Sport1 Banner

אבוקסיס: "הצלחנו לסדר שקט כלכלי וכיף גדול בחורף ארוך"

מאמן הפועל ב"ש אחרי הניצחון על פלזן בדרך לבתים: "לאלונה ברקת חלק גדול בעלייה. השחקנים הם הגיבורים האמיתיים". מיגל ויטור: "נפגוש קבוצות גדולות כפי שהיה לנו בעבר". וגם: הקבוצה תחזור לטרנר עוד העונה

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע עברה עונה מאוד לא פשוטה. ברק בכר פוטר, אלונה ברקת עזבה, התקציב קוצץ משמעותית והקבוצה עברה מהפכה של ממש בסגל. ולמרות כל זאת, יוסי אבוקסיס השיג אולי את ההישג הגדול ביותר שלו בקריירה כמאמן ראשי, שהוביל את הפועל באר שבע לשלב הבתים של הליגה האירופית עם 0:1 על ויקטוריה פלזן הצ'כית מפנדל של ז'וסואה. בזכות לא מעט הפתעות הערב, הפועל באר שבע תהיה בקבוצת הדירוג השלישית, כמו מכבי תל אביב.

יוסי אבוקסיס הנרגש אמר מיד לאחר המשחק: "אין לי כוח לשמוח. אני כל כך גאה בשחקנים, יש פה חבורה של גברים. ראיתם איזו קבוצה פגשנו, היא הגיעה למצבים אבל הצלחנו למנוע אותם מהם במשחק הירואי של כולם. מגיע כל הכבוד לכולם במועדון, זכינו בגביע ולמרות הכל הצלחנו להגיע לבתים. שאפו ענק לשחקנים, הם הגיבורים האמיתיים".

צפו באבוקסיס מדבר לאחר ההעפלה

הרגעים אחרי עזיבת אלונה ברקת בעונה שעברה: "אלונה עדיין תומכת כספית, צריך לזכור את זה. נכון שהיא לא מעורבת, אבל היא משלמת את המשכורות וגם לה יש חלק גדול בעלייה. אסי ואיתי בן זאב מנהלים את המועדון יוצא מן הכלל, אסי פתר בעיה אחרי בעיה ויחד עם איתי הכינו את הקבוצה כדי שיהיה לנו הכל בסדר, תנאים, משכורות. מגיע להם כל הכבוד".

יוסי אבוקסיס | אודי ציטיאט

אם זה הישג השיא שלו: "לא אדבר על עצמי. יש לי צוות שעובד איתי בצורה מדהימה, אנחנו חיים ביחד. מליקסון וברדה הם שחקני עבר גדולים ויש לי צוות מקצועי שיש לו חלק גדול בעלייה".

השבתת הספורט בעקבות הסגר: "צריך להפריד את הכדורגל. קבוצות לא ירצו לעשות נזק לעצמם, צריך לתת קנסות כבדים למפרי ההנחיות בליגה. שולחים פה אנשים לבתים. נכון שאנחנו נמשיך להתאמן כי אנחנו באירופה, אבל צריך להסדיר מתכונת של ענישה קשה כדי שנחזור לשחק".

חשיבות הניצחון עבור הפועל ב"ש: "זה מקפיץ אותנו לזה שקיבלנו המון כוח. גם כסף, אבל אני לא מתעסק בזה. יש לנו סגל רחב עם שחקנים טובים ואני כל כך שמח שהצלחנו לסדר שקט כלכלי וכיף גדול כי יהיה חורף ארוך. זה תענוג עבור כולנו".

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | אודי ציטיאט

מה הוא מצפה לקבל מחר בהגרלה: "אני רוצה לנצח ולהשיג נקודות. אני אף פעם לא בא במחשבה להפסיד בגדול. נחכה ונראה מה נקבל"

גם הבלם מיגל ויטור, שחקן שעבר עם ב"ש קמפיינים באירופה, אמר בסיום: "עשינו דרך ארוכה כדי להגיע לכאן, לשלב הפלייאוף. הקבוצה עשתה עבודה מדהימה לכל אורך הדרך ואחרי ארבעה משחקים אנחנו בשלב הבתים. כולם עשו עבודה מדהימה, במיוחד היום – יכולנו להבקיע עוד שערים וכמעט שפלזן לא איימה עלינו. עבודה מדהימה של כולם. התכוננו היטב למשחק, יוסי הראה לנו היכן אנחנו יכולים לפגוע בהם וכיצד להגן. כיבדנו אותם מאוד, אבל מה שחשוב הוא שאנחנו בשלב הבתים".

מה הניצחון ייתן למועדון: "בזמנים קשים כאלה של קורונה, הצלחנו להתעלות. נפגוש קבוצות טובות כפי שהיה בעבר וזה יהיה מעולה עבורנו".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים | אודי ציטיאט

אוהד לויטה: "אני מסכים שהם קבוצה איכותית, אבל אני לא חושב שהם היו עדיפים היום. הייתה הכנה מדהימה של הצוות המקצועי וידענו איך להביך אותם. השגנו את הניצחון בצדק. הייתה לנו באמת שנה קשה ואני חושב שדווקא ברגעים הקשים האלה התגבשנו ובאנו למשימה שהייתה מאוד חשובה למועדון".

על החלטת הכנסת: "קודם כל אנחנו צריכים לשמור על הבריאות של כולנו ונכבד את כל ההנחיות. אישית חבל לי מאוד, כי אני חושב שהספורט נותן הרבה חופש להרבה אנשים והלוואי שישנו את ההחלטה. אנחנו ממשיכים לשמור על ההנחיות גם באימונים".

במקביל לחגיגות העלייה, בשורה חשובה נוספת התקבלה בבירת הנגב הערב כאשר עיריית באר שבע הודיעה כי הקבוצה תוכל לחזור לשחק במגרשה הביתי, "טוטו טרנר", עוד העונה. "לאחר תהליך בדיקה ארוך מורכב ויסודי, התקבלה חוות דעת גורמי המקצוע ההנדסיים בראשם המהנדס והקונסטרוקטור, ישראל דוד, ולפיה ניתן לשקם את גג אצטדיון טרנר ללא פירוקו והקמתו מחדש.

"עם סיום עבודות השיקום בהתאם לתכנית שתיקבע יהיה גג האצטדיון בטוח וראוי לשימוש. חשוב לציין, כי המפגעים הרבים שהתגלו בגג הינם משמעותיים ועל כן נמשכה הבדיקה באופן יסודי ומדוקדק במשך שבועות. לאורך כל הבדיקה, בטיחות המשתמשים באצטדיון עמדה לנגד כולם. הנהלת המועדון ונציגי האוהדים שליוו את התהליך עודכנו בשעות האחרונות, כמו גם שאר הגורמים אשר היו מעורבים בבניית האצטדיון", נמסר. עם זאת, באירופה לא תשחק הקבוצה בביתה שישופץ בחודשים הבאים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי