ליברפול הושפלה בביתה, רומא עצרה את הרצף השלילי מול מילאן

play
מוחמד סלאח ליברפול | רויטרס
צפו: סקמאקה כבש צמד, ליברפול הושפלה 3:0 באנפילד על ידי אטאלנטה 02:12

צמד של סקמאקה ושער של פשאליץ' העניקו לאטאלנטה 0:3 מדהים באנפילד ברבע גמר הליגה האירופית. מאנצ'יני ניצח בסן סירו, באייר לברקוזן גברה 0:2 על ווסטהאם, בנפיקה ניצחה 1:2 את מארסיי

(גודל טקסט)

שלב רבע הגמר של הליגה האירופית התחיל הערב (חמישי) עם המשחקים הראשונים שהשאירו הרבה טעם למשחקי הגומלין בשבוע הבא. אטאלנטה היממה את ליברפול באנפילד, רומא עצרה את הדהירה של מילאן, באייר לברקוזן ניצחה את ווסטהאם בדקות הסיום ובנפיקה גברה על מארסיי.

ליברפול – אטאלנטה 3:0

אם לא הספיק ה-2:2 הדרמטי עם מנצ'סטר יונייטד במחזור האחרון שהוריד את הקבוצה של יורגן קלופ למקום השני בטבלת הפרמיירליג, כעת נראה שמסע הפרידה של המאמן הגרמני עשוי להסתיים גם ללא תואר אירופי. האדומים עלו ברוטציה מול האורחת מאיטליה שהיממה את אנפילד והשיגה מקדמה אדירה לקראת הגומלין בארץ המגף בשבוע הבא. ג'אנלוקה סקמאקה ששיחק בווסטהאם בעונה שעברה, חזר לאדמת אנגליה והרגיש כמו בעל הבית באצטדיון הביתי של האדומים עם צמד ענק בדקות ה-38 וה-60, שבעיקר הדגיש כמה ההגנה של המארחים הייתה חלשה הערב. מריו פשאליץ' הוסיף את השלישי אחרי עוד תצוגה הגנתית מחרידה והדיפה רעה של קוויבין קלהר ואולי קבע שהגומלין יהיה לפרוטוקול בלבד עם ניצחון חוץ עצום. לליברפול זה היה הפסד ביתי ראשון מאז פברואר 2023.

וירג'יל ואן דייק ליברפול
השפלה ביתית. ואן דייק | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 3: כמעט האורחת היממה את אנפילד – איבוד כדור של ליברפול הביא למתפרצת של אטאלנטה, אבל מריו פשאליץ' נעצר מקרוב על ידי קוויבין קלהר שהדף עם הראש בצורה מדהימה.

דקה 4: הקצב האדיר המשיך עם מתפרצת מהצד השני שהסתיימה בבעיטה לא מספיק טובה של דרווין נונייס שנעצרה.

דקה 15: מסירת עומק נפלאה של ג'ונס מצאה את נונייס שהחמיץ מקרוב מול חואן מוסו.

דקה 26: כדור חופשי הורחק עד הארווי אליוט שמצד ימין של רחבת אטאלנטה בעט כדור מדויק שפגע במשקוף, בקורה ויצא החוצה.

דקה 38: גול! 0:1 לאטאלנטה! ג'אנלוקה סקמאקה קיבל מסירת רוחב מצד ימין, ניצל הגנה מנמנמת של ליברפול ובבעיטה נמוכה כבש לרשת של קלהר.

ג'אנלוקה סקמאקה אטאלנטה כובש מול ליברפול
סיומת נהדרת. סקמאקה | רויטרס

דקה 60: גול! 0:2 לאטאלנטה! כדור רוחב מצד ימין פעם נוספת הגיע לסקמאקה שנותר פנוי לחלוטין ברחבה ובקלות בעט לפינה של קלהר את השני שלו ושל האורחת.

דקה 83: גול! 0:3 לאטאלנטה! עוד תצוגה מביכה של הגנת ליברפול, הפעם עם שני איבודי כדור שסידרו לפשאליץ' את השלישי אחרי הדיפה רעה במיוחד של קלהר.

ג'אלנוקה סקמאקה אטאלנטה
מביך את ההגנה של ליברפול. סקמאקה | רויטרס

מילאן – רומא 1:0

דווקא כשהיא בכושר יוצא מן הכלל עם שבעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, המארחת בסן סירו נעצרה מול היריבה לה לא הפסידה ב-9 המפגשים האחרונים בין הקבוצות, עד הערב. ג'אנלוקה מאנצ'יני עשה את ההבדל בדקה ה-17 כשנגח מכדור קרן מדויק של פאולו דיבאלה והעביר את היתרון לג'אלורוסי שיקוו להשלים את המשימה בשבוע הבא בבירת איטליה.

מהלך המשחק:

דקה 17: גול! 0:1 לרומא! כדור קרן מצד ימין של פאולו דיבאלה מצא את הראש של ג'אנלוקה מאנצ'יני שנותר פנוי ברחבה ונגח לפינה הרחוקה.

ג'אנלוקה מאנצ'יני רומא כובש נגד מילאן
כבש נגד לאציו, עכשיו מול מילאן. מאנצ'יני | אימג'בנק GettyImages

באייר לברקוזן – ווסטהאם 0:2

אחרי שישה ניצחונות רצופים ולפני סוף השבוע הגדול בתולדות המועדון, בו תוכל לזכות לראשונה אי פעם באליפות הבונדסליגה, באייר לברקוזן התקשתה מול הקבוצה של דייויד מויס ששמרה על שער נקי במשך 83 דקות, אבל סיימה עם השביעי ברציפות ומקדמה חשובה לקראת הגומלין בלונדון. האלופה שבדרך לחצה על השער של פביאנסקי עד שהרחקה לא מספיק טובה של הגנת הפטישים סידרה ליונאס הופמן שער מאוחר, כפי שלברקוזן אוהבת. ויקטור בוניפייס נהנה מבישול של כובש השער הראשון בתוספת הזמן (90+1) שקבע משחק 42 ברציפות ללא הפסד לקבוצה של צ'אבי אלונסו.

מהלך המשחק:

דקה 83: גול! 0:1 ללברקוזן! כדור קרן של המארחת הורחק על ידי הגנת ווסטהאם עד יונאס הופמן שבעט כדור חזק לפינה הרחוקה והעלה את הקבוצה הגרמנית ליתרון.

דקה 90+1: גול! 0:2 ללברקוזן! הופמן הפעם על תקן המבשל הרים כדור שמצא את הראש של ויקטור בוניפייס שנגח לרשת את השני של המארחת.

יונאס הופמן באייר לברקוזן
אלופת הבונדסליגה שבדרך גם בדרך לגמר אירופי? הופמן | רויטרס

בנפיקה – מארסיי 1:2

צמד המעידות מול ספורטינג ליסבון בגביע ובמאבק על תואר האליפות בפורטוגל לא הפריעו למארחת לנצח במשחק הראשון מבין שניים ברבע גמר המפעל האירופי. בפעם האחרונה שהשתיים נפגשו בליגה האירופית זה הסתיים בתוצאה זהה שהעניקה לבנפיקה את הכרטיס לרבע הגמר, הפעם הן נפגשות ברבע ורפא סילבה העלה את המארחת מליסבון ליתרון בדקה ה-16 ואנחל די מריה הכפיל בדקה ה-52. פייר אמריק אובמיאנג השאיר תקווה לאורחת מצרפת שרשמה הפסד חמישי ברציפות בכל המסגרות.

אנחל די מריה בנפיקה
הגומלין פתוח למדי. די מריה | רויטרס

משחקי הגומלין ברבע גמר הליגה האירופית יתקיימו ביום חמישי הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי