עימות בין באנגה לקונטה, נבאס: "התואר שייך גם לחוסה אנטוניו רייס"

קשר סביליה לעג לתספורת של קונטה, מאמן אינטר לא נשאר חייב: "ניפגש בסיום". הקפטן הקדיש את הזכייה לחלוץ העבר שמת בתאונה, סרחיו ראמוס לא שכח את מועדון נעוריו. וגם: קרלוס חוזר עם גביע, שער ואישה בהריון

קבוצות: סביליה אינטר
(גודל טקסט)

לא סתם זכתה סביליה לכינוי "מלכת הליגה האירופית". בפעם השישית תוך 14 שנה ובפעם הרביעית בשבע השנים האחרונות, האנדלוסים חגגו זכייה במפעל. עוד לפני הגמר המטורף הערב (שישי) נגד אינטר סביליה הייתה שיאנית הזכיות, אך היא שמרה על 100 אחוזי הצלחה במשחקי הגמר והגדילה את מספר הזכיות.

מיד לאחר המשחק, הקפטן של סביליה, חסוס נבאס שהגמר האחרון שלו עם סביליה היה ב-2007, התרגש אחרי המשחק ואמר: "הקבוצה הזאת ראויה לתואר הזה. נלחמנו כל השנה, חווינו את התקופה הקשה כמו כולם וניסינו להמשיך יום אחרי יום. התואר הזה מגיע לאוהדים, כל מי שאוהב כדורגל צריך ליהנות ממנו".

עוד אמר הקשר בן ה-34, יליד העיר שגדל במחלקות הנוער של המועדון: "להניף את הגביע כקפטן סביליה זה דבר כל כך משמעותי עבורי. התואר הזה שייך גם לאנשים שכבר לא נמצאים כאן, כמו חוסה אנטוניו רייס". כזכור, אנטוניו רייס הלך לעולמו בתאונה בשנה שעברה עוד ככדורגלן פעיל שהיה שותף לשלוש הזכיות הרצופות של סביליה במהלך העשור.

חסוס נבאס
חסוס נבאס | LARS BARON/POOL/AFP via Getty Images

לבסוף, חסוס נבאס הוותיק רצה להודות גם למאמנו: "ז'ולן לופטגי עובד 24 שעות ביממה עבור המועדון והוא הוציא מאיתנו את המיטב".

שחקן נוסף שגדל בסביליה וחגג את הזכייה השישית שלה במפעל הוא לא אחר מאשר קפטן ריאל מדריד, סרחיו ראמוס שעזב את הקבוצה ב-2005 – למעשה כשנה לפני הגמר הראשון שלה במפעל. לשמחתו, גם הוא זכה בתואר או שניים עם הבלאנקוס, כולל ארבעה גביעי ליגת האלופות.

גיבור הניצחון, הבלם דייגו קרלוס שגרם לשלושה פנדלים בשלושת המשחקים האחרונים לחובת הקבוצה, אך כבש את שער הניצחון בסופו של דבר, אמר: "כל השחקנים נתנו את המקסימום שלהם. זה פשוט נפלא, התואר הזה היה חשוב מאוד לכולנו. אני כל כך מרוצה מכל מה שהמועדון עשה בשבילי ואני כל כך שמח. אני חוזר הביתה עם גביע, שער ואישה בהריון".

לוק דה יונג, שכבש צמד נהדר בנגיחות ונבחר למצטיין המשחק, הוסיף: "המאמן אמר לי הבוקר שאני אפתח במשחק. לפני יומיים שאני תמיד מוכן, ולמזלי זה עבד לי. נגיחות זה המומחיות שלי. ההגבהה בשער הראשון מחסוס נבאס הייתה מושלמת, וגם בשער השני קיבלתי כדור נהדר מאבר באנגה וזה היה שער מיוחד. זה באמת מדהים. היו לנו משחקים כל כך קשים לאורך כל המפעל, אבל שיחקנו מצוין כקבוצה. היינו כמו משפחה, לא משנה מי שיחק מולנו – עבדנו אחד בשביל השני".

שוער אינטר, סמיר הנדנוביץ', סיכם בשם הנראזורי שלא הצליחו לזכות בגביע אירופי עשור אחרי הגמר האחרון שלהם, אז זכו בליגת האלופות: "זה היה משחק בין שתי קבוצות התקפיות ששיחקו פתוח. לדעתי במחצית השנייה הם התעייפו קצת ולנו היה יותר דלק במיכל, אבל פשוט סבלנו מחוסר מוזל וספגנו את השער השלישי. סביליה שוב הוכיחה כמה קשה לנצח אותה ואנחנו נלמד מזה. היו לנו מצבים לנצח, לוקאקו רשם החמצה גדולה, אבל למרות האכזבה הגדולה עלינו להמשיך הלאה והרעיון הוא שנגיע לכמה שיותר מעמדים כאלה".

סמיר הנדנוביץ'
סמיר הנדנוביץ' | Ina Fassbender/Pool via Getty Images

אירוע חריג מאוד התרחש בתחילת המחצית השנייה, כאשר נרשם אירוע מאוד לא אופייני וכזה שייתכן שיטופל בהמשך על ידי אופ"א: קשר סביליה אבר באנגה ומאמן אינטר אנטוניו קונטה, התעמתו. לפי שדר הקווים של "סקיי איטליה", הארגנטיני לעג לתספורת של קונטה ולאחר מכן משך בשיערו ואמר לו "בוא נראה אם זה אמיתי". המאמן השיב לו ב"נתראה אחרי המשחק".

דקות ספורות לפני הסיום, כאשר אינטר כבר פיגרה 3:2, נראו קונטה ובאנגה ממשיכים להתווכח וב"סקיי" אף הוסיפו כי קונטה שוב צעק לעבר הקשר "אני מחכה לך פה, אני מחכה!".

אנטוניו קונטה זועם על השופט ומקבל צהוב | Stuart Franklin – UEFA/UEFA via Getty Images

מי שעוד בירך את סביליה על הזכייה היה מואנס דאבור, חלוץ הקבוצה עד ינואר האחרון, אז נמכר להופנהיים לאחר שהלא הצליח להשתלב בקבוצה של ז'ולן לופטגי, שהעלה סטורי מפרגן באינסטגרם.

מואנס דאבור
מואנס דאבור | אינסטגרם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי