סולשיאר: "זכייה בליגה האירופית תהיה ההישג הגדול בקריירה שלי"

מאמן יונייטד לקראת רבע גמר הליגה האירופית נגד קופנהאגן בשני (21:50, ישיר בספורט1) - "הייתי חלק מקבוצה פנטסטית ולעתים רכבתי על הגב של אחרים". רומרו: "על החיים ועל המוות". פרננדש, ראשפורד ופוגבה ב-11

(גודל טקסט)

עם כל הכבוד לליגת האלופות, שלב רבע גמר הליגה האירופית ייצא לדרך כבר מחר (שני) עם שני משחקים. מנצ'סטר יונייטד ואינטר, אולי הקבוצות החזקות במפעל שיכולות להיפגש בגמר, יקווה להבטיח את מקומן בארבע האחרונות. מנצ'סטר יונייטד תפגוש את קופנהאגן (21:50, שידור ישיר בספורט1) בעוד אינטר תשחק נגד באייר לברקוזן.

השדים האדומים רוצים לשחזר את הזכייה במפעל מעונת 2016/17 והם רחוקים שלושה משחקים מכך. המאמן אולה גונאר סולשיאר, שזכה עם המועדון בתארים רבים כשחקן, כולל בטרבל בלתי נשכח, סיפר שאם יניף את הגביע כמאמן זה יהיה ההישג הגדול ביותר בקריירה שלו

"אני שאפתן ואחד החלומות שלי הוא לזכות בתואר כמאמן של הקבוצה הזו. אני חייב את הקריירה שלי למועדון הזה, אז לזכות במשהו כמאמן זה יהיה הרגע שיעשה אותי הכי גאה. כשחקן, הייתי חלק מקבוצה פנטסטית ולפעמים אתה פשוט רוכב על הגב", אמר מי שכבש את שער הניצחון הדרמטי בגמר ליגת האלופות ב-1999, וסיפר: "רוי קין היה אומר לי לפעמים שהגב שלו כואב משום שהוא צריך לסחוב אותי, והוא כנראה צדק".

ברונו פרננדש | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

לדבריו, זכייה בתואר תהיה מקפצה גדולה לקראת העונה הבאה 2020/21: "גביעים גורמים לך לחשוב – 'אני רוצה יותר מזה', ככה אתה לא נח על זרי הדפנה. זה אומר יותר מסירות ופוקוס מצד השחקנים. הכל בידיים שלהם. הם יודעים שהם נמצאים במנצ'סטר יונייטד ויש לנו את היכולת לזכות בתואר. התחלנו תהליך לפני 18 חודשים, התקדמנו ואנחנו רוצים לעשות צעד נוסף קדימה".

כשהמנג'ר נשאל במסיבת העיתונאים על ההפסד היחיד של הקבוצה ב-23 משחקיה האחרונים, השיב: "הפסד אחד זה יותר מדי".

ברמה המקצועית, יונייטד שיחקה כמובן בהרכב טלאים במשחק הגומלין נגד לאסק לינץ האוסטרית (ניצחון 1:2). נראה שרק שלושה שחקנים ישמרו על מקומם ב-11: השוער סרחיו רומרו, הקפטן הארי מגווייר והמגן ברנדון וויליאמס. ברונו פרננדש קיבל מנוחה מוחלטת כמובן בעוד אנטוני מרסיאל שותף לדקות ספורות. גם מרקוס ראשפורד יחזור ל-11. פיל ג'ונס הפצוע ימשיך להיעדר.

השוער סרחיו רומרו אמר: "בארגנטינה יש ביטוי 'vida o muerte' – על החיים ועל המוות. אנחנו יודעים שאנחנו חייבים לנצח. כל דבר יכול לקרות במשחק בודד. עלינו להגיב מייד לכל סיטואציה. אנחנו חולמים להחזיר את יונייטד לגמר אירופי נוסף, נעשה הכל כדי שזה יקרה".

סרחיו רומרו | Matthew Ashton – AMA/Getty Images

יונייטד הגיעה 25 פעמים לרבע גמר טורניר אירופי (כולל ליגת האלופות כמובן) והמשיכה הלאה 16 פעמים. בפעם האחרונה במעמד רבע הגמר במפעל הזה, יונייטד סיימה ב-1:1 נגד אנדרלכט בחוץ וניצחה 1:2 בבית בהארכה בזכות שער של ראשפורד בדקה ה-107.

בקבוצה הדנית אסור לזלזל. זה רבע הגמר הראשון שלה איי פעם והראשון של קבוצה דנית מאז 1997. קופנהאגן מחקה פיגור 1:0 נגד בשאקשהיר של טוני וואקמה והגיבה עם 0:3 גדול במשחק הבית בזכות צמד של הדני ג'ונאס ווינד. החלוץ יפתח בהרכב.

המאמן הנורבגי סטאלה סולבאקן אמר לקראת המשחק: "יונייטד פייבוריטית, יש לנו הרבה סיבות לדאגה – הם מהירים וטובים במתפרצות, ברונו פרננדש שדרג אותם, אבל אנחנו צריכים קודם כל לוודא שנשחק כמו שאנחנו יודעים ונראה כמה רחוק נגיע. נעשה את המקסימום". בנובמבר 2006 קופנהאגן כבר ניצחה את יונייטד בשלב הבתים של ליגת האלופות.

שחקני קופנהאגן. רבע גמר היסטורי | Mads Claus Rasmussen / Ritzau Scanpix / AFP) / Denmark OUT (Photo by MADS CLAUS RASMUSSEN/Ritzau Scanpix/AFP via Getty Images

הרכבים משוערים

מנצ'סטר יונייטד: סרחיו רומרו, דייגו דאלוט, הארי מגווייר, אריק באיי, ברנדון וויליאמס, סקוט מקטומיניי, פרד, פול פוגבה, ברונו פרננדש, מרקוס ראשפורד, אנתוני מרסיאל.

קופנהאגן: קארל יוהנסון, גיירמו וארלה, ויקטור נלסון, אנדראס ביילאנד, ניקולאי בוילסן, ינס סטאגה, חוזה גונסאלבש, פפ ביאל, יונאס ווינד, רסמוס פאלק, מיקל קאופמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי