בכר: "ההישגים שלי מדברים בעד עצמם וכולם מבינים מה המטרות"

ברק בכר | האתר הרשמי של מכבי חיפה

מאמן מכבי חיפה לא הוריד ציפיות ודיבר לקראת ז'לזניצ'אר (חמישי, 20:00, ספורט4): "לא הצגנו את היכולת שרצינו עד כה. יש נכונות מלמעלה להתחזק". לביא: "שמח בשביל ארד על זימון לנבחרת". עוואד חתם ל-3 שנים

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה פתחה את העונה בצורה בינונית מינוס. בארבעת משחקיה בגביע הטוטו, הקבוצה ניצחה פעמיים והפסידה פעמיים. בכל המשחקים היא הצליחה לכבוש שני שערים בלבד, ושניהם הגיעו ממצבים נייחים. מחר (חמישי) הקבוצה תחל את דרכה בליגה האירופית, כשתארח באצטדיון סמי עופר את ז'לזניצ'אר הבוסנית (20:00, שידור ישיר בספורט4), והיא תצטרך להציג שיפור אם היא רוצה לעלות לשלב הבא.

הירוקים אמנם מגיעים למשחק ללא שום רכש משמעותי ובנוסף לכך גם השחקנים המובילים מהעונה שעברה בכושר ירוד, אך בקבוצה יודעים שתשחק לטובתם העובדה שהיריבה מגיעה ללא שישה שחקנים משמעותיים שנשארו במולדתם לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. המאמן ברק בכר מתלבט במרכז השדה בין יובל אשכנזי למוחמד אבו פאני, כשהקפטן נטע לביא יחזור להרכב אחרי שסבל מפציעה קלה.

בכר דיבר במסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות וסיפר על ההיעדרויות הרבות אצל היריבה: "אנחנו מאוד מכבדים את ז'לזניצ'אר. נכון שהם יחסרו שישה שחקנים, אבל רק שניים מהם הם שחקני הרכב משמעותיים. אנחנו לא מזלזלים ואין לנו את הלוקסוס לזלזל. גם מבחינת התוצאות עד עכשיו לא עשינו את התוצאות שרצינו וגם לא מבחינת יכולת. אין לי ספק שנבוא מחר חדים ומפוקסים. אני מאמין שנעשה משחק טוב".

"מבלי לזלזל בגביע הטוטו, מבחינתי זה היה סוג של הכנה", המשיך המאמן. "ההכנה העונה הייתה מאוד קצרה. עשיתי הרבה ניסיונות ורציתי לתת לכולם הזדמנויות, חלקם לקחו אותם יותר וחלק פחות. למדתי הרבה בחודש הזה ומחר זה משחק רשמי באירופה ומשחק מאוד חשוב. הניסיונות ייפסקו, נצטרך לבוא חדים ולדעת בדיוק מה אנחנו רוצים גם מבחינה התקפית וגם מבינה הגנתית. כמו שראיתי את השחקנים בשבוע הזה, אין לי ספק סזה יקרה מחר. "למדתי את הקבוצה בחודש הראשון שלי וניסיתי כל מיני שיטות. זו רק ההתחלה. אנחנו מודעים לחשיבות של המשחק מחר ושאין דרך חזרה. תו כדי תנועה אלמד לשלוט בקבוצה ולעשות את הדברים שאני יודע. כרגע צריך לדעת מה יש ואיך להוציא את המקסימום ממה שיש".

סגירת המעגל שלו מאוהד הקבוצה כילד למאמן: "זו בהחלט סגירת מעגל. גדלתי פה באיזור והייתי אוהד של המועדון בתקופה היפה שלו. המטרה שלי עכשיו כמאמן היא להחזיר את המועדון לתקופות האלה".

ברק בכר | דני מרון

האם זה יתרון שלא יתקיים משחק גומלין: "זה משחק נוקאאוט אחד ויש לזה יתרונות וחסרונות. אי אפשר לתקן, זה כמו משחק גביע. אנחנו צריכים לבוא ולעשות את את המקסימום כדי לא להיות מודחים. אנחנו יודעים את זה ומוכנים מאוד למשחק. אנחנו מתרכזים רק במשחק מחר ולא על השלבים הבאים".

האם היעד שלו זו זכייה באליפות: "עוד נחזק את הסגל. לא באתי להעביר את העונה, באתי לעשות עונה טובה. אני חושב שההישגים שלי מדברים בפני עצמם ואני חושב שכולם מבינים מה המטרות".

העובדה שלא היה מחליף לנטע לביא בעונה שעברה: "נטע שחקן משמעותי ועשה עונה מצוינת בעונה הקודמת. לא רק לנטע, בכל עמדה אנחנו צריכים שני שחקנים הכי טובים ואנחנו עובדים על זה. זה שלא הצלחנו להביא עד עכשיו לא אומר שאנחנו לא מחפשים. מוחמד אבו פאני שיחק במקום נטע בשני המשחקים האחרונים ועשה עבודה טובה, כך שיש לנו אופציה טובה בעמדה הזו. כמובן שאנחנו רוצים להתחזק בעוד שחקנים ואנחנו עושים הכל כדי לעשות את זה".

מוחמד אבו פאני | מאור אלקסלסי

האם לדעתו הסגל הנוכחי מספיק טוב למשחקים הקרובים: "חד משמעית כן. זה מה שיש כרגע וזה מספיק טוב כדי לעבור את המשחק מחר וגם את משחק הליגה ביום ראשון. כל מאמן שמגיע למועדון חדש רוצה להביא איתו כמה שחקנים ולרענן וזו המטרה. יש גם נכונות מלמעלה לעשות את זה, אבל לא צריך להביא שחקנים מלחץ אלא להביא שחקנים מתאימים שישדרגו אותנו. לא קל להביא שחקנים בתקופה הזו, שחקנים לא ממהרים בבגלל המצב הנתון והחלון ההעברות שפתוח עד אוקטובר. היו לא מעט שחקנים שכמעט סגרנו איתם ובסוף זה לא הסתדר. אנחנו עושים כל כדי להתחזק".

האם התייעצו איתו כשהוחלט להאריך את חוזהו של ארנסט מאבוקה בטרם הוא התמנה רשמית למאמן: "אני מיודע על כל מה שקורה בקבוצה ומעדכנים אותי. הכל נעשה בתיאום מלא".

משחק הלחץ שלא היה מספיק טוב בגביע הטוטו: "אנחנו רואים את הכל. היו לנו ארבעה משחקים עם הרבה ניסיונות כמו שכבר אמרתי. שינינו כל מיני שיטות שלא כל כך מוכרות לשחקנים. כשאתה פחות מתואם זה הגיוני שאתה נראה פחות טוב וחוטף פחות כדורים. המטרה כמובן לשפר את זה. יש רצון של השחקנים לבוא, ללחוץ ולחלץ כדורים. זה לא כושר לקוי וחוסר חדות כי כל הקבוצות באותו מצב. אין לי ספק שכבר ממחר זה ייראה יותר טוב".

ארנסט מאבוקה | מאור אלקסלסי

הקהל: "ברור שהקהל זה אחד הדברים הכי חזקים במועדון הזה. הם דוחפים את השחקנים, אבל זה המצב הנתון וגם לקבוצות אחרות שהקהל מאוד משפיע עליהן לא יהיה את הכוח הזה של הקהל".

נושא מוחמד עוואד: "הוא חתם לשלוש שנים, רוצה לשחק באירופה ואנחנו מכבדים אותו. כרגע הוא לרשותי. מחר הוא יתלבש ויהיה חלק מהסגל. הוא בחור חיובי ממה שהתרשמתי, עובד קשה ושחקן מאוד מוכשר. כל עוד הוא פה יש לו מחויבות לעזור לקבוצה. אם הוא רוצה לעבור לאירופה נכבד את זה".

התקופה בהפועל ב"ש: "היה שם טוב, אבל זה נגמר. הגעתי למקום אחר עם סגל אחר. הבסיס כאן טוב ורובו נשמר, אבל אנחנו יודעים שצריך לחזק, לרענן ולייצר יותר תחרות על כל עמדה. זה יהיה יותר בריא לקבוצה".

מוחמד עוואד | מאור אלקסלסי

הקפטן נטע לביא דיבר גם הוא מכת הקורונה בז'לזניצ'אר: "אנחנו לא מתעסקים במי מגיע ומי לא מגיע. המאמן הכי אותנו בצורה הכי טובה למי שכן מגיע. אני לא רופא, באופ"א קבעו שהמשחק יכול להתקיים ונעשה הכל כדי לשחק הכי טוב שאפשר. עברנו על הקבוצה היריבה. עשינו בעונה הקודמת עונה טובה, אבל עכשיו אנחנו בעונה חדשה ואנחנו לא מסתכלים על העבר. אנחנו רוצים לשחק כדורגל טוב".

איך שומרים על אנרגיה ללא קהל: "זה מאוד מאכזב שכרגע אין קהל, אבל זה מצב נתון ואנחנו לא יכולים לשנות אותו. אנחנו מאוד רוצים לשמח את הקהל שלנו גם מרחוק. אנחנו יודעים כמה אנחנו חושבים להם".

האם הוא לחוץ מהציפיות ממנו אחרי העונה הטובה שלו: "זה נכון שיש ציפיות, אבל זו כבר עונה שישית שלי במועדון ובכל שנה יש ציפיות. שחקן מכבי חיפה צריך לדעת להתמודד איתם ולקחת אותם למקומות טובים".

האם הוא מאוכזב שלא זומן לנבחרת: "אני מאוד שמח בשביל עופרי ארד שקיבל זימון. הוא עשה התקדמות נהדרת והוא שחקן מצוין. זה לא הזמן להתעסק אם מגיע לי לקבל זימון או לא, כי יש לי מחר משחק חשוב".

עופרי ארד, נטע לביא
עופרי ארד, נטע לביא | אריאל שלום
עוד באותו נושא: ברק בכר, נטע לביא

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי