לוקאקו השתווה לרונאלדו, דייגו קרלוס הציל את עצמו: מספרי הגמר המטורף

החלוץ עשה מה שרק CR7 הצליח וגם שיחזר את עונת הבכורה של רונאלדו הברזילאי לפני 22 שנה, אבל הגיבור הגדול הוא בלם סביליה שביצע שלושה פנדלים רצופים ובסוף סיים כגיבור. מספרי ה-2:3 המדהים של סביליה על אינטר

קבוצות: סביליה אינטר
(גודל טקסט)

כבר כשהעפילו אינטר וסביליה לגמר הליגה האירופית, היה ברור שלפנינו משחק גדול – אבל ספק אם מישהו בכלל דמיין שכבר אחרי 36 דקות נזכה לראות ארבעה שערים, מהפך וכל כך הרבה שיאים נשברים. מה שלא השתנה הוא שסביליה היא בסופו של דבר הזוכה הגדולה – שיאנית הזכיות במפעל עשתה זאת בפעם השישית בתולדותיה בזכות 2:3 על הנראזורי, שישה ניצחונות בגמר על פני 14 שנה!

אז רגע אחרי הגמר המטורף שנערך הערב בקלן – וחבל שבדלתיים סגורות ובלי שעשרות אלפי אוהדים יוכלו לצפות בו מקרוב – לפניכם כל מספרי ה-2:3 המדהים, במהלכו לא מעט שיאים נשברו.

כל המספרים ממשחק הגמר המדהים

2 – לוק דה יונג השלים צמד תוך 33 דקות והוא הראשון מזה שמונה שנים שכובש צמד בגמר המפעל כבר במחצית הראשונה, כי האחרון שעשה זאת היה רדאמל פלקאו ב-2012 כאשר אתלטיקו מדריד גברה 0:3 על אתלטיק בילבאו.

לוק דה יונג | Ina Fassbender/Pool via Getty Images

3 – שלושה משחקי גמר רצופים שסביליה מבקיעה שלושה שערים. הפעם המשימה אפילו הושלמה בבעיטת מספרת.

3 – בנתון כזה פשוט לא נתקלים כל היום. בכל שלושת משחקיה האחרונים של סביליה בליגה האירופית, משמע ברבע הגמר, בחצי הגמר וגם הערב בגמר, דייגו קרלוס הכשיל שחקן יריב ברחבה כבר בדקות הפתיחה וגרם לפנדל! נגד וולבס הוא אפשר לראול חימנס לבעוט מ-11 מטר כבר אחרי 12 דקות, ברונו פדננדש ממנצ'סטר יונייטד הבקיע בדקה התשיעית והערב היה זה רומלו לוקאקו שהכניע את יאסין בונו אחרי חמש דקות בלבד.

דייגו קרלוס
דייגו קרלוס | MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images

4 – זה הגמר הראשון של הליגה האירופית מאז המפגש בין סביליה לדניפרו ב-2015 שהובקעו בו ארבעה שערים במחצית הראשונה.

דייגו קרלוס מכשיל את רומלו לוקאקו
דייגו קרלוס מכשיל את רומלו לוקאקו | MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images

5 – רומלו לוקאקו כבש את השער המהיר ביותר בהיסטוריית גמר הליגה האירופית.

5 – זה היה גמר חמישי מתוך ששת האחרונים בו הובקע צמד. לפני לוק דה יונג עשו זאת גם אדן הזאר, אנטואן גריזמן, קוקה, קרלוס באקה.

6 – דייגו גודין, שכבש גם בגמר ליגת האלופות ב-2014, הפך לשחקן השישי שכובש במשחק גמר של שני המפעלים. קדמו לו סטיבן ג'רארד, הרנן קרספו, דמיטרי אלניצ'ב, פדרו ואלן סימונסן.

דייגו גודין
דייגו גודין | Lars Baron/Getty Images

6 – גם לפני הגמר הזה הייתה סביליה שיאנית הזכיות במפעל, אך כעת היא כבר סופרת שש זכיות. למעשה, היא ניצחה את כל משחקי הגמר בהם השתתפה מאז 2005/6. השיא עדיין שייך לריאל מדריד שזכתה בתשעה גמרים רצופים.

6 – רומלו לוקאקו גם הפך לשחקן הראשון שכובש שישה משחקים רצופים בשלבי נוק-אאוט במפעל אירופי מאז שעשה זאת כריסטיאנו רונאלדו בין 2012 ל-2013.

8 – כל שמונת השערים האחרונים של אינטר במשחקי גמר אירופי הובקעו על ידי שחקנים זרים. לוקאקו עשה זאת הערב, לפני כן כבש דייגו מיליטו פעמיים, רונאלדו, חאבייר זאנטי, איבן סמורנו פעמיים ו-וים יונק.

רומלו לוקאקו חוגג. מדורג במקום השני | Alexander Hassenstein – UEFA/UEFA via Getty Images

10 – זהו היה הגמר העשירי של אינטר במפעלי אופ"א והראשון שלה מאז 2010, אז זכתה בליגת האלופות. היא הקבוצה התשיעית שהגיעה למספר דו ספרתי של משחקי גמר, כשחברותיה לליגה האיטלקית, מילאן ויובנטוס, עם 14 כל אחת. לצערה, הפעם היא לא הצליחה להניף את הגביע.

11 – לוקאקו גם הבקיע 11 משחקים רצופים בליגה האירופית, רצף שהחל עוד ב-2015 כששיחק באברטון, ובכך שבר את שיא ההבקעות הרצופות במפעל.

12 – דייגו קרלוס הפך לכובש ה-12 העונה של סביליה במפעל. למספר גבוה כל כך הגיעה רק מנצ'סטר יונייטד.

12 – לראשונה מאז הגמר ב-1990, אז עוד תחת השם גביע אופ"א, שבשלב כל כך מוקדם הבקיעו שתי הקבוצות. אז היו אלה פיורנטינה ויובנטוס שכבשו כל אחת כבר אחרי 10 דקות.

לוק דה יונג
לוק דה יונג | Ina Fassbender/Pool via Getty Images

13 – שנים עברו בין הגמר האירופי הקודם במפעל של חסוס נבאס, נגד אספניול ב-2007. הוא בכך מצטרף לאמדו קרבוני כשיאני הפער בין משחקי הגמר בהם נטלו חלק (1991 עם ולנסיה ו-2004 עם רומא).

34 – רומלו לוקאקו הגיע ל-34 שערים בכל המסגרות בעונת הבכורה שלו באינטר ובכך השווה שיא בן 22 שנה, מעונת 1997/98, ששייך ללא אחר מאשר הברזילאי הפנומן רונאלדו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי