גם אם שחקן יימצא חיובי לנגיף, ב"ש תוכל לקבל אישור לשתפו

על פי הנהלים החדשים שהגיעו למועדון לקראת הבדיקה הגורלית בשלישי, תיתכן אפשרות להגיש בקשה מחודשת לוועדה באופ"א, שתאשר לשחקן שנמצא חיובי לשחק. כל השחקנים קיבלו אישור לחזור עד מחר

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

בעוד ארבעה ימים תארח הפועל באר שבע את המשחק הראשון בשלב הבתים מול סלביה פראג (חמישי החל מ-19:50, ישיר בספורט3) ומי שיאמן את הקבוצה היום, לראשונה מאז חלה בקורונה, הוא המאמן יוסי אבוקסיס. אתמול הודיעה באר שבע כי מספר שחקנים הגיעו לאימון נפרד, ובניהם הכוכב, ז'וסואה. במועדון היו מוטרדים מאוד מהעובדה שהוא חזר בשלב מאוחר יחסית לקראת המשחק ולכן ביקשו ממנו לערוך אימון שיבחן את היכולת הגופנית שלו. מאמן הכושר מיכאל ברוש ומאמן השוערים גילי בן נחום חזרו אף הם לאימונים. שני עוזרי המאמן אליניב ברדה ומאור מליקסון יצטרפו לשאר הצוות מחר.

לגבי עמדת השוער, במועדון הבהירו כי אוהד לויטה ורז רחמים יהיו חלק מהסגל, כך שאין להם צורך בשוער נוסף. "המצב לא פשוט, אנחנו מחכים לאישורים של הרופאים ובכל יום מתפללים שלא יהיו נדבקים נוספים. העובדה שהרוב חזרו מעודדת, כי הם לא יוכלו להידבק שוב. הפרוטוקול של אופ"א מחייב 13 שחקנים בכל משחק, כך שלפי מספר האישורים שקיבלנו מהצוות הרפואי עבור שחקנים שחקנים שיכולים לחזור אחרי החלמה, אמור להיות לנו סגל לכל המשחקים בשלב הבתים".

בשלב זה, כל הנדבקים קיבלו אישור לחזור עד מחר לאימוני הקבוצה. יש לציין כי בבאר שבע קיבלו הודעה כי על פי פרוטוקול אופ"א, במידה ואחד השחקנים יימצא חיובי בבדיקה בשלישי, רופא המועדון, ד"ר ליאור זלר, יוכל להגיש בקשה מיוחדת לוועדה מיוחדת שאופ"א הקימה ולבקש אישור שישתתף במשחק על פי נתונים שיתקבלו מבדיקה שתיערך לכל שחקן שהחלים. יש לציין כי בבדיקות המאמץ שייערכו לשחקנים, קרוב לוודאי שחלק מהשחקנים יקבלו המלצה לא לשחק 90 דקות, כך שאבוקסיס יצטרך להתחשב בכך כשהוא קובע את ההרכב.

בבאר שבע הסבירו שסעיף 7.7 לפרוטוקול קובע כי גם לאחר החלמה מהנגיף, נמצאים שרידים שלו בדרכי הנשימה זמן ממושך לאחר ההחלמה. "ברגע שכל אחד היה בבידוד עשרה ימים, ללא סימפטומים, והחלים – הוא עדיין יכול לצאת חיובי", אמרו במועדון.

בנושא אחר: בסוף השבוע התברר כי אלונה ברקת ניסתה לצרף את טאלב טואטחה לפני שסיכם בירוק. מקורבים לעסקה סיפרו כי טואטחה לא שקל לרגע את ההצעה משום שידע כי הסיכויים שיסגור במכבי חיפה גבוהים מאוד. בשלב זה, כפי שכבר פרסמנו, במועדון לא מתכוונים לצרף שחקנים נוספים.

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי