1:5 לליברפול, 0:4 מרשים לרומא, לברקוזן ניצלה מהפסד בכורה

play
דרווין נונייס ליברפול | GettyImages
צפו: נונייס, דיאס וסובוסלאי חגגו, ליברפול הביסה 1:5 את ספרטה פראג 02:18

שמינית גמר הליגה האירופית: נונייס הוביל את מוליכת הפרמיירליג לטיול בפראג, הג'אלורוסי להטו גם מול ברייטון, מוליכת הבונדסליגה חילצה 2:2 מול קרבאח. מילאן גברה 2:4 על סלביה, מארסיי דרסה 0:4 את ויאריאל

קבוצות: ליברפול רומא
(גודל טקסט)

ליברפול ומילאן, שתי קבוצות שמסורתית רגילות יותר לשלבי ההכרעה בליגת האלופות, רוצות להתקדם לעבר רבע גמר הליגה האירופית. ליברפול נראית בדרך הבטוחה לשם אחרי 1:5 קליל בפראג על ספרטה, מילאן עשתה את העבודה מול היריבה העירונית של ספרטה עם 2:4 על סלביה וגם רומא שנמצאת בכושר מצוין הביסה 0:4 את ברייטון ואמורה להעפיל. באייר לברקוזן חילצה 2:2 בבאקו מול קרבאח, מארסיי הביסה 0:4 את ויאריאל.

ספרטה פראג – ליברפול 5:1

יורגן קלופ רוצה זכייה בכל התארים בעונת הפרידה שלו, ובליגה האירופית הוא כבר יכול להיערך לרבע הגמר. ליברפול אמנם הפסידה פעמיים במשחקי חוץ בשלב הבתים, אבל בפראג טיילה ללא בעיות. אלכסיס מקאליסטר כבש בפנדל (6) ובישל לדרווין נונייס שסיפק צמד נפלא (25 ו-45+3). קונור בראדלי נכנס בהפסקה ונתן לספרטה תקווה קלה עם שער עצמי בדקה הראשונה שלו על המגרש, אבל לואיס דיאס (53) ודומיניק סובוסלאי המחליף (90+4) חתמו את החגיגה. גם מוחמד סלאח רצה להצטרף לרשימת הכובשים לאחר שנכנס בדקה ה-74, אבל שער שלו נפסל בחלוף 10 דקות.

שחקני ליברפול חוגגים
בלי שום בעיות. שחקני ליברפול חוגגים | אימג'בנק GettyImages

רומא – ברייטון 0:4

הג'אלורוסי המשיכו את הכושר הנהדר שלהם תחת שרביטו של דניאלה דה רוסי ונראים בדרך הבטוחה לרבע הגמר. ברייטון ערכה שישה שינויים בהרכב וההגנה שלה נחשפה במערומיה כבר בדקה ה-13, כאשר לאנדרו פארדס בכדור עומק נהדר מצא את חברו לנבחרת ארגנטינה פאולו דיבאלה שעבר את השוער וכבש. רומלו לוקאקו ניצל טעות קשה של לואיס דאנק והכפיל את היתרון בדקה ה-42 עם השביעי שלו בליגה האירופית העונה, הבלם ג'אנלוקה מאנצ'יני דחק את השלישי (64) והמבשל סטפן אל שעראווי סידר ארבע דקות לאחר מכן שער גם לבריאן כריסטנטה שנגח בקלות פנימה (68). הצגה נהדרת של רומא.

פאולו דיבאלה חוגג עם שחקני רומא
רומא בכושר נהדר. פאולו דיבאלה חוגג עם החברים | אימג'בנק GettyImages

קרבאח – באייר לברקוזן 2:2

נראה היה שרצף 34 המשחקים ללא הפסד של באייר לברקוזן עומד להישבר, אבל הבלתי מנוצחת היחידה של הליגות הבכירות באירופה הצליחה לחמוק גם מהכדור הזה. מוליכת הבונדסליגה עלתה בהרכב משני ונענשה על ידי יאסין בנזיה (26) וז'וניניו (45+2) שדהר חצי מגרש והשפיל את השוער. אלונסו הכניס את ג'רמי פרימפונג, גרניט ג'אקה ופלוריאן וירץ, שבדקה ה-70 ניצל מתנה שקיבל מהגנת המארחת והקפיץ באלגנטיות מול השוער כדי לצמק. הלחץ גבר, גם פטריק שיק נכנס ובתוספת הזמן הוא זה שנגח את השוויון ומנע הפסד ראשון העונה.

ז'וניניו שחקן קרבאח כובש מול באייר לברקוזן
השפיל את השוער. ז'וניניו עם השני של קרבאח | רויטרס

מארסיי – ויאריאל 0:4

משהו טוב מאוד עובר על מארסיי בתקופה האחרונה. אחרי פתיחת עונה מזעזעת, הקבוצה הצרפתית חיברה ניצחון רביעי ברציפות בכל המסגרות, הפעם עם ארבעה שערים לרשת של הצוללת הצהובה שהמשיכה לצלול ולהתרסק. ז'ורדן ורטו נגח את היתרון בדקה ה-23, ירסון מוסקרה הוסיף שער עצמי כעבור חמש דקות ופייר אמריק אובמיאנג המשיך בכושר הכיבוש שלו בדקה ה-42 כדי לקבוע 0:3 לפני המחצית. החלוץ הגבוני להט בביצוע מופלא כשהקפיץ מעל פפה ריינה, וגם כרטיס אדום של אלברטו מורנו לא סייע לויאריאל שבדרך הביתה כבר בשלב שמינית גמר המפעל.

אוליבייה ז'ירו מילאן
התקשו מעט, אבל התקרבו לרבע הגמר. ז'ירו | אימג'בנק GettyImages

מילאן – סלביה פראג 2:4

הרוסונרי רוצים להמשיך לרוץ באירופה ולהשיג תואר אירופי ראשון מאז הזכייה בליגת האלופות ב-2007, והערב הם עשו צעד חשוב שהיה אמור ללכת קל יותר מול 10 שחקנים של האורחת מצ'כיה. אל חאג'י מאליק דיוף הורחק בדקה ה-26, וכעבור 8 דקות נגיחה מדויקת של אוליבייה ז'ירו כבר נראה שפתחה את הדרך למבול של שערים, אך מילאן לא חשבה שזה יבוא משני הצדדים. דויד דודרה השווה 2 דקות אחרי השער של ז'ירו, ריינדרס החזיר את היתרון בדקה ה-44 ורובן לופטוס צ'יק קבע 1:3 לפני הירידה להפסקה (45+1). איבן שראנץ צימק פעם נוספת עם שער נהדר בדקה ה-65, אבל אקורד הסיום היה של רפאל לאאו שבדקה ה-85 שוב כבש אחרי מבצע אישי יוצא מן הכלל והעניק מקדמה של שני שערים לפני הטיסה לפראג בשבוע הבא.

תוצאות נוספות:

בנפיקה – ריינג'רס 2:2 לבנפיקה: אנחל די מריה (45+2 בפנדל), קונור גולדסון (67, עצמי). לריינג'רס: טום לורנס (7), דיון סטרלינג (45+5)

פרייבורג – ווסטהאם 0:1 לפרייבורג: מיכאל גרגוריץ' (81)

ספורטינג ליסבון – אטאלנטה 1:1 לספורטינג: פאוליניו (17). לאטאלנטה: ג'יאנלוקה סקמאקה (39)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי