במכבי ת"א מרוצים, נובאטוס דיסמס יצטרף?

הצהובים פתחו את הליגה האירופית ברגל ימין אחרי תקופה קשה: "לא שיחקנו הכי טוב, אבל התוצאה מצוינת". הטנזני בן ה-17 סיכם. מחמאות להגנה, גלזר: "הייתי רעב מאוד לחזור". לקראת ב"ש בראשון, יונתן כהן שלח מסר

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

במכבי תל אביב סימנו אמש (חמישי) וי ראשון על רצף של שישה משחקים ב-17 ימים, עם ניצחון 0:1 על קרבאח האזרית בפתיחת שלב הבתים של הליגה האירופית, שעל מנת להשיג אותו הספיקה בעיטה אחת למסגרת של יונתן כהן. שחקני הצהובים העניקו מתנה משמחת למאמנם גאורגיוס דוניס, שחגג אתמול את יום הולדתו ה-51 אך לא עמד על הקווים בשל עונש ההרחקה שספג.

על אף שבקבוצה לא ממש אהבו את החילופים שביצע עוזר המאמן מאקיס אנגלינאס בתחילת המחצית השנייה, בה מכבי תל אביב נסוגה לאחור במטרה להימנע משער שוויון, שחקני ההגנה זכו למחמאות על הגישה האגרסיבית והבלתי מתפשרת שהבטיחה את שלוש הנקודות. במועדון נזכרו בחיוך כי בקמפיין האירופי הקודם, תחת ג'ורדי קרויף, הניצחון היחיד הגיע רק במחזור האחרון נגד ויאריאל.

בתוך כך, רכש חדש בדרך לצהובים – הקשר בן ה-17 נובאטוס דיסמס. כך הודיעה היום אזאם, קבוצתו של השחקן שזכה בתואר השחקן הצעיר של הליגה הטנזנית. על פי ההודעה הרשמית, העסקה סגורה והשחקן הצעיר יצטרף, אך מכבי ת"א טרם הוציאה הודעה רשמית בנושא.

הקשרים דן גלזר ודור פרץ, שחזרו לשחק אחרי תקופה קשה אשר במהלכה סבלו מנגיף הקורונה, הציגו משחק יציב בצוותא עם אייל גולסה וחיפו על הופעה די אנמית וחסרת יצירתיות של שחקני ההתקפה. "הייתי מאוד רעב לחזור מהרגע שהפכתי לנדבק הראשון בקורונה", סיפר גלזר, "לא הייתי קרוב לאחי, שמרתי מרחק והוא שהה בבידוד כשהתברר שהוא חיובי לנגיף. התאכזבתי לא לשחק בפלייאוף ליגת האלופות".

עוד שחקן שהחלים מקורונה וכאמור חתום על שער הניצחון, הוא יונתן כהן שדיבר לאחר המשחק על ההתאוששות מהמחלה: "קשה לחזור, עשינו הכנה טובה ומאמן הכושר החזיר לנו את החדות. הרגשתי חלש, היו כאבי גרון והחום עלה והביא להקאות. רק לאחר מספר ימים זה מתחיל לעבור ואתה מתחזק. אני שמח שזה מאחוריי ועכשיו הפנים קדימה".

כהן חזר בדרך הטובה ביותר מבחינתו | אודי ציטיאט

כהן נשאל האם מערך שלושת הבלמים מקשה על ההתקפה: "אנחנו מקצוענים ויודעים לשחק בכמה שיטות ובכמה תפקידים על המגרש. אנחנו מוכנים לבצע את ההוראות בהתאם למה שהמאמן יחליט".

אנגלינאס סיכם את הניצחון והתייחס גם הוא לשיטה: "שיחקנו לא הכי טוב, אבל התוצאה מצוינת. בשיטה הזו אנחנו מנסים למצוא לשחקני הקישור וההתקפה את המקומות הכי טובים במגרש וראינו שהיו לדור פרץ שטחים גדולים ואת יונתן כהן מתפקד טוב בהתקפות מעבר".

כבר היום יתחילו הצהובים את ההכנות למשחק החזרה לליגה, נגד הפועל באר שבע ביום ראשון הקרוב, בו האלופה תחפש ניצחון בכורה לעונת 2020/21 אחרי שצברה עד כה נקודה בלבד מתוך שש אפשריות. בקבוצה עסקו לא מעט בתקופה האחרונה בשחקני הרכש, אלכסנדר פשיץ' ולואיס הרננדס. מתברר כי החלוץ הסרבי עדיין אינו מוכן להשתלב כחלוץ המרכזי הפותח, ואחרי שלא נכלל אתמול בסגל הוא צפוי להיעדר גם נגד באר שבע. הרננדס ערך אתמול הופעת בכורה, אך שותף רק לכמה דקות ועדיין אי אפשר להתרשם האם הוא מוכן להיכנס לנעליו של ז'איר אמאדור. גם דן ביטון, שהיה האחרון להחלים מקורונה, עדיין מתאושש ולכן ישב אתמול ביציע.

כאמור, מכבי תל אביב נכנסת לשמונה ימים חשובים מאוד שבמהלכם תפגוש גם את סיבאספור בליגה האירופית ולאחר מכן את מכבי חיפה במשחק שעשוי להשפיע על המשך העונה כולה. יונתן כהן התייחס דיבר על הפתיחה המאכזבת בליגה: "קבוצות באות נגדנו בשיא המוטיבציה. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו ולהעלות את הרמה. אנחנו לא צריכים להוכיח כלום לאף אחד, רק לעצמנו". גלזר הוסיף: "המשחק בראשון חשוב מאוד ונצטרך לעשות את העבודה. עלינו להתקדם ממשחק למשחק".

פתיחה ברגל ימין. שחקני מכבי ת"א חוגגים | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי