בכיר בב"ש: "המהפך הוא תשובה למי שחיכה לאבוקסיס בפינה"

במועדון חגגו את ההעפלה לסיבוב המוקדמות השלישי, עלייה לשלב הבתים תכניס לקופה כ-4.5 מיליון יורו: "בעונה כזאת, עוד אפשר לסיים ברווח תפעולי". בקבוצה חששו שז'וסוואה יורחק נגד לאצ'י

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

נתחיל מהסוף. בהפועל באר שבע כבר הודיעו על סגירת הסגל לעונה הקרובה, אולם הניצחון הדרמטי אמש (חמישי) באלבניה על לאצ'י עשוי לגרום לחשיבה מחודשת. הקבוצה כבר חצתה את התקציב שייעדה בתחילת העונה עם הרגעת מרסלו מלי ומריאנו בריירו, אולם המנכ"ל אסי רחמים יכול להתחיל ולספור גם הכנסות משמעותיות מהמפעל: עד אתמול באר שבע זכתה בחצי מיליון יורו.

המהפך של אגודלו ווארן הכניס לקופתה עוד 280 אלף יורו (780 אלף יורו בסך הכך). אם תעבור את השלב הבא ותגיע לפלייאוף, באר שבע תרוויח עוד 300 אלף יורו (1.08 מיליון יורו בסך הכל) ואם תעפיל לשלב הבתים היא תשלשל לקופתה 2.92 מיליון יורו נוספים (4 מיליון יורו בסך הכל), לא כולל מענקים עבור נקודות בשלב הבתים (570 אלף יורו לניצחון, 190 אלף לתיקו). בסך הכל, מעבר לשלב הבתים עם צבירת 3 נקודות למשל, תכניס לקופה של המועדון מעל 4.5 מיליון יורו, לא כולל הכנסות נוספות מפרסום ושידור המשחק.

במועדון היה מי שאמר אתמול שהעפלה לשלב הבתים תשכיח את עזיבת אלונה ברקת מבחינת ההשקעה הכלכלית. "נסיים את העונה ברווח תפעולי, זה יהיה מדהים למרות שהדרך עדיין ארוכה", אמרו בקבוצה. אם באר שבע תעפיל לשלב הבא, ייתכן שהיא תחתים שחקן משמעותי נוסף. למועדון ברור כי העפלה לשלב הפלייאוף תוכל להכניס למועדון מעל שלושה מיליון יורו אם תצבור ולו נקודה אחת בבתים. סיבוב המוקדמות השלישי ייערך כבר בשבוע הבא וב-1 באוקטובר, פחות משבועיים לסגירת חלון ההעברות בישראל, ייערך משחק הפלייאוף – שההגרלה אליו תיערך כבר היום.

איתמר שבירו, אור דדיה | מאור אלקסלסי

"המהפך אתמול הוא עבור אלה שחיכו לאבוקסיס בפינה. לאצ'י היא יריבה שקולה, הוא למד אותה היטב ועשה את העבודה. לא נמנעו מהדחה מביכה. אנשים לא מבינים כמה קשה זה לבוא לכאן ולשחק מול יריבה שמקשה עליך. מי שחושב שזה קל, שיראה שוב את המשחק של בית"ר ירושלים". כך אמר אתמול גורם בכיר בהפועל באר שבע לאחר הניצחון הדרמטי באלבניה, שהעלה את הקבוצה לשלב השלישי במוקדמות הליגה האירופית.

במהלך המשחק אתמול ז'וסואה ספג מספר הערות מהספסל. במועדון חששו שיורחק, אך בסיום ציינו כי רשם משחק טוב. לאחר מחמאות שקיבל לאחרונה, אור דדיה שגה אתמול בשער של האלבנים. מצד שני, שחקנים אמרו בסיום: "הפריחה של שני החלוצים, ההזדמנויות של אקולטסה וקבהא והבישול של שון גולדברג מראים שהיו לא מעט דברים טובים במשחק".

מיד עם ההגעה לארץ, באר שבע תיפגש עם רמזי ספורי וקייס גאנם, תבהיר להם כי אם הם רוצים להיכלל בסגל עליהם להתגמש וגם את החשיבות שלהם בעיבוי הסגל בהמשך. כל השחקנים נרשמו למשחק אתמול ורק ברגע האחרון אבוקסיס החליט שאלה לא ימריאו עם הקבוצה לאלבניה. לנאור סבג נאמר כי אם הקבוצה לא תעפיל לשלב הבא הוא ישוחרר מיידית. נראה שסבג יעזוב בכל מקרה, אך במועדון משאירים את ההחלטה לאבוקסיס.

קייס גאנם | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי