מדהים: ב"ש ניצחה את פלזן ועלתה לשלב הבתים של הליגה האירופית

הקבוצה מבירת הנגב הייתה טובה יותר והשיגה 0:1 מוצדק על הצ'כים בזכות פנדל מדויק של ז'וסואה (4). זו הפעם השלישית שהדרומיים מעפילים למפעל המשני של אופ"א והראשונה של אבוקסיס כמאמן ראשי

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

מי האמין בדקה ה-89 במהלך משחק החוץ נגד לאצ'י שהפועל באר שבע תעלה בסופו של דבר לשלב הבתים של הליגה האירופית? כנראה שאף אחד מלבד יוסי אבוקסיס ושחקניו. הערב (חמישי) הקבוצה מבירת הנגב עשתה את הבלתי ייאמן כאשר השיגה 0:1 על ויקטוריה פלזן באצטדיון המושבה בשלב הפלייאוף, והבטיחה עלייה שלישית למפעל האירופי בדרך הכי מתוקה שאפשר.

באר שבע פתחה את המשחק בסערה וקיבלה פנדל כבר בדקה השנייה, בעקבות הכשלה של שוער האורחת, הרושקה, לאחר ניסיון הגבהה של אקולטסה לכיוונו של אגודלו, שנשכב על כר הדשא. ז'וסואה ניגש לכדור העונשין וכבש את ה-0:1 עם פצצה לחיבור. כעבור 11 דקות בלבד אגודלו שוב קיבל מסירה טובה משחקן הכנף ההולנדי, אך במקום לחפש את הפינה, בעט הישר לגופו של השוער.

באר שבע המשיכה להיות הקבוצה הטובה ביותר על המגרש וקיבלה שתי הזדמנויות ענקיות להכפיל. אגודלו ואקולטסה קיבלו שתי הזדמנויות גדולות לכבוש לאחר שהגיעו למצב של אחד על אחד מול הרושקה, אך הקולומביאני וההולנדי חסרי המזל פגשו את הקורה בדקות ה-52 וה-69 בהתאמה. באופן טבעי בדקות האחרונות הקבוצה ישראלית הסתגרה מאחור ופלזן יצאה למטווח על השער של לויטה, אך האורחת לא הייתה מספיק מדויקת ורשמה הדחה די מפתיעה עבורה.  

ז'וסואה | אודי ציטיאט

כל עוד לא יהיו עוד מספר הפתעות נוספות, הפועל באר שבע אמורה להשתבץ בדירוג הרביעי והאחרון והיא יכולה לפגוש קבוצות חזקות במיוחד כמו נאפולי, רומא, ארסנל וגם פ.ס.וו. איינדהובן של ערן זהבי וככל הנראה עלייה לפלייאוף לא באה בחשבון, אבל באר שבע של השנה הוכיחה ששום דבר כבר לא בלתי אפשרי.

מיגל ויטור
מיגל ויטור | אודי ציטיאט
יוסי אבוקסיס | מאור אלקסלסי

הרכבים:

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, לואי טאהא, מיגל ויטור, שון גולדברג, מריאנו בריירו, מרואן קבהא, ז'וסואה, סינטיהו סלליך (דוד קלטינס 90), אלטון אקולטסה (תומר יוספי 81), ג'ונתן אגודלו (אנתוני וארן 75).

ויקטוריה פלזן: אלש הרושקה, מילאן האבל, לוקאש היידה, יאקוב בראבק, דויד לימברסקי, פאבל בוצ'ה (לודק פרניצה 89), לוקאש קלבאך, יאן קופיץ', אלש צ'רמאק, אדריאל בה-לואה (ג'ואל קיאמבה 62), זדנק אונדראסק (ז'אן-דויד בוגל 80) .

שיר צדק
שיר צדק. עשוי לפתוח בהרכב | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

דקה 4, הפועל באר שבע עלתה ל-0:1! המארחת קיבלה פנדל כבר בדקה השנייה לאחר שהשוער של פלזן, הכשיל ברחבה את אגודלו. ז'וסואה ניגש לנקודה הלבנה והעלה את קבוצתו ליתרון מוקדם במיוחד כאשר הפציץ את החיבורים.

דקה 15: הזדמנות ענקית לבאר שבע. אקולטסה הכניס כדור עומק לאגודלו שנותר לבדו מול השוער, אך בעט היישר לגופו.

דקה 18: התקפה ראשונה לפלזן. האבל הגביה למרכז הרחבה, הכדור הגיע לקופיץ שבעט מהאוויר, אך לא פגש את המסגרת.

ג'ונתן אגודלו סוחט פנדל בפלייאוף נגד פלזן
ג'ונתן אגודלו סוחט פנדל בפלייאוף נגד פלזן | אודי ציטיאט

דקה 31: ניסיון מסוכן של סלליך הגיע לאגודלו, שניסה לכבוש בעקב מחמישה מטרים, אך החמיץ את הכדור.

דקה 45: כדור חופשי של קלבאך מ-25 מטרים עבר את החומה והגיע לידיו של לויטה שתפס ללא קושי.

ג'ונתן אגודלו נשכב על הדשא | הפועל באר שבע

דקה 52: ז'וסואה העביר כדור עומק מדויק לאגודלו, שעבר שחקן צ'כי ובעט כדור מצוין שלרוע מזלו פגש את הקורה.

דקה 54: דקות נפלאות לבאר שבע. קבהא נכנס לאיזור הרחבה באין מפריע ושחרר בעיטה חזקה, אותה הצליח הרושקה להדוף לקרן.

דקה 56: סלליך יצא למתפרצת אחרי שניצל טעות קשה בהגנת פלזן ומצא את גולדברג. המגן כדור חלש למרכז השער הורחק לקרן על ידי שחקן הגנה.

אלטון אקולטסה | אודי ציטיאט

דקה 67: מזל גדול להפועל באר שבע. בוצ'ה בעט כדור לא חזק מדי למרכז השער, לויטה השמיט פעמיים ולמזלו צ'רמאק לא הספיק להגיע לריבאונד לפני שהכדור יצא לקרן.

דקה 69: אקולטסה פתח מבערים וכדרר לאורך חצי מגרש עד שהגיע למצב של אחד על אחד מול הרושקה, אבל הכדור של ההולנדי פגש רק את הקורה.

ז'וסואה | אודי ציטיאט
סינטיהו סלליך | אודי ציטיאט
אלטון אקולטסה | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי