אופ"א אישרה: כל שחקני הפועל ב"ש רשאים לשחק נגד סלביה פראג

פרופ' גרוטו שוחח עם אופ"א והבהיר כי מבחינת מדינת ישראל מדובר בחולים מחלימים מקורונה, ברגע האחרון התקבל האישור מהוועדה המיוחדת וגם יוסי אבוקסיס יוכל לעמוד על הקווים הערב בליגה האירופית (19:50 בספורט3)

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

שעות ספורות לפני ששריקת הפתיחה נשמעת הערב באצטדיון המושבה, הפועל באר שבע זכתה לבשורות להן חיכתה וציפתה: אופ"א אישרה כי כל שחקני הקבוצה וגם הצוות המקצועי בראשות יוסי אבוקסיס רשאים ליטול חלק במשחק פתיחת שלב הבתים של הליגה האירופית הערב נגד סלביה פראג (החל מ-19:50 בספורט3), על אף העובדה שחלקם יצאו חיוביים לקורונה.

ביום שלישי בערב התקבלו תוצאות הבדיקות שערכה הקבוצה לקראת המשחק, כחלק ממתווה אופ"א, ובהן נמצאו ז'וסואה, לואי טאהא ורז רחמים חיוביים לנגיף, בעוד תוצאות גבוליות קיבלו מריאנו בריירו, דוד קלטינס ואיליי מדמון – שעל פי מדינת ישראל כולם נחשבים מחלימי קורונה ושבו לאימונים כרגיל, אולם עד הבוקר מבחינת אופ"א לא היו רשאים לשחק.

בב"ש, בפנייתם לאופ"א, העלו את סעיף 7.7 בתקנון המשחקים וטענו כי גם שחקנים עם שרידים של הנגיף בגופם יכולים ליטול חלק במשחקים ועל כן פנו גם לפרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, שאישר בשיחותיו עם אופ"א כי השחקנים מבחינת המדינה יכולים ליטול חלק בהתמודדות. כאמור, הבוקר הגיע האישור מהוועדה המיוחדת של אופ"א ולפיו ניתן לשתף את כל השחקנים בהתמודדות וגם המאמן יוסי אבוקסיס ועוזרו אליניב ברדה יוכלו לנהל את המפגש ממקומם בספסל.

הפועל באר שבע
הפועל באר שבע. עצבים לפני פתיחת שלב הבתים | אודי ציטיאט

לאור חוסר הוודאות אתמול בערב, יוסי אבוקסיס תרגל מספר הרכבים, מבלי שהוא יודע מי מהם יוכל לשחק. תחילה הוא תרגל את מרואן קבהא כבלם, אבל אז הבין שאולי דוד קלטינס ומריאנו בריירו בספק ותרגל אותו גם כקשר ולמעשה שינה מערך והעדיף שלא לשחק עם שלושה בלמים. לאור הבשורות הבוקר, אבוקסיס יפתח עם אותם 11 שחקנים שניצחו את ויקטוריה פלזן בפלייאוף.

עוד לפני האישור מאופ"א, אחד השחקנים ביקר את ההתנהלות: "אם נותנים להם אישור להתאמן ולהיות איתנו, איזו סיבה מונעת מהם לתת לאותם שחקנים לשחק? זה לא שהצ'כים מחוסני קורונה. אנחנו קוראים שאנשים שם נדבקים על ימין ועל שמאל".

אגב, גם נשיא סלביה, ירוסלב טברדיק, ביקר תחילה את ההחלטה כשרשם בחשבון הטוויטר שלו: "בתור נשיא המועדון, הנציג של אופ"א לא נתן לי אפילו לעלות לאוטובוס מבלי להציג בדיקת קורונה שלילית". מספר שעות לאחר מכן, הוא פרסם ציוץ נוסף אחרי שאופ"א פרסמה את החלטתה: "אנחנו מתמקדים במשחק עצמו. אנחנו סומכים על אופ"א ועל שירותי הבריאות הישראלים שישמרו על בריאות השחקנים שלנו".

הרכב משוער הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, לואי טאהא, מיגל ויטור, שון גולדברג, מריאנו בריירו, מרואן קבהא, ז'וסואה, סינטיהו סלליך, אלטון אקולטסה, ג'ונתן אגודלו.

ז'וסואה
ז'וסואה. יעמוד לרשות אבוקסיס על אף היותו חיובי בבדיקה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי