ניצחון אחד משלב הבתים: הפועל ב"ש הביסה 0:3 את מאת'רוול

הגבהה מושלמת של ז'וסואה נחתה על ראשו של מיגל ויטור (43), הקשר הכפיל בפנדל (71) אחרי מהלך שהותיר את הסקוטים בעשרה שחקנים ואקולטסה קינח (82) בדרך לקרב מול פלזן בשבוע הבא במושבה

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אחרי שבסיבוב הקודם עשתה מהפך דרמטי בתוספת הזמן באלבניה נגד לאצ'י, הפועל באר שבע המשיכה הערב את המסע האירופי במשחק בית נגד מאת'רוול הסקוטית במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית. אמנם המשוכה הייתה קשה יותר, אך זה הסתיים ב-0:3 משכנע בדרך לקרב על שלב הבתים – בשבוע הבא באצטדיון המושבה נגד פלזן הצ'כית, שהביסה הערב 0:3 את סונדריסקה הדנית.

כאמור, הפועל ב"ש הגיעה למשחק הזה לאחר שהשיגה ניצחון בדקות הסיום באלבניה בסיבוב הקודם באירופה ומאז לא שיחקה, לאחר שהייתה אמורה לשחק ביום ראשון האחרון נגד הפועל חדרה, אך המשחק נדחה עקב ריבוי נדבקים בקורונה בשורות היריבה. הערב היא שלטה מן הפתיחה, הייתה טובה יותר ובדקה ה-43 גם עלתה ליתרון ראשון אחרי שז'וסואה בהגבהה מושלמת סידר למיגל ויטור שער יתרון קריטי לפני המחצית.

ב-45 הדקות הבאות הסקוטים כבר הימרו, נראה שהחלו ליפול מהרגליים ככל שהמשחק התקדם ובעיקר קרסו אחרי שדקלאן גלאגר ספג שני כרטיסים צהובים ואדום תוך דקה, סידר בדקה ה-71 לז'וסואה בנוסף לבישול גם שער בפנדל ומשם הדרך של יוסי אבוקסיס לשלב פלייאוף נוסף התקצרה מאוד. בדקה ה-82, אלטון אקולטסה במבצע נהדר באגף גמר את הסיפור וקבע 0:3.

אבוקסיס, אגב, העניק היום הופעות בכורה בהרכב לג'ונתן אגודלו ולמריאנו באריירו, בעוד מרסלו מלי עלה מהספסל בדקות הסיום. כעת, בצל הסגר, יש להפועל באר שבע שבוע להיערך למשחק נגד פלזן הצ'כית באצטדיון המושבה על מקום בשלב הבתים.

dannymaron30-47 |

הרכבים

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, לואי טאהא, מיגל ויטור, שון גולדברג, מריאנו בריירו (מרסלו מלי, 86), מרואן קבהא, ז'וסואה, אלטון אקולטסה, סינטיהו סלליך (תומר יוספי, 86); ג'ונתן אגודלו (אנתוני וארן, 59).

מאת'רוול: טרבור קארסון, ריקי ליימי, ליאם גרימשואו, דקלאן גלאגר, ניית'ן מקינגלי, סטפן אודונל, אלאן קמפבל, מארק אוהרה, ליאם פולוורת' (בארי מגווייר, 86), טוני וואט (ג'ורדן ווייט, 75), כריסטופר לונג (קאלום לאנג, 72).

מהלך המשחק

דקה 12, הזדמנות ראשונה להפועל ב"ש: ז'וסואה הגביה משמאל, לימיי הסתבך עם כדור פשוט בתוך הרחבה והוריד אותו לאגודלו, שמקרוב שלח רגל ופספס את המסגרת.

ז'וסואה
ז'וסואה | דני מרון

דקה 25: אבוקסיס שינה מערך ועבר לשחק עם חמישה שחקנים בהגנה. עד כה, משחק שמתנהל בעיקר במרכז השדה.

דקה 30, אקולטסה ניסה להפתיע: ההולנדי פרץ על קו שמאל, עבר את השומר, חדר לרחבה ומזווית קשה ניסה למצוא את הפינה הקרובה ,אך נבלם לקרן. הרמה טובה של ז'וסואה נחתה על ראשו של באריירו, אולם הארגנטיני לא מצא את השער.

דקה 39, מזל להפועל ב"ש: לויטה תפס אוויר במהלך ערבובייה ברחבה, דדיה מנע שער כשסגר את הבעיטה.

דקה 43, 0:1 להפועל באר שבע! יתרון מוצדק לקבוצה של יוסי אבוקסיס. שוב זה קרה מצד שמאל, כשהפעם ז'וסוואה הרים כדור חופשי למרכז הרחבה, מיגל ויטור הקדים את השומר ומקרוב נגח פנימה. שער כל פורטוגלי בדרך לפלייאוף?

ז'וסואה, מיגל ויטור
ז'וסואה, מיגל ויטור | דני מרון

דקה 59, חילוף ראשון בהפועל באר שבע: אגודלו ספג מכה קלה וקיבל כרטיס צהוב, וראן עלה במקומו.

דקה 67, ב"ש כמעט הכפילה את יתרונה: סלליך מצא את עצמו בהזדמנות אדירה, אך הבלם האחרון לפני השוער עצר אותו. הכדור החוזר הגיע לווארן שבעט מכ-20 מטרים, הכדור חלף סנטימטרים ליד הקורה.

דקה 70, 0:2 להפועל באר שבע!! גלאגר ספג כרטיס צהוב שני תוך דקה, הפעם כי הכשיל ברחבה את מיגל ויטור. ז'וסואה, שבישל לוויטור, התייצב על נקודת הפנדל וקבע יתרון כפול לזכות אבוקסיס ושחקניו.

ז'וסואה
ז'וסואה | דני מרון

דקה 82, 0:3 להפועל באר שבע! הסיפור גמור. אקולטסה נע בחופשיות באגף שמאל, בעט כדור חזק ומדויק לפינה הרחוקה והעלה את הפועל באר שבע לפלייאוף הליגה האירופית נגד פלזן.

אלטון אקולטסה
אלטון אקולטסה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי