שחקני מכבי ת"א מרוצים מפשיץ' והרננדס: "ניצחון אדיר בטורקיה"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים בטורקיה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים בטורקיה | Serhat Zafer/Anadolu Agency via Getty Images

הבלם זכה לשבחים על המנהיגות שהפגין, החלוץ עלה מהספסל יחד עם גולסה וסייע רבות ב-1:2 על סיבאספור, לאחר שדוניס עבר לשחק עם ארבעה בהגנה. "ניצחון שיעזור לנו להתכונן למכבי חיפה", הודו לקראת יום שני

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

להוציא משחקי ידידות אי שם בשנות החמישים, מכבי תל אביב מעולם לא ניצחה משחק רשמי בטורקיה – למעשה, לא היא ולא אף קבוצה ישראלית אחרת. אתמול (חמישי) זה קרה, כאשר שחקניו של גאורגיוס דוניס לא נלחצו מפיגור אליו נקלעו משער של לארי קאיודה, אקס מכבי נתניה, הפכו עם שני שערים של דן ביטון ודור פרץ תוך חמש דקות ושבו ארצה עם 1:2 ושלוש נקודות יקרות מפז רגע לפני "משחק העונה" בסמי עופר נגד מכבי חיפה ביום שני.

עבור מכבי תל אביב זהו גם ניצחון שבהחלט מקרב אותה לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית, בשל העובדה שהיא ו-ויאריאל עם שש נקודות כל אחת לפני שהן ייפגשו פעמיים ברציפות במחזורים 3 ו-4, תחילה בספרד כבר ביום חמישי. עבור שני הניצחונות שהשיגה מכבי ת"א בשני מחזורי הפתיחה, היא כבר הבטיחה הכנסה של מעל מיליון יורו – על כל ניצחון מעניקה אופ"א 570 אלף יורו.

תקציר הניצחון של מכבי ת"א 1:2 בטורקיה

בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב נרשמה שמחה גדולה, כאשר השחקנים רקדו, תיעדו לרשתות החברתיות ושוחחו עם משפחותיהם. איתי שכטר העלה פוסט לאינסטגרם ובו כתב: "גברים בצהוב". הקבוצה כבר נחתה בישראל בלילה שבין חמישי לשישי ותזכה היום ליום חופש לפני שתחל בהכנות למפגש בסמי עופר בשני וכאמור שלושה ימים אחר כך כבר היא כבר תשחק בספרד.

שחקן במכבי תל אביב אמר הלילה: "ההישג נגד סיבאספור הוא אדיר, זה בטוח יעזור לנו להתכונן בצורה הכי רצינית, ממוקדמת ומקצועית למשחק הגדול נגד מכבי חיפה. זה משחק סופר חשוב במקביל להשתתפות שלנו באירופה".

למרות המחמאות להן זכו דוניס ושחקניו על הניצחון בטורקיה, במכבי תל אביב לא מתכחשים ליכולת החלשה שהצגה הקבוצה עד השער של לארי קאיודה בפתיחת החצי השני ושוב נשמעו טענות נגד מערך שלושת הבלמים. למעשה, שני השערים של מכבי תל אביב נכבשו לאחר שדוניס שינה מערך ועבר לשחק עם ארבעה בלבד בחלק האחורי. במכבי ת"א טוענים שבחצי הראשון הקבוצה לא הסתדרה עם הלחץ הגבוה של שחקני סיבאספור ושלא נרשמו מהלכים יצירתיים מצדם, אלא שהתמונה השתנתה הודות לתרומה של החלוץ אלכסנדר פשיץ', שעלה להופעת בכורה מהספסל וכמובן של אייל גולסה שנכנס יחד איתו.

כמעט כרגיל, בקבוצה החמיאו לגלזר ששימש כגרזן במרכז המגרש ולשבחים מקצועיים גם על מנהיגות אדירה שהפגין זכה הבלם הספרדי לואיס הרננדס, עליו אמר שחקן בקבוצה כי הוא משכיח לחלוטין את הבלם הקודם ז'איר אאדאור. על פי שחקנים בקבוצה, הרננדס יכול לשחק טוב יותר במערך של שני בלמים, לצדו של איתן טיבי או שרן ייני. אגב, טיבי וייני הוותיקים שיחקו ברציפות בשלושת המשחקים האחרונים, אולם הבהירו בסיום כי אין להם בעיית כושר לשחק גם נגד מכבי חיפה, מהלך שנראה כי דוניס לא יוותר עליו ביום שני.

הרננדס נצמד למקס גראדל. התאקלם היטב בת"א | Serhat Zafer/Anadolu Agency via Getty Images

בנושא השינויים נגד מכבי חיפה, צפוי דוניס להשיב להרכב את אנריק סבוריט במקום ייני או דוידזאדה. איל גולסה יפתח במקום אבי ריקן, כשאחד מבין אלכסנדר פשיץ' או יונתן כהן יחליפו את איתי שכטר. לשחקנים אין תשובה אם דוניס ישנה את המערך משלושה בלמים למערך של ארבעה שחקנים מאחור .

שלושת שחקני מכבי תל אביב שלא יצאו עם הקבוצה לטורקיה, טל בן חיים שנפגע מהמרפק של ז'וסואה בתחילת השבוע, רוסלן ברסקי ושחר פיבן יצטרפו מחר לחבריהם להכנות לקראת מכבי חיפה.

צפו: דוניס מסכם את הניצחון בסיבאספור

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי