מאטיץ' לספורט1: מכבי איכותית, התלהבתי מהגול של דן ביטון

המשחק בישראל ("באים לנצח"), תמונת הסיכויים בבית ("יהיו הפתעות"), המלחמה ("לא מפחד") והקשר עם אחיו ממנצ'סטר יונייטד ("אבא לימד אותנו להיות לוחמים"). לפני הקרב בבלומפילד, קשר קרבאח מדבר

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לאחר שהודחה מליגת האלופות על ידי רד בול זלצבורג, מכבי ת"א תחל הערב (חמישי החל מ-21:50, ספורט3) את דרכה במסגרת שלב הבתים של הליגה האירופית במשחק ביתי מול קרבאח האזרית. לקראת ההתמודדות, העניק אורוש מאטיץ', קשר הקבוצה האורחת, ראיון מיוחד לספורט1ו בו דיבר על ההיכרות עם הכדורגל הישראלי, החברות עם אלון תורג'מן, המלחמה במדינה ואחיו נמניה, אשר משחק במנצ'סטר יונייטד.

"אני יודע שמכבי זה מועדון גדול עם היסטוריה מפוארת וקהל גדול", פתח מאטיץ' את דבריו. "שיחקו שם כמה שחקנים סרבים בשנים האחרונות. אני זוכר את פרדראג ראיקוביץ' השוער שהיה שם במשך ארבע שנים. הוא משחק בנבחרת הלאומית שלנו, אז הרבה סרבים היו צופים במשחקים של מכבי," סיפר הקשר.

מאטיץ' הוסיף: "אני בקשר טוב מאוד עם אלון תורג'מן. שיתפנו פעולה ביחד באוסטריה וינה לפני שלוש שנים. הוא בחור נהדר ושחקן מצוין. אנחנו שומרים על קשר באמצעות הרשתות החברתיות. הוא חלוץ נפלא ואני חושב שיש לו יכולות לשחק בליגות הכי טובות שיש. יש לו רעב מדהים לשערים".

אלון תורג'מן
אלון תורג'מן | אוסטריה וינה, האתר הרשמי

אתם פייבוריטים לנצח?

"ראיתי משחקים של מכבי מהתקופה האחרונה, כי רציתי להתכונן הכי טוב שאפשר. מכבי קבוצה מצוינת שאמנם הודחה מליגת האלופות, אבל מצד שני עשתה מהלכים נהדרים מול קבוצה גדולה כמו זלצבורג. ראיתי את השערים שלהם, במיוחד הגול של דן ביטון בבלומפילד, כך שאפשר לומר שזו קבוצה עם איכויות רבות. מי פייבוריטית לנצח? אני לא טוב בהימורים. אני אוהב לבוא למשחק ולהילחם. ברור שמכבי תרצה לנצח בבית שלה, אבל אני מבטיח שגם אנחנו באים לקחת נקודות ולנצח".

שיחקת באירופה לאורך כל הקריירה, למה בחרת דווקא בקרבאח?

"חתמתי פה לפני שלושה חודשים. עד כה אני נהנה. זו הקבוצה הכי גדולה במדינה, כזו שתמיד נאבקת על תארים. זו קבוצה שמשחקת בזירה האירופית על בסיס קבוע ומבחינתי פשוט חזרתי שוב לשחק במפעל אירופי. אנשים אולי לא מכירים את הליגה האזרית, אבל זה מועדון ענק".

יש כיום מלחמה בין ארמניה לאזרבג'ייאן. איך זה משפיע?

"כמובן שזה משפיע קצת על הספורט, אבל הליגה עדיין משוחקת ואנחנו מנסים לשמור על עצמנו. יש בעיות בעיר ולחימה, אבל אנחנו משתדלים שהלחימה שלנו תהיה במגרש. אנחנו לא פוליטיקאים אלא שחקני כדורגל והתפקיד שלנו הוא לשמור על תואר האליפות ולהצליח באירופה. אם הסיטואצייה מפחידה אותי? אני לא מפחד. המלחמה לא טובה לאף אחד, אבל אני משתדל להתרכז בכדורגל".

אורוש מאטיץ' | ADAM NURKIEWICZ / Contributor

איך אתה רואה את יחסי הכוחות בבית הזה?

"כל הקבוצות חזקות. זה מאוד חשוב איך אתה מתחיל את המשחקים, אבל לכל קבוצה יש סיכוי לעלות הבא. בגלל הקורונה, צריך לראות איך כל קבוצה מתכוננת ואיך היא מגיעה מוכנה כי הסיטואציה שונה מבעבר. אני חושב שיהיו הפתעות גדולות בבית. אנחנו נאבקים על ההעפלה וגם מכבי כמובן".

לא הייתם רחוקים מליגת האלופות

"סבלנו מחוסר מזל. שיחקנו מול מולדה ושלטנו במשחק. הם לא בעטו בעיטה אחת למסגרת, אבל בכדורגל לפעמים קורים דברים כאלה. עובדה שאחרי זה ניצחנו בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית את לגיה ורשה 0:3 בפלין. יש לנו עומס של משחקים עכשיו ונצטרך להשתמש בכל הסגל. אני חושב שהיינו יכולים לשחק בליגת האלופות, אך זה לא קרה וגם הליגה האירופית תהיה חזקה ומעניינת".

מאטיץ', אשר נולד בסרביה, חתם על החוזה המקצועני הראשון שלו בקוסיצה הסלובקית, כאשר לאחר מכן הגיע הצעד הגדול במהלכו חתם בבנפיקה הפורטוגלית ביחד עם אחיו, נמניה, שכיכב בצ'לסי וכיום משחק תחת אולה גונאר סולשיאר בתיאטרון החלומות.

אורוש מאטיץ' | Josef Bollwein / Contributor

"למען האמת, שיחקתי בסך הכל שני משחקים בקבוצה הראשונה. שיחקתי בעיקר בקבוצה השנייה, אבל אם תראה את שמות השחקנים ששיחקו שם ותראה באיזה מועדונים גדולים הם היום, תבין. ברנרדו סילבה, זו'אאו קאנסלו, יאן אובלק, נלסו סמדו ואנדרה גומש. המון שחקנים מוכשרים. בעמדת המגן הימני קאנסלו וסמדו נאבקו על אותה העמדה ואחד נשאר על הספסל. כנראה שזה היה זמן רע להשתלב שם. אח שלי נאבק איתי על העמדה והיום הוא ביונייטד. למה לא הצלחתי בבנפיקה? אם יש לך שחקנים גדולים בקבוצה הראשונה כמו ויטסל, איימאר ואח שלי, זה לא קל. באתי מסלובקיה לבנפיקה ועם כל הכבוד לליגה הסלובקית, זו לא אותה הרמה".

אילו דברים לקחת מהשחקנים הגדולים הללו?

"הם אלו שלקחו עצות ממני, כי הם היו צעירים ממני בשלוש שנים. זאת הסיבה שהם במועדונים הגדולים (צוחק). השתדלתי ללמד אותם כמה דברים טובים מהניסיון שלי.וברצינות, יש דברים שהיו בהם באופן טבעי ובגלל זה הם במקומות האלה".

ספר קצת על מערכת היחסים עם אחיך

"שנינו שחקנים מנוסים, אז אפשר להגיד שכל אחד נותן לשני עצות. אבא שלנו לימד אותנו להיות לוחמים על המגרש וזו הסיבה שאנחנו שחקני כדורגל מקצועניים במשך כל כך הרבה שנים".

נמניה מאטיץ'
נמניה מאטיץ' | Brunskill/Getty Images

מה הסוד שלו?

"את זה אתה צריך לשאול את שחקני מנצ'סטר יונייטד. כדי לשחק שם כל שבוע ברמות הגבוהות, אתה צריך לתת 100% בכל משחק, כי כל קבוצה תבוא ותרצה לנצח את מנצ'סטר יונייטד – זו הקבוצה הכי גדולה באנגליה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי