קאיודה לספורט1: "המשחק מול מכבי ת"א – אחד הטובים בקריירה שלי"

לארי קאיודה, ראול אלביול | Quality Sport Images / Contributor

ישראל (בית שני"), ערן לוי ("עד היום אנחנו בקשר"), מנור סולומון ("יהיה אחד הטובים בעולם") והמצב בניגריה ("הגיע הזמן להחליף שלטון"). לפני המשחק מול הצהובים (19:40 בספורט2), חלוץ סיבאספור ואקס נתניה מדבר

(גודל טקסט)

לארי קאיודה זכור לאוהדי מכבי תל אביב היטב מתקופתו במכבי נתניה. שלושה מתוך 13 הגולים שהבקיע בעונתו היחידה בליגת העל (עונתו הראשונה הייתה בלאומית) נכבשו בשתי הופעות מול ההגנה הצהובה, שהתקשתה להסתדר עם המהירות שלו. כמעט שש שנים לאחר שכבש צמד ב-3:3 המטורף בין הקבוצות במשחק שנערך בעיר היהלומים, משחק בו ערן זהבי כבש שער מדהים, החלוץ הניגרי בן ה-27, שנרכש לאחרונה ב-1.5 מיליון יורו על ידי סיבאספור הטורקית, יפגוש הערב (חמישי החל מ-19:40, ספורט2) את גאורגיוס דוניס וחניכיו ויקווה לסייע לטורקים להשיג נקודות ראשונות בשלב הבתים של הליגה האירופית, כשהמטרה היא אחת – העפלה לשלב הנוק-אאוט.

בראיון מיוחד שהעניק לספורט1, קאיודה נזכר בשערים שכבש מול מכבי תל אביב, נזהר להגיד מי פייבוריטית בהתמודדות הערב, נשמע נרגש לקראת הביקור בישראל בחודש דצמבר, סיפר על הימים הקשים בשחטאר דונייצק, החמיא בענק למנור סולומון ("יהיה אחד השחקנים הטובים בעולם"), לא שכח את ערן לוי והבהיר בנוגע למצב במולדתו ניגריה: "הגיע הזמן להחליף את השלטון".

על כושרה של סיאבספור, שתגיע למשחק הערב אחרי שני הפסדים רצופים בכל המסגרות ו-5:3 מול ויאריאל במחזור פתיחת שלב הבתים: "יש הרבה שחקנים חדשים במועדון ולוקח זמן להתחבר, אבל יש לנו קבוצה טובה. בספרד, מול יריבה טובה, כבשנו שלושה שערים ואנחנו עובדים על הפן ההגנתי. אני מקווה שכבר במשחק נגד מכבי תל אביב הכל יהיה בסדר".

לארי קאיודה | Soccrates Images / Contributor

האם סיבאספור פייבוריטית מול מכבי תל אביב: "בכדורגל אי אפשר לומר דבר כזה. בסופו של דבר משחקים 90 דקות ואי אפשר לדעת מה יהיה. צריך לבוא, לשחק את הכדורגל שלך ולעשות את המקסימום. אנחנו מגיעים בגישה טובה למשחק ובמטרה לקחת שלוש נקודות".

החשיבות של המשחק מבחינת סיבאספור: "כל משחק הוא משמעותי. אנחנו צריכים לקחת את הנקודות עכשיו, כי הליגה האירופית זה מפעל לא פשוט ומאוד חשוב שננצח הערב וניקח נקודות ראשונות בקמפיין".

האם סיבאספור יכולה להעפיל לשלב הנוק-אאוט? "אני לא אשקר לך, ויאריאל זו הקבוצה הכי חזקה בבית – קבוצה מהרמות הכי גבוהות בעולם, שמשחקת מידי שבוע בליגה הספרדית החזקה. זו קבוצה מאוד איכותית. חוץ מוויאריאל, אני חושב שלוש הקבוצות הנוספות בבית יילחמו על המקום השני".

קאיודה. לא יהיה בסגל למשחק
לארי קאיודה | צילום: עדי אבישי

מה אתה יודע על מכבי תל אביב הנוכחית? "אני מכיר את דור פרץ, איתן טיבי, אייל גולסה ואולי עוד שחקן או שניים. מכבי קבוצה חזקה כבר כמה שנים. היא משחקת כדורגל טוב והיא אחת הקבוצות הדומיננטיות בישראל. אני לא עוקב אחרי הליגה מאז שעזבתי ב-2015, אבל אני יודע לומר בוודאות שמדובר בקבוצה טובה וחזקה".

המשחקים מול מכבי במדי נתניה: "כבשתי נגד מכבי שלושה שערים בשני משחקים. זה זיכרון מאוד מתוק מבחינתי ואחד ההישגים הגדולים בתקופה שלי בישראל. האם זה מהרגעים הגדולים בקריירה? משהו כזה, כי בכל זאת כבשתי שלושה שערים בשני משחקים – בחוץ הפסדנו 3:1 וכבשתי ובבית שמתי צמד ונגמר 3:3, זה היה אחד המשחקים הטובים בקריירה שלי".

על הביקור בישראל בחודש הבא: "עבר הרבה זמן מאז שהייתי בארץ וזה מקום שהוא כמו בית שני בשבילי, שם התחלתי לשחק כדורגל מקצועני. מישראל עברתי לאוסטריה, כבשתי שערים ואני מאוד מתרגש לחזור. אשמח לבקר חברים מנתניה, אני בקשר שם עם גליה (אוהדת הקבוצה, ת.ח) ואשמח לראות גם את ויקי כחלון וערן לוי. אני יודע שערן בליגה השלישית, כי אנחנו חברים באינסטגרם ולפעמים אנחנו גם מדברים בטלפון".

ערן לוי | יוסי סוריק

סיבאספור שווה אליפות בליגת העל? "מדובר בליגות שונות, כך שקשה לי להשוות. בישראל יש קבוצות מאוד חזקות, אבל הליגות מאוד-מאוד שונות. בישראל קשה לשחק, ממש לא קל, אבל כך גם בטורקיה. אני לא חושב שאני יכול לומר באופן חד משמעי באיזה מקום סיבאספור הייתה מסיימת בישראל".

על התקופה בשחטאר דונייצק: "נפצעתי בברך ועבדתי עם פיזותריפיסט מצוין שעזר לי. זו קבוצה חזקה שמשחקת בליגת האלופות, אבל יש שם המון ברזילאים שלא הייתי פחות טוב מהם. בסופו של דבר לא רציתי לשבת על הספסל והעדפתי לעבור למקום שאשחק בו. מבחינתי מה שחשוב זה לשחק כדורגל. לא רציתי שהקריירה שלי תיפגע וחשבתי שאני מבזבז שם את הזמן, אז עברתי כדי לקבל דקות. מה השאיפות שלי? אני עדיין רוצה לחזור לשחק ברמות הגבוהות באירופה".

על מנור סולומון ששיחק איתו בשחטאר: "אני חושב שהוא הולך להיות השחקן הישראלי הגדול בכל הזמנים. כמו שהוא נראה כרגע, הוא בהחלט יכול להיות יותר טוב מיוסי בניון. יש לו את הכישרון, הוא מהיר וטכני וכשהייתי בשחטאר הייתי אומר לו כל הזמן שיאמין בעצמו. אני מאמין שהוא יהיה אחד השחקנים הכי טובים בעולם כשהוא יגיע לקבוצה גדולה, אתם עוד תראו. הוא צריך לשחק באחת הקבוצות הגדולות באירופה".

מנור סולומון, לארי קאיודה, שחקני שחטאר
מנור סולומון, לארי קאיודה, שחקני שחטאר | האתר הרשמי

האם סולומון צריך לעזוב בחלון הקרוב את אוקראינה: "גם אם מנור ירצה לעזוב עכשיו, לא יהיה לו קל. אני ממליץ לו לעזוב, אני לא יכול לשקר, אבל אני לא רוצה לפגוע בחברים שלי או ליצור בעיות. אני מקווה מאוד שהם לא יעשו לו בעיות ויאפשרו לו לעזוב".

על המצב במולדתו, ניגריה, שם נערכות בימים אלה מחאות נגד השלטון: "הם נלחמים נגד האלימות המשטרתית ואני חושב שזה הזמן של הדור הצעיר להתעורר ולהילחם על הזכויות. מה שקורה עם הממשלה מאוד חמור, אני חושב שהגיע הזמן להנהגה צעירה במדינה ואנשים טובים שיובילו את ניגריה. המצב מאוד רע ואנחנו לא רוצים שזה יימשך. אנשים רבים סובלים בלי אוכל, בלי חשמל והגיע הזמן שכולם יתאחדו ויילחמו על זכויותיהם".

לארי קאיודה | Soccrates Images / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי