"הבקיע כמו יונייטד בחודש שלם": מרטינלי כובש את ארסנל

גבריאל מרטינלי
גבריאל מרטינלי | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

הברזילאי בן ה-18 כבש צמד גם נגד ליאז' והעלה את מאזנו לארבעה שערים ב-9 ימים, בלונדון ניצלו זאת כדי להתבדח על חשבון היריבה ממנצ'סטר שבחנה את החלוץ בעבר. וגם: אמרי מסביר את העדפת הצעירים על פני אוזיל

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)
גם ללא מרבית הכוכבים ובסגל צעיר במיוחד, עבור ארסנל המשחק הביתי נגד סטנדרד ליאז' אמש (חמישי) בליגה האירופית היה קל במיוחד. זה הסתיים ב-0:4 לתותחנים ללא קושי מיוחד, כך שגם פייר אמריק אובמיאנג שישב על הספסל יכול היה להתרווח ולצפות בחבריו הצעירים עושים ככל העולה על רוחם מול הבלגים.


מעל כולם בלט הברזילאי גבריאל מרטינלי בן ה-18, הרכש הראשון של ארסנל לעונת 2019/20 שלמעשה שבפרמיירליג שותף לדקות ספורות בלבד, שש ליתר דיוק, אבל בליגה האירופית עושה חיל. מרטינלי, במפתיע, דווקא החל את הקריירה שלו בתור ילד בקבוצת הקט-רגל של קורינתיאנס, אבל ב-2015 עשה הסבה לכדורגל מקצועני ובין השאר נבחן במנצ'סטר יונייטד ובברצלונה. 


בין שלל הכוכבים ששומעים עליהם בדרך כלל בברזיל ושגם יוצאים לאירופה בסכומי עתק, מרטינלי שיחק במועדון קטן ונרכש עבור סכום המוערך ב-7 מיליון יורו בלבד למרות שחוזר על ידי מעל 20 מועדונים לפי הדיווחים. בתחילת חודש יולי הוא הודיע על בחירתו לעבור לארסנל, ועל אף קרדיט מועט בינתיים הוא בהחלט מוכיח שעתידו עוד לפניו.


במשחק היחיד בו פתח מרטינלי בהרכב הוא כבש צמד, היה זה ב-0:5 על נוטינגהאם פורסט בגביע הליגה לפני כעשרה ימים, ואתמול הוא שוב כבש צמד וגם הוסיף בישול – כך שה"באז" סביבו בממלכה כבר בשיאו ומי שבעיקר מתוסכלים מכך הם אוהדי מנצ'סטר יונייטד, שראו את הברזילאי מבקיע ארבעה שערים בתשעה ימים – כמות שערים שווה לזו שהבקיעה יונייטד ב-32 הימים האחרונים!




גם המנג'ר אונאי אמרי לא הסתיר את התלהבותו מהופעתו של הכוכב הצעיר: "הדבר הראשון שיש לו בראש זה לעזור לנו. הוא היה מושלם עבורנו באימונים לפני העונה, תמיד היה שם כשצריך אותו ושוחחתי איתו על כך והרגעתי אותו שהוא יקבל את ההזדמנויות שלו כל עוד הוא ימשיך עם אותה תשוקה ואותו רעב. הוא מאוד מהיר ולמרות שהוא מעדיף לשחק בכנף שמאל, הצבתי אותו כחלוץ מכיוון ששם הוא שיחק בברזיל".


מרטינלי הצעיר גם כן הגיע לעמדת הראיונות בסיום המשחק, שם ניצלו את ההזדמנות כדי לשאול אותו על המבחנים ביונייטד: "בין 2015 ל-2017 הייתי שם ארבע פעמים והתאמנתי בערך 15 ימים. ראיתי את כל השחקנים והצטלמתי עם פטריס (אברה), מרואן (פלאיני) ואחרים. פול (פוגבה) ידע שאני ברזילאי ושאל אותי מאיזו קבוצה אני ואם אני בסדר". ב"מנצ'סטר איבנינג ניוז" אף סיפרו שמרטינלי בן ה-14 פתח בחוד במשחק אימון בזמנו לצד מייסון גרינווד, אבל לא הרשים וכאמור נשאר ברזיל, עד שביולי האחרון נחת בצפון לונדון.


סיפור נוסף סביב המשחק אתמול היה בנוגע למעמדו של מסוט אוזיל. לאחרונה שוב נפוצות ידיעות רבות על כך שבינואר תנסה ארסנל להשתחרר מהגרמני, שמבלה את זמנו בעיקר על הספסל וביציע. כשנשאל אמרי מדוע הוא לא שותף גם נגד ליאז' ולמעשה כלל לא התלבש למשחק, הוא השיב: "זה כי אני חושב שלשחקנים אחרים מגיע יותר. הוא צריך להמשיך לעבוד. היינו צריכים לתת הזדמנות לשחקנים הצעירים והם לקחו אותה, הם קרובים להפוך לשחקנים משמעתיים שלנו גם ברמות הגבוהות – הם הראו את זה היום".



אוזיל. אפילו לא התלבש למשחק עם הרכב צעיר (Marc Atkins/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי