זהבי כבש ובישל בבכורה, פ.ס.וו בשלב הבתים של הליגה האירופית

בבכורה שלו בקבוצה מאיינדהובן, החלוץ הבקיע וגם בישל ב-0:2 בנורבגיה על רוזנבורג. עוואד לא שותף בניצחון לך פוזנן על שרלרואה, אצילי, שהר ואפואל עפו בדקה ה-94 וביטון נפצע בניצחון סלטיק. מילאן עלתה בקושי

(גודל טקסט)

ערן זהבי חיכה כמעט שבועיים להופעת הבכורה שלו בפ.ס.וו איינדהובן בשל קשיים שהערימה גוואנגז'ו ר.פ הסינית, אבל אם תשאלו את אנשי ואוהדי הקבוצה ההולנדית, ההמתנה הייתה שווה כל רגע. הערב (חמישי), במשחקו הראשון בקבוצה, הוא כבש את השער הראשון במשחק ובישל את השני של קבוצתו בנורבגיה נגד רוזנבורג, בדרך לניצחון 0:2 שהבטיח לפ.ס.וו איינדהובן מקום בשלב הבתים של הליגה האירופית – אולי לקראת מפגש נגד מכבי תל אביב או הפועל באר שבע.

כבר אחרי 19 דקות זהבי פגש את הקורה והעלה את רף הציפיות בהולנד וכעבור שלוש דקות בלבד כבר מצא את הרשת, כשמסר כדור לאגף שמאל, עשה תנועה אופיינית לרחבה, השתחרר מהשמירה ונגח לרשת. בדקה ה-61 הכוכב הישראלי הוסיף למאזנו גם בישול לקודי גאקפו והתוצאה נשמרה עד לסיום – פ.ס.וו כאמור בשלב הבתים ותהיה בדרג הראשון במפעל. זהבי, אגב, הוחלף בדקה ה-93.

בשלב הבתים גם יהיו סלטיק ושחקניה הישראלים ניר ביטון וחאתם עבד אלחמיד, שניצחו הערב 0:1 בבוסניה את סראייבו. לצערו של ווילי רוטנשטיינר, ביטון נפצע והוחלף כבר אחרי 10 דקות, אלחמיד היה מי שעלה במקומו מהספסל, וכעת צריך לראות אם הקשר שעבר הסבה לבלם יהיה כשיר למשחק הנבחרת בסקוטלנד בשבוע הבא. גם לודורוגץ של טאלב טוואטחה, שצפוי לעזוב ואולי יצטרף למכבי חיפה בימים הקרובים, העפילה עם 0:2 בבלארוס על דינמו ברסט – המגן לא היה בסגל, מאוויס צ'יבוטה ישב על הספסל ולא שותף.

ועוד הערב בליגה האירופית, ישראלי נוסף שיהיה בשלב הבתים הוא מוחמד עוואד. החלוץ שמושאל ממכבי חיפה ללך פוזנן לא שותף במשחק נגד שרלרואה בבלגיה, אך קבוצתו הסתדרה וניצחה 1:2 והיא תהיה בדרג הרביעי במפעל. גם סטנדרד ליאז' העפילה לשלב הבתים עם 1:3 ביתי על וידי ההונגרית, עדן שמיר עלה מהספסל בדקה ה-82.

לעומת זאת, מי שבמפתיע הודחו ולא יהיו חלק מהמפעל הם עומר אצילי ובן שהר – שני הישראלים של אפואל ניקוסיה הקפריסאית לא פתחו בהרכב, רק אצילי שותף כשעלה מהספסל בדקה ה-68, אך בדקה ה-93, אקס מכבי תל אביב, הפורטוגלי אנדרה ג'ראלדש, גרם לפנדל וסלובן ליברץ הצ'כית ניצחה בביתה 0:1 דרמטי. לחצו כאן לצפייה בתקציר ההפסד של אצילי ואפואל.

ערן זהבי
ערן זהבי | Prestige/Soccrates/Getty Images

ללא קשר לנציגות הישראליות ושאר לגיונרים, כמעט נרשמה סנסציה בדמות הדחתה של מילאן מהמפעל. הרוסונרי, אחרי שנלחמו על עלייה לשלב המוקדמות בסרייה A, עלו בהרכב משני במשחק החוץ בפורטוגל נגד ריו אווה וגם בלי זלאטן איברהימוביץ' שנדבק בקורונה וכמעט מצאו את עצמם מחוץ לתחרות אחרי 120 דקות.

אלכסיס סאלמאקרס כבש ראשון בדקה ה-51, אך פרנסיסקו ג'ראלדש (72) וגלסון דאלה, בדקה ה-91 – מיד עם פתיחת ההארכה – השלימו סנסציה וקבעו 1:2. אלא שבדקה ה-122, עמוק בתוספת הזמן, האקן צ'לאנהולו דייק מנקודת הפנדל אחרי עבירה של כדור עונשין וכרטיס אדום, השווה ל-2:2 והצדדים ניגשו לבעיטות הכרעה. שם, מילאן ניצחה 8:9 לאחר דו קרב מטורף שכלל גם החמצה של השוער דונארומה, אך סנטוס הברזילאי החטיא את הבעיטה ה-12 של קבוצתו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי