הופנהיים בירכה את דאבור על הזכייה, בונו נבחר למצטיין

השוער המרוקאי שחזר לג'ירונה זכה למיטב המחמאות לאחר העצירה הסנסציונית מול לוקאקו. החלוץ הישראלי ששותף לזכייה של סביליה קיבל את הכבוד מקבוצתו הנוכחית. בספרד לא מעכלים את ההישג המיוחד: "לא פחות מנס"

קבוצות: סביליה
(גודל טקסט)

כן זה קרה שוב. סביליה זכתה בליגה האירופית בפעם השישית מ-14 השנים האחרונות אחרי ניצחון 2:3 על אינטר אמש (שבת) בקלן ומלבד מקום בליגת האלופות, אותו כבר הבטיחה לפני הפיינל 8 בגרמניה ועוד תואר יוקרתי בארון הגביעים, היא תשתבץ בדרג הראשון בהגרלת שלב הבתים בעונת 2020/21.

בספרד התמוגגו מההישג המיוחד וקראו לו 'נס סביליה', בעיקר לאור הדרך וההתנהלות הכלכלית הנכונה שמצעידה אותה בטופ של הכדורגל הספרדי והאירופי לאורך כמעט שני עשורים ודאגו להזכיר שהתקציב של סביליה העונה היה כ-219 מיליון יורו, מחצית משל וולבס אותה עברה ברבע הגמר, שליש מאינטר הפיינליסטית ורבע משל מנצ'סטר יונייטד שסיימה את דרכה בגלל מפגש עם האנדלוסיים בשלב חצי הגמר.

אם לא די בכך, המנהל המקצועי מונצ'י, שנחשב לאחד הטובים בעולם בתפקידו, הכניס למועדון לא פחות מ-500 מיליון יורו ממכירות בשוק העברות ובעונה הבאה הם יקוו לעשות קמפיין משמעותי – הפעם במפעל הבכיר ביבשת.

העצירה של המשחק. רומלו לוקאקו לא מצליח להכניע את בונו | Claudio Villa – Inter/Inter via Getty Images

הגיבור המפתיע של הגמר הוא השוער המרוקאי בונו שקיבל את ההזדמנות במשחקיים האירופים במקום תומאש ואצ'ליק הצ'כי, וגמל למאמן ז'ולן לופטגי בענק עם עצירה בלתי נשכחת באחד על אחד מול רומלו לוקאקו במצב של 2:2, תשע דקות לפני שהבלגי כבש לשערו הוא ובעקבות כך בספרד בחרו בו בשחקן הצטיין של המשחק. אגב היום סיים בונו את תקופת ההשאלה שלו בסביליה והוא חזר לג'ירונה מליגת המשנה, אך נראה שהקמפיין האירופי המוצלח יעניק לו חוזה בקבוצה בכירה בליגה הספרדית ואולי גם בסביליה עצמה.

שחקנים נוספים שזכו לשבחים הם חסוס נבאס שהמציא את עצמו מחדש בתפקיד המגן הימני, אבר בנאגה שערך אתמול את הופעתו האחרונה באנדלוסיה לטובת מעבר לאל שבאב ריאד מהליגה בערב הסעודית, לוק דה יונג שכיכב עם צמד והמאמן לופטגי שחטף לא מעט ביקורות והצליח להשתיק את כולן עם עונה מוצלחת בליגה באירופה.

אגב שחקן נוסף שהיה שותף לזכייה הזאת וכבר מזמן לא נמצא בסביליה הוא מואנס דאבור, שאמנם נמכר להופנהיים בחודש ינואר אחרי שלא השתלב בספרד, אך במפעל המשני של אופ"א כבש שלושה שערים והוסיף שני בישולים בסביליה. החלוץ פרגן באיסנטגרם וגם קבוצתו הופנהיים בירכה את הישראלי על התואר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי