ז'וסואה הצטרף לחבריו בצרפת. מאחורי הקלעים: כך זה קרה

התערבות הרשויות בישראל, התשובה של הצרפתים והבדיקה הנוספת שערך הפורטוגלי והגיעה שלילית תוך חמש שעות. כך מצליחה באר שבע להנחית את הכוכב שלה בניס

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע המריאה אתמול (רביעי) לניס וכבר התמקמה במלון מקומי בעיר לקראת המשחק מחר (חמישי, 22:00, שידור ישיר בספורט2), אלא שרגעי מתח עברו על הקבוצה רגע לפני הטיסה, כשבשעות הבוקר הקבוצה עדיין לא קיבלה את בדיקות הקורונה של השחקנים והורתה לכולם לעלות לאוטובוס בשעה 11:00 כדי לנסוע לנתב"ג. שחקני מחזיקת הגביע גילו באותה שעה אופטימיות יתרה. הם חשבו כי כל השחקנים יקבלו תוצאה שלילית, אבל הדיון עסק בעיקר במאמן יוסי אבוקסיס ובשחקן אחד: ז'וסואה, שהצטרף בצהריים לחבריו.

"ניס קבוצה חזקה מאיתנו, למרות שהיא מדורגת רביעית בבית. בלי ז'וסואה זה יהיה הרבה יותר קשה, למזלנו הבדיקה של אבוקסיס הגיעה שלילית והוא טס איתנו, אחרת הייתה כאן אווירה של משחק אימון", אמרו בבאר שבע לפני שתוצאת הבדיקה של הפורטוגלי הגיעה. 

רגע לפני הטיסה, אחרי שקיבלו את התוצאות והבינו כי הכוכב לא יכול לשחק, במועדון פנו לאופ"א והפעילו קשרים בצרפת כדי שגם השחקנים החיוביים יעלו לטיסה. הגורמים הרלוונטיים היו גם הרשויות בצרפת והרשויות בישראל, בניסיון לשלוח את השחקנים לבדיקה נוספת שאולי תצא שלילית למחרת, וכך יעלו על טיסה הבוקר לצרפת. אבל, בשורה התחתונה, הניסיון הזה לא צלח. הצרפתים שלחו מסר ברור: שחקן חייב להיות שלילי לקורונה ב-72 השעות שלפני המשחק. ככל שאין בידכם בדיקה כזאת, השחקנים החיוביים לא ייכנסו לצרפת. 

ז'וסואה
ז'וסואה. דרמה גדולה | דני מרון

כפי שפרסמנו לאחר ההודעה של באר שבע, לפיה השחקנים החיוביים לא יעלו על המטוס, במועדון החליטו לערוך בדיקה נוספת במטרה "להכשיר" את הפורטוגלי למשחק. "אם ז'וסואה ייצא בה שלילי, הוא יעלה מיד למטוס", אמרו שם בשעות שלפני התוצאה השלילית. הבדיקה נערכה במעבדה מיד עם שובו מנמל התעופה. "אנחנו מבקשים את התוצאה מוקדם ככל האפשר", הבהירו בבאר שבע למעבדה. תוך כחמש שעות, התוצאה התקבלה – השחקן נמצא שלילי, שאר השחקנים חיוביים. גם מאמן השוערים עלה איתו על הטיסה.

כעת, באר שבע תוכל להסתמך על הכוכב שלה, אבל הדרך לניצחון למשל עדיין ארוכה מאוד. לאבוקסיס יש התלבטות אחת, בין תומר יוספי וסינטיהו סלליך, שהיו אמורים לפתוח יחד בהרכב אם הפורטוגלי לא היה זמין למשחק. מרסלו מלי חש בטוב וגם הוא המריא למשחק כשהערב יתורגל ההרכב הסופי. אבוקסיס, כפי שהובהר קודם, לא מתכנן שינויים מיוחד בהרכב. "כל תוצאה כאן מלבד הפסד, היא תוצאה טובה. ניצחון? קשה מאוד לדבר על זה כרגע, אבל ברור שזה יקדם אותנו מאוד. אף אחד לא באמת חושב שנעלה לשלב הבא, אולי כך אפשר להפתיע", אמרו הלילה במועדון.

שחקני הפועל ב"ש חוגגים. "אולי אפשר להפתיע" | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי