי