ליברפול ומילאן הודחו, רומא מול לברקוזן בחצי גמר הליגה האירופית

play
הדחה כואבת. מוחמד סלאח | רויטרס
צפו: ליברפול ניצחה את אטאלנטה באיטליה, אך הודחה מהליגה האירופית 01:39

ערב מאכזב למועדוני הפאר בליגה האירופית: ליברפול ניצחה 0:1 את אטאלנטה, אך הודחה בעקבות התבוסה 3:0 באנפילד בשבוע שעבר, מילאן הפסידה 2:1 לרומא, ששוב תשחק מול לברקוזן הבלתי מנוצחת (1:1 דרמטי אצל ווסטהאם). מארסיי ניצחה את בנפיקה בפנדלים

(גודל טקסט)

שלב רבע הגמר של הליגה האירופית הסתיים הערב (חמישי) עם הדחות של שני מועדוני פאר: ליברפול ניצחה אמנם 0:1 בברגמו את אטאלנטה, אך שילמה את המחיר על התבוסה 3:0 באנפילד ונפרדה מהמפעל. כך גם מילאן, שהפסידה 2:1 באולימפיקו של רומא, שתשחזר את חצי הגמר מהעונה שעברה מול באייר לברקוזן הבלתי מנוצחת. מארסיי השיגה את הכרטיס האחרון עם ניצחון בפנדלים על בנפיקה.

חצאי הגמר (2 ו-9 במאי):

מארסיי – אטאלנטה

רומא – באייר לברקוזן

גמר הליגה האירופית ייערך ב-22 במאי בדבלין.

מוחמד סלאח שחקן ליברפול מאוכזב
הדחה כואבת. מוחמד סלאח | רויטרס
שחקני אטאלנטה חוגגים
הישג פנטסטי. שחקני אטאלנטה חוגגים | רויטרס

אטאלנטה – ליברפול 1:0 (1:3 בסיכום)

האם יורגן קלופ ייפרד מליברפול עם גביע הליגה בלבד? אחרי ההדחה מהגביע ואיבוד הפסגה בליגה, המייטירדס נפרדו הערב גם מהליגה האירופית, שם נחשבו לפייבוריטים לזכייה לפני רבעי הגמר, והם ינסו לחזור למסלול בפרמיירליג כדי להשיג בכל זאת תואר נוסף. אטאלנטה עשתה את שלה עם אותו 0:3 מהדהד בליברפול בשבוע שעבר וידעה לשמור על התוצאה בעזרת הקהל בברגמו, בדרך לחצי גמר אירופי ראשון מאז גביע המחזיקות ב-1988. הפנדל של מוחמד סלאח בדקה השביעית, אחרי מהלך טוב של טרנט אלכסנדר-ארנולד במשחק החזרה שלו להרכב, דווקא נתן תקווה לקאמבק חלומי מבחינת ליברפול, אבל חואן מוסו מנע שתי ספיגות נוספות וגם החילופים של קלופ לא הביאו למפנה המיוחל. הישג אדיר מבחינת אטאלנטה, שכעת יכולה לחלום גם על גמר היסטורי.

דקה 7: גול! כדור רוחב של אלכסנדר-ארנולד מצד ימין פגע ביד של רוג'רי וסידר פנדל, אותו סלאח בעט פנימה. 0:1 לליברפול.

שחקני באייר לברקוזן חוגגים
פשוט לא מסוגלים להפסיד. שחקני באייר לברקוזן | רויטרס
התקוטטות בין שחקני ווסטהאם לשחקני באייר לברקוזן
מהומה בלונדון | אימג'בנק GettyImages, Mike Hewitt

ווסטהאם – באייר לברקוזן 1:1 (3:1 בסיכום)

אלופת גרמניה הטרייה שוב הצליחה להימלט מהפסד ראשון העונה ברגעי הסיום והאריכה את השיא ההיסטורי שלה ל-44 משחקים רצופים בהם היא בלתי מנוצחת העונה. היא גם שבה לחצי גמר הליגה האירופית ותנסה לנקום שם ברומא על ההדחה מהשנה שעברה. ווסטהאם, זוכת הקונפרנס ליג מ-2023, פתחה בצורה נפלאה ועלתה ליתרון מוקדם מראשו של מיקייל אנטוניו בדקה ה-13, אבל לא השכילה לכבוש פעם נוספת כדי לשלוח את המשחק להארכה. המבשל ג'רוד בואן היה הכי קרוב לכך, כשמנגד צ'אבי אלונסו שוב קיבל תמורה מהספסל (ג'רמי פרימפונג השווה בדקה ה-89) ויכול להיות מרוצה שאף אחד משחקניו לא הורחק אחרי 90 דקות טעונות בלונדון.

דקה 13: גול! בואן הרים מצד שמאל, אנטוניו הסתנן בין הבלם קוסונו לשוער קובארז' ונגח פנימה. 0:1 לווסטהאם.

דקה 31: עימות מכוער בין אנטוניו לבלם טה גרם למהומה רבתי במרכז המגרש. השופט סאנצ'ס סיים את האירוע עם צהוב לשני המתקוטטים הראשיים.

דקה 89: גול! לברקוזן פשוט לא מוכנה להפסיד. פרימפונג שנכנס כמחליף הטעה את אוגבונה ובעט כדור שפגע בקרסוול ונכנס. 1:1.

ג'אנלוקה מאנצ'יני שחקן רומא חוגג שער
שוב הוא. ג'אנלוקה מאנצ'יני חוגג | רויטרס
פאולו דיבאלה שחקן רומא כובש לרשת מילאן
יופי של שער. פאולו דיבאלה | רויטרס

רומא – מילאן 1:2 (1:3 בסיכום)

נוקאאוט של הג'אלורוסי בדרבי האיטלקי, בדרך לחצי גמר אירופי רביעי ברציפות ושלישי בארבע שנים בליגה האירופית, כאשר שוב מצפה לה מפגש עם לברקוזן, כמו לפני שנה. ג'אנלוקה מאנצ'יני, שהכריע את המשחק בסן סירו בשבוע שעבר, שוב הלם במילאן עם שער בדקה ה-12 ו-10 דקות לאחר מכן פאולו דיבאלה הכניע את מייק מניאן עם ביצוע מלוטש. מילאן הגבירה את הלחץ מול 10 שחקנים, לאחר הרחקתו של זקי צ'ליק בדקה ה-31, אבל בעטה רק פעם אחת למסגרת והשיגה בעיקר קרנות, עד שמתאו גאביה נגח שער מצמק חמש דקות לסיום. זה לא מנע מרומא לחגוג עם הקהל באולימפיקו ומהכדורגל האיטלקי כולו לצהול מקבלת הנציגה החמישית בליגת האלופות.

דקה 12: גול! ושוב זהו מאנצ'יני. הבלם עלה לעזרת ההתקפה, נשאר ברחבה וכדור מסובב של פלגריני שפגע בקורה הגיע היישר אליו כדי שיבעט פנימה. 0:1 לרומא.

דקה 22: גול! לוקאקו ניער את גאביה שלאחר מכן הוסיף עוד טעות עם הרחקה היישר לעבר דיבאלה, שסובב באומנות בשמאל מ-14 מטרים אל הרשת. 0:2 לרומא.

דקה 31: כרטיס אדום! צ'ליק גלש בצורה מטופשת במרכז המגרש ופגע מאחור ברפאל לאאו. השופט שלף אדום על העבירה הגסה והשאיר את רומא ב-10 שחקנים.

דקה 85: גול! לאאו הטעה והרים מצד ימין, הבלם גאביה הסתנן ונגח פנימה כדי לצמק ל-2:1 עבור מילאן.

פאריס מומבניה שחקן מארסיי חוגג שער
השאיר את מארסיי בתמונה. פאריס מומבניה | רויטרס

מארסיי – בנפיקה 2:4 בפנדלים (2:2 בסיכום)

ערב דרמטי בסטאד ולודרום, בסיומו מארסיי קטעה רצף של חמישה הפסדים בכל המסגרות וחזרה לחצי הגמר אחרי שש שנים (הפסידה לאתלטיקו מדריד בגמר 2018). בנפיקה, שהשאירה את הבכורה בפורטוגל ליריבה העירונית ספורטינג שברחה לה בליחגה והדיחה אותה מהגביע, לא הצליחה להימנע מהפסד 11 ברציפות במשחקי גומלין בשלבי נוקאאוט באירופה וגם הפנדלים לא שירתו אותה. מארסיי הייתה עדיפה ב-90 הדקות ובאה על שכרה בדקה ה-79, כשמלך שערי המפעל פייר אמריק אובמיאנג בישל למחליף פאריס מומבניה שקבע שוויון מוחלט, אחרי ההפסד 2:1 בליסבון. בהארכה מנע פאו לופס שוויון מאנחל די מריה, שגם היה הבועט הראשון בדו-קרב ושלח את הכדור לקורה. לופס הדף את הפנדל הרביעי של אנטוניו סילבה והמחליף לואיס הנריקה נתן את האות לחגיגות של מארסיי.

דקה 79: גול! הלחץ של המארחת השתלם עם הרמה של אובמיאנג מצד שמאל ונגיחה של המחליף מומבניה, בין רגליו של השוער טרובין שצריך להרגיש אשם בשער. 0:1 למארסיי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי