צפו בתקציר: מהפך ו-1:2 היסטורי למכבי ת"א על סיבאספור בטורקיה

הצהובים שברו שיאים ונותרו מושלמים בשלב הבתים של הליגה האירופית עם ניצחון ראשון בתולדות המועדון מול קבוצה טורקית. קאיודה כבש ראשון, ביטון ופרץ הפכו אחרי שסמבה הורחק. בכורה לפשיץ', מכבי חיפה מחכה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מדהים. כך אפשר להגדיר את הניצחון הנהדר שרשמה הערב (חמישי) מכבי תל אביב על סיבאספור בטורקיה, כאשר הצהובים רשמו 1:2 מצוין אחרי מהפך, נותרו מושלמים אחרי שני מחזורים בשלב הבתים של הליגה האירופית וניצבים במקום השני בבית. ויאריאל ראשונה עם שש נקודות גם היא לאחר שניצחה את קרבאח, והצהובים יגיעו בעוד שבוע לספרד לקרב מול הצוללת הצהובה.

זה היה הניצחון הראשון אי פעם של מכבי ת"א מול קבוצה טורקית ויתרה מכך, פעם ראשונה אי פעם שקבוצה ישראלית פותחת קמפיין שלב בתים אירופי עם שני ניצחונות רצופים. כמו כן, זה ניצחון ראשון בהיסטוריה של קבוצה ישראלית על אדמת טורקיה. האם אפשר לחלום על עלייה לשלב הבא? לחלוטין כן. הצהובים לא הבריקו, אך לא נפלו כלל מהיריבה.

לארי קאיודה, אקס מכבי נתניה, העניק יתרון לסיבאספור בדקה ה-55, אך המשחק קיבל תפנית עצומה בדקה ה-65, כשסמבה קמארה (בלם הטורקים) הורחק אחרי עבירה גסה ברחבה שלו על אייל גולסה, מה שהביא לפנדל אותו תרגם דן ביטון ל-1:1. דור פרץ הכריע עם שער ניצחון בדקה ה-75.

דור פרץ חוגג עם שחקני מכבי תל אביב | Serhat Zafer/Anadolu Agency via Getty Images

מכבי ת"א בוודאי יכולה להיות מרוצה מהיכולת של הבלם הספרדי לואיס הרננדס, שממשיך להיכנס לעניינים ובהחלט מרשים עד כה. אלכסנדר פשיץ' ערך בכורה כשנכנס כמחליף , ולמרות היכולת הפושרת של הקבוצה במחצית הראשונה – היא יוצאת סופר מרוצה ועם שלוש נקודות יקרות. ביום שני מחכה לה מכבי חיפה בליגה למשחק העונה הראשון, משחק בו מכבי ת"א חייבת לנצח אחרי שצברה רק שתי נקודות מתוך תשע הראשונות בליגת העל.

המשחק החל בשליטה של סיבאספור, אך הם לא הצליחו לייצר מצבים מסוכנים. דווקא מכבי ת"א הגיעה למצב הכי מסוכן במחצית הראשונה בדקה ה-13, אך אבי ריקן החמיץ מהזדמנות קורצת. ככל שהדקות חלפו, השליטה של הטורקים והלחץ שלהם גבר, אך הם הם דעכו לקראת סיום המחצית, אליה ירדו שחקני שתי הקבוצות אחרי 0:0 חלש – כשמבחינת הצהובים, היכולת ההגנתית הייתה טובה, אבל התקפית כמעט שלא היו קיימים.

את המחצית השנייה מכבי ת"א החלה לא רע, אבל בדקה ה-55 סיבאספור עלתה ל-0:1 משער של קאיודה, אשר קיבל מסירת רוחב מצוינת ממקס גראדל, נותר מול שער חשוף וגלגל בקלות לרשת, אבל המשחק קיבל תפנית ענקית עשר דקות לאחר מכן. בלם הטורקים, סמבה קמארה, קיבל כרטיס אדום אחרי עבירה שביצע בתוך הרחבה שלו ומכבי ת"א זכתה בפנדל, אותו ניצל דן ביטון כדי לכבוש, לקבוע 1:1 ולהשאיר לצהובים 22 דקות לשחק ביתרון מספרי.

ומכבי ת"א ניצלה היטב את החיסרון המספרי ומהר מאוד. בדקה ה-75 דור פרץ קבע מהפך והעניק יתרון לצהובים, כשביצע דאבל פס עם אבי ריקן (שהחזיר לו בעקב) ובעט מתוך הרחבה, נהדף, אך הגיע ראשון לריבאונד ונגח מקרוב לרשת. לאחר מכן, שחקני סיבאספור נראו מאוד עצבניים ומתוסכלים בזמן שהאלופה עמדה מצוין הגנתית ומנעה מהיריבה להגיע למצבי הבקעה עד לסיום.

גאורגיוס דוניס, ריזה קלימביי | Serhat Zafer/Anadolu Agency via Getty Images

הרכבים

סיבאספור: מאמדו סמאסה, רובין ילצ'ין, קנר אוסמנפאשה, סמבה קמארה, אוגור צ'יפטצ'י, קלאודמיר (ארונה קונה, 81), הקאן ארסלן, פייסל פאג'ר, מקס גראדל (קאסימיר נינגה, 78), מוסטפה יטאברה, לארי קאיודה (אייזק קופי, 76).

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל (אייל גולסה, 65), איתן טיבי, שרן ייני, לואיס הרננדס, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, דור פרץ (אנריק סבוריט, 90+1), אבי ריקן (עדן קארצב, 88), דן ביטון (יונתן כהן, 88), איתי שכטר (אלכסנדר פשיץ', 65).

מכבי תל אביב | מכבי תל אביב, רשמי

מהלך המשחק

הדקות הראשונות היו בשליטה טורקית כשמכבי ת"א ניסתה את כוחה בעיקר במתפרצות, אבל המצב המסוכן באמת הראשון היה שייך לצהובים. בדקה ה-13 איבוד כדור בהגנת סיבאספור הביא את הכדור לרגליו של מאור קנדיל באגף הימני, והוא במסר במהירות כדור רוחב לעבר אבי ריקן שעשה תנועה לרחבה. הכדור הגיע במצב מצוין לקשר, שהיה חייב לכבוש מקרוב, אך הרגל שלו לא פגשה את הכדור כמו שצריך והוא פספס בגדול.

לואיס הרננדס, מקס גראדל | Serhat Zafer/Anadolu Agency via Getty Images

בדקה ה-26 סיבאספור הגיע למצב מצוין, אולי הראשון שלה במשחק. דן ביטון, שכמעט לא נגע בכדור מתחילת המשחק, איבד כדור בחוסר אחריות למקס גראדל, שדהר קדימה, חדר לרחבה ושלח בעיטה חזקה וחדה לעבר הפינה הרחוקה. למזלה של מכבי ת"א, הוא פספס במעט את המסגרת של דניאל טננבאום.

איתן טיבי, מוסטפה יטאברה | Serhat Zafer/Anadolu Agency via Getty Images

בתחילת המחצית השנייה, בדקה ה-49, מכבי ת"א ביצעה התקפה יפה שהסתיימה בבעיטה של דור פרץ ב-24 מטרים לעבר השער, אך הכדור של הקשר היה גבוה. ואז, דווקא לאחר דקות לא רעות יחסית של הצהובים, סיבאספור עלתה ל-0:1 בדקה ה-55. מוסטפה יטאברה מצא את מקס גראדל, שחדר לרחבה והעביר כדור רוחב ללארי קאיודה. האחרון, אקס מכבי נתניה, נותר לבדו מול רשת חשופה, גלגל בקלות לרשת של דניאל טננבאום והעניק יתרון לטורקים.

לארי קאיודה חוגג | Serhat Zafer/Anadolu Agency via Getty Images

המשחק קיבל תפנית עצומה בדקה ה-65. סמבה קמארה, בלם סיבאספור, קיבל כרטיס צהוב שני לאחר שביצע עבירה גסה ברחבת הטורקים על אייל גולסה, ומכבי ת"א זכתה בפנדל. דן ביטון ניגש לבעוט את כדור העונשין מ-11 מטרים, שלח כדור מדויק לפינה השמאלית, קבע 1:1 והעניק שוויון כשלצהובים נותר לא מעט זמן לשחק ביתרון מספרי.

דן ביטון חוגג עם אבי ריקן | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בדקה ה-70, כשהיא בעשרה שחקנים, סיבאספור הייתה קרובה מאוד לכבוש שמוסטפה יטאברה הגיע למצב טוב ברחבה אחרי טעות הגנתית של מכבי ת"א ובעט למשקוף, למזלם של הצהובים. ואז, בדקה ה-75, מכבי ת"א השלימה מהפך ועלתה ל-1:2. הצהובים ניצלו היטב ובמהרה את החיסרון המספרי של סיבאספור, דור פרץ ביצע דאבל פס גדול עם אבי ריקן (שהחזיר לו בעקב) ומתוך הרחבה נעצר אצל השוער, אך הגיע אל הריבאונד, נגח מקרוב לרשת והעניק יתרון מדהים לאלופה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | Serhat Zafer/Anadolu Agency via Getty Images
שרן ייני נאבק עם מוסטפה יטאברה | Serhat Zafer/Anadolu Agency via Getty Images
לארי קאיודה, איתן טיבי | Serhat Zafer/Anadolu Agency via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי