הפועל ב"ש בבית עם לברקוזן, סלביה פראג וניס

הגרלה קשה לקבוצה מבירת הנגב שתפגוש בליגה האירופית את הקבוצה הגרמנית של פטר בוס, אלופת צ'כיה ומועדון הפאר מצרפת בדרג הרביעי

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע השתתפה היום (שישי) יחד עם מכבי תל אביב, בהגרלת שלב הבתים של הליגה האירופית וקיבלה בית קשה במיוחד. הקבוצה מבירת הנגב אמנם הצליחה בסופו של דבר להשתחל לדרג השלישי, אך שובצה עם באייר לברקוזן הגרמנית של פטר בוס, אלופת צ'כיה סלביה פראג וגם בדרג הרביעי לא נמנעה מהנחות כאשר קיבלה את ניס מהליגה הצרפתית. משחקי הישראליות בשלב הבתים של הליגה האירופית ישודרו בלעדית בחבילת הערוצים של ספורט1.

סלביה פראג תהיה הקבוצה הראשונה שתגיע ארצה ותפגוש את מחזיקת גביע המדינה במחזור הראשון, שייערך ב-22 באוקטובר. שבוע לאחר מכן באר שבע תצא למשחק חוץ בניס וב-5 בנומבר תארח את באייר לברקוזן. אחרי פגרה של שלושה שבועות, יוסי אבוקסיס ושחקניו יתארחו בגרמניה. במחזור החמישי יחכה לאדומים מהנגב משחק בצ'כיה נגד סלביה ובמחזור הנעילה של שלב הבתים, ב-10 בדצמבר, ניס תגיע לאצטדיון טרנר.

לברקוזן היא אחת הקבוצות הכי חזקות בגרמניה, שנאבקה עד הרגע האחרון על הטופ 4 בבונדסליגה ובליגה האירופית הגיעה אשתקד עד לרבע הגמר, שם הודחה על ידי אינטר. מאמנה כאמור הוא פטר בוס שאימן לפני ארבע וחצי שנים את מכבי תל אביב ויש לציין כי ההולנדי עדיין לא ניצח את הפועל באר שבע כאשר רשם מולה שתי תוצאות תיקו במסגרת הפלייאוף העליון.

בקיץ מכרה הקבוצה הגרמנית את הכוכב הכי גדול שלה קאי האברץ לצ'לסי תמורת 80 מיליון יורו וכעת כוכביה הבולטים בחלק ההתקפי הם לאון ביילי, מוסא דיאבי וחלוץ הרכש החדש פטריק שיק.

גביע הליגה האירופית | UEFA/UEFA via Getty Images

סלביה פראג, אלופת צ'כיה בשנתיים האחרונות העפילה בשנה שעברה לראשונה בתולדותיה לשלב הבתים של ליגת האלופות וקיבלה את 'בית המוות'  של המפעל לאחר שהוגרלה עם ברצלונה, אינטר ודורטמונד ולמרות כל זאת חילצה שתי נקודות מול האיטלקים במחזור הפתיחה ועוד 0:0 נגד הקטאלונים. העונה הודחה בפלייאוף ליגת האלופות לאחר הפסד 4:1 למייטילנד ונשרה אוטומטית למפעל המשני.

פטר בוס | Mario Hommes/DeFodi Images via Getty Images

כאמור בדירוג הרביעי, שובצה ניס מהליגה הצרפתית שנחשבת לאחת היריבות הקשות שהיייתה יכולה לקבל. את הקבוצה מאמן אחד מגדולי שחקני צרפת בכל הזמנים, פטריק ויירה, שהצעיד את החבורה באדום שחור למקום השישי בעונה החולפת.

בניס משחקים מספר שחקנים שהיו עד לא מזמן בטופ של הכדורגל העולמי בדמותם של מורגן שניידרלין, קספר דולברג, רוני לופס והבלם הוותיק דאנטה. כמו הפועל באר שבע, גם ניס הייתה בפעם האחרונה באירופה לפני כשלוש שנים, אז נעצרה על ידי לוקומוטיב מוסקבה בשלב 32 האחרונות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי