נעצרו: הפסד בכורה להפועל ב"ש באירופה העונה, 1:0 לניס

מחזיקת הגביע נקלעה לפיגור מרגלי גוירי (23) ולא הצליחה לחזור על אף החילופים ההתקפיים של אבוקסיס. לויטה שהיה אשם בשער - תיקן עם שתי הצלות יפות. וארן כמעט כבש בתוספת הזמן. החמצות גדולות לדדיה וז'וסואה

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע פתחה את שלב הבתים עם ניצחון ענק 1:3 על סלביה פראג אך הערב (חמישי) לא הצליחה להמשיך את המומנטום ונכנעה 1:0 לניס במשחק בינוני בצרפת. זה היה הפסד הבכורה של מחזיקת הגביע באירופה העונה אחרי ארבעה ניצחונות. אפשר לומר שגם העייפות השפיעה על הקבוצה של יוסי אבוקסיס ששיחקה שלושה משחקים תוך שבוע וצריך לתת לה מחמאות על רוח הלחימה ועל כך שלא הפסיקה לרוץ.

המאמן בחר לפתוח בחוד עם אלטון אקולטסה בחוד ההתקפה אך הוא לא הצליח לבוא לידי ביטוי. במחצית השנייה אבוקסיס שינה והעלה את ג'ונתן אגדולו במקומו של תומר יוספי. המגמה ההתקפית נמשכה כאשר גם אנתוני וארן עלה לחזק את ההתקפה וגם רמזי ספורי נכנס לשחק בדקות האחרונות. כל הכלים ההתקפיים של אבוקסיס היו על כר הדשא ובתוספת הזמן וארן כמעט השווה אחרי הגבהה של ז'וסואה אך סחט הצלה מהשוער.

ז'וסואה, שכזכור היה ספק לגבי שיתופו, היה מעורב, כהרגלו, בכל מהלך טוב של מחזיקת הגביע וכך גם אור דדיה. אין ספק שזה הפסד מתסכל שכן ב"ש הגיעה לשני מצבים מצוינים. עד היום ניצול המצבים היה נדבך חשוב בהצלחה של ב"ש. ז'וסואה שלח מסירה אדירה אל עבר המגן שלא עצר את הכדור מספיק טוב ונעצר על ידי השוער, והקשר החמיץ בעצמו ממצב נוח כשדדיה הפעם היה זה שמסר לו.

שחקני ניס חוגגים, אור דדיה מאוכזב | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images
מיגל ויטור נלחם | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

הצרפתים שלטו הרבה יותר בכדור בדקות הראשונות וגם הגיעו למצב מסוכן אך את השער שלהם היה אפשר וצריך למנוע. בדקה ה-23 יוסף אטאטל פרץ באין מפריע באגף ימין והעביר לצד השני, אמין גוירי בעט מהאוויר כדור חלש אותו אוהד לויטה היה יכול להדוף. השוער תיקן בהמשך עם שתי הצלות גדולות.

קצב המשחקים המטורף של הקבוצה של אבוקסיס ממשיך והסגל מרגיש מעט חסר (עם פער גדול מאוד בין ה-11 שפותחים לבין הספסל). ביום שני היא תקווה לרשום ניצחון ליגה שני העונה כשתארח את בני סכנין באצטדיון טדי. ביום חמישי מצפה לה הקבוצה הטובה בבית – באייר לברקוזן של פטר בוס. אחרי שני מחזורים לכל אחת מארבע הקבוצות בבית יש שלוש נקודות.

פטריק ויירה | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

הרכבים

ניס: וולטר בניטס, יוסף אטאל (מייזן מאולידה, 68), רובסון במבו, דאנטה, סטנלי אנסוקי (אנדי פלמרד, 46) חסאנה קמארה, קפרן תוראם-אוליאן, מורגן שניידרלין, אלכסיס קלוד מוריס (ריינה אדליידה, 58), קספר דולברג, אמין גוירי (ג'ורדן מובלה, 69)

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, מיגל ויטור, מרואן קבהא, לואי טאהא, שון גולדברג (אנתוני וארן, 76), מריאנו בריירו (רמזי ספורי, 81), ז'וסוואה, סינטיהו סלליך (מרסלו מלי, 76), תומר יוספי (ג'ונתן אגודלו, 46), אלטון אקולטסה (דודי טוויטו, 88).

מהלך המשחק:

הפועל באר שבע ראתה את הצרפתים מחזיקים יותר בכדור, כצפוי, בדקות הפתיחה. בדקה החמישית ז'וסואה חטף כדור ושלח מסירה ארוכה אל עבר אלטון אקולטסה אך הכדור היה מעט חזק מדי. בדקה השישית הגיע מצב ראשון מסוכן של ניס: אלכסיס קלוד מוריס העביר כדור רוחב יפה וחסאנה קמארה נותר חופשי בצד שמאל אך בעט לרשת החיצונית.

ניס נגד הפועל באר שבע | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

קפרן תוראם כידרר יפה בדקה ה-11 וניסה למסור כדור עומק מסוכן אך הגנת ב"ש בלמה ברגע האחרון. הצרפתים החזיקו בכדור כ-80% מהזמן בעשר הדקות הראשונות. בדקה ה-18 מורגן שנדרליין בעט מחוץ לרחבה, מרואן קבהא חסם בגופו והכדור חמק לקרן. בדקה ה-20 ב"ש זכתה לקרן ראשונה במשחק, ההרמה של ז'וסואה הורחקה ללא כל בעיות.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1014105
This image has an empty alt attribute; its file name is 1014106

בדקה ה-23 הצרפתים עלו ליתרון, חבל מבחינת באר שבע, שער שבהחלט היה צריך למנוע: יוסף אטאל פרץ היטב והגביהה באין מפריע, אמין גוירי בעט מהאוויר אך אוהד לויטה היה חייב לעצור. ב"ש התקשתה לתת פייט. בדקה ה-35 אלכסיס קלוד מוריס הגיע למצב בעיטה נוח אך בעט היישר לידיו של לויטה שקלט.

אמין גוירי מבקיע | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images
שחקני ניס חוגגים | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

בדקה ה-37 הגיע המצב הראשון המסוכן של ב"ש. דווקא אור דדיה המגן הימני הגיע למצב מצוין מתוך הרחבה אחרי כדור ענק של ז'וסואה, אך לא עצר את כדור מספיק טוב וסחט הצלה מהשוער וולטר בניטס. תומר יוספי כמעט הגיע לריבאונד אך איחר ברגע.

רגע לפני המחצית ז'וסואה היה חייב להשוות. אם הייתם שואלים את יוסי אבוקסיס מי הוא רוצה שיגיע למצב הוא הנראה היה בוחר בפורטוגלי. תומר יוספי העביר את הכדור ימינה, אור דדיה מסר אחורה מעולה לעבר הקשר שבעט כדור שטוח לאמצע ובניטס הצליח להדוף.

קפרן תוראם-אוליאן ומלי בריירו | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images
יוסף אטאל מול שון גולדברג | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

אבוקסיס ביצע חילוף התקפי במחצית כשהעלה מהספסל את ג'ונתן אגדולו במקומו של תומר יוספי. בדקה ה-56 ז'וסואה ניסה להגביהה מצד שמאל, הכדור כמעט הפתיע את השוער אך פגע במשקוף והלך החוצה. בדקה ה-67 לויטה כיפר על השער שספג. אטאטל המשיך להיות השחקן המסוכן בשורות הצרפתים, הגביהה לרחבה וגוירי רצה להשלים צמד אבל השוער התעופף והדף את הנגיחה שלו.

מרואן קבהא מול אמין גוירי | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

בדקה ה-73 סינטיהו סלליך נשלח בכדור ארוך אך פספס את המסגרת. המשחק הגיע לרבע השעה האחרונה, הדקות בהן ב"ש בדרך כלל כובשת במשחקיה באירופה. עד עתה אבוקסיס ביצע רק חילוף אחד ולא בחר לרענן עם שחקנים נוספים. בדקה ה-75 לויטה הציל שוב את באר שבע. תורהאם מסר כדור מצוין, קספר דולברג נותר לבדו מול השוער אך לויטה הדף עם הרגל לקרן.

בדקה ה-76 אבוקסיס הלך על כל הקופה. אנתוני וארן ומרסלו מלי עלו מהספסל במקום שון גולדברג וסלליך. רמזי ספורי היה השפן האחרון של אבוקסיס כשעלה לשחק תשע דקות לסיום. בתוספת הזמן היה צ'אנס אחרון למחזיקת הגביע להשוות – ז'וסואה בשארית כוחותיו הרים נהדר מצד ימין, וארן הגיע בתזמון מעולה ונגח היטב אבל בניטס שמר על הנקודות אצל המארחת, קבוצתו של פטריק ויירה שניצחה 0:1.

אנתוני וארן מול דאנטה | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי