ערב גדול של אקולטסה לא הספיק: ב"ש נכנעה 4:2 ללברקוזן

ההולנדי כבש צמד מדהים (כולל מבצע אישי יוצא דופן), אך לבסוף חניכיו של יוסי אבוקסיס ירדו מנוצחים מכר הדשא באצטדיון המושבה בשלב הבתים של הליגה האירופית. בוס גבר לראשונה על הקבוצה מבירת הנגב

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע הייתה כל כך קרובה להשיג הערב (חמישי) תוצאה נפלאה מול לברקוזן באצטדיון המושבה, אך לבסוף הפסידה 4:2 במסגרת המחזור השלישי של שלב הבתים של הליגה האירופית. זה היה משחק משוגע, בו הגרמנים הובילו, הדרומיים ביצעו מהפך, אך חניכיו של פטר בוס רשמו מהפך משלהם והשיגו שלוש נקודות.

ראשית כל, צריך להחמיא לב"ש על הופעה מכובדת אשר לאורך כל אורכה היוותה יריב ראוי מול לברקוזן מהמקום הרביעי בבונדסליגה, אשר הגיעה אחרי שלושה ניצחונות ליגה רצופים. זה היה הניצחון הראשון של פטר בוס, מאמן מכבי תל אביב לשעבר, על המועדון מבירת הנגב אחרי שבשני משחקים עם הצהובים מולם לא הצליח לצאת עם היד על העליונה – אך הפעם כן. לרגעים ארוכים היה נראה ששוב הוא לא יצליח להשיג ניצחון, אך לבסוף פערי האיכות שיחקו תפקיד.

זה היה מופע של אלטון אקולטסה, שכבש צמד שערים מדהימים והפך את התוצאה ל-1:2 לטובת ב"ש במחצית הראשונה, אך במחצית השנייה כל הקבוצה כבר נחלשה, לא עמדה בקצב – אך ללא ספק צריך להסיר בפניה ובפני אקולטסה את הכובע על הופעה טובה. וההולנדי? אם הוא ימשיך בקצב הזה, בקרוב מאוד הוא כבר לא יהיה פה, כי הוא היה נראה היום כמו שחקן של לברקוזן.

אלטון אקולטסה חוגג | דני מרון

כעת, במאזנה של ב"ש שלוש נקודות מתוך תשע אפשריות והיא במקום האחרון בבית, כאשר לניס שבמקום השלישי מספר זהה של נקודות. לברקוזן במקום השני עם שש, סלביה פראג בפסגה עם שש גם היא. הפתיחה לא בישרה טובות עבור הפועל ב"ש, שכבר בדקה החמישית נקלעה לפיגור 1:0 משער של לאון ביילי, אבל את מה שקרה אחרי זה – אף אחד לא יכל לחזור, בטח לא אחרי הפיגור המהיר. אלטון אקולטסה המדהים השווה ל-1:1 בדקה ה-12 עם שער יפה, כאשר חדר לתוך הרחבה וסיפק סיומת מצוינת אל הרשת.

הרגע הענק של ההולנדי הגיע בדקה ה-25, כאשר כבש שער במבצע אישי פשוט יוצא דופן ולרגע נראה כמו שחקן ברמה הכי גבוהה בעולם. הוא השתלט עם העקב על כדור שהעביר אליו אור דדיה, חלף בקלות על פני אלכסנדר דראגוביץ' וג'ונתן טאה, זרק גם את השוער תומאש הרדצקי וגלגל באומנות לרשת. ביצוע אדיר של אקולטסה.

לצערה של ב"ש, בדקה ה-39 לברקוזן השוותה ל-2:2 מכדור קרן שננגח בעוצמה לעבר השער של אוהד לויטה, אשר הדף אך הכדור פגע באור דדיה וניתז אל הרשת, והמגן הימני כבש שער עצמי שהוריד את הקבוצות למחצית בתיקו. בחצי השני ב"ש כמעט לא תקפה ובעיקר התגוננה, אך לברקוזן לא הגיעה ליותר מדי מצבי הבקעה ממשיים.

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים | דני מרון

ואז, בדקה ה-75, אי הבנה בין מיגל ויטור לאוהד לויטה איפשרה ללאון ביילי להגיע ראשון לנגיחה, להשלים צמד ולהחזיר את היתרון ללברקוזן – 2:3. לאחר מכן איתמר שבירו נגח למשקוף וכמעט השווה שוב, אך בדקה ה-88 המשחק נגמר סופית כשפלוריאן וירץ בן ה-17 (תזכרו את השם) סיפק סיומת נאה מתוך הרחבה וקבע את תוצאת המשחק.

יוסי אבוקסיס | דני מרון
פטר בוס | דני מרון

הרכבים

הפועל ב"ש: אוהד לויטה, אור דדיה, מיגל ויטור, מרואן קבהא (אנתוני וארן, 84), לואי טאהא (מרסלו מלי, 90), שון גולדברג (רמזי ספורי, 84), מריאנו בריירו, ז'וסואה, סינטיהו סלליך (תומר יוספי, 64), אלטון אקולטסה, ג'ונתן אגודלו (איתמר שבירו, 64).

לברקוזן: לוקאש הרדצקי, טין יידבאי (לארס בנדר, 62), ג'ונתן טאה, אלכסנדר דראגוביץ', וונדל, אסקיאל פלאסיוס, פלוריאן וירץ, קרם דמירבאיי, נדים אמירי, לאון ביילי, לוקאס אלאריו (מוסא דיאבי, 46).

שחקני הפועל באר שבע בחימום | דני מרון
שחקני באייר לברקוזן | דני מרון

מהלך המשחק

המשחק נפתח רע עבור הפועל ב"ש, כאשר לברקוזן עלתה ל-0:1 כבר במצב הראשון אליו הגיעה בדקה החמישית. פלוריאן וירץ בן ה-17 הכניס כדור עומק פנטסטי מעל קו ההגנה של הקבוצה מבירת הנגב, הותיר את לאון ביילי מול אוהד לויטה והג'מייקני בעט אל הרשת. פתיחה אדירה לגרמנים.

שחקני לברקוזן חוגגים | דני מרון
שחקני לברקוזן חוגגים | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

אבל הפועל ב"ש לא ויתרה, ובדקה ה-12 כנגד כל הציפיות השוותה ל-1:1. ג'ונתן אגודלו מצא את אלטון אקולטסה, שבמהלך אישי נהדר חדר אל רחבת לברקוזן ושלח בעיטה מדויקת ושטוחה ברגל שמאל לפינה הימנית והצליח למצוא את הרשת. שער מצוין של ההולנדי, הקבוצה של אבוקסיס חזרה מהר מהצפוי.

אלטון אקולטסה בועט לרשת | דני מרון
dannymaron20-24 |

בדקה ה-20 וירץ המצוין מלברקוזן שלח כדור עומק פנטסטי לעבר לאון ביילי, שנותר במצב של אחד על אחד מול אוהד לויטה, אך השוער יצא אליו מצוין והצליח לגנוב לו את הכדור מהרגליים לפני שחלף על פניו והיה מגלגל את השני שלו.

אור דדיה, וונדל | דני מרון
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

בדקה ה-25 קרה משהו שאף אחד בלרקוזן לא ציפה: הפועל ב"ש עלתה ל-1:2, ואיזה שער, אוי, איזה שער גדול. אלטון אקולטסה השלים צמד במבצע אישי פשוט יוצא דופן. ההולנדי השתלט על כדור עם העקב, חדר לרחבה, חלף על פני כל הגנת הגרמנים ועל פני השוער ולבסוף גלגל לרשת באלגנטיות. שער שלא שייך לרמות של הכדורגל הישראלי, מדהים.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון
אלטון אקולטסה חוגג | דני מרון
אלטון אקולטסה חוגג עם שחקני הספסל של הפועל באר שבע | JACK GUEZ/AFP via Getty Images
אלטון אקולטסה חוגג עם יוסי אבוקסיס | דני מרון

בדקה ה-36 ב"ש המסוכנת יצאה למתפרצת, בסיומה ז'וסואה מצא את אקולטסה בכדור עומק נפלא. ההולנדי חדר לרחבה וניסה להשלים שלושער, אך הבעיטה שלו נבלמה על ידי שחקן הגנה של לברקוזן לקרן. שלוש דקות עברו, ולברקוזן השוותה ל-2:2, כאשר קרן שהוגבהה ננגחה על ידי טין יידבאי בעוצמה, אוהד לויטה הדף אך הריבאונד פגע באור דדיה שכבש שער עצמי אחרי שהכדור ניתז מגופו אל הרשת, לצערה של הפועל ב"ש.

שחקני לברקוזן חוגגים | דני מרון

המחצית השנייה נפתחה בקצב מעט יותר איטי, ולברקוזן הגיעה למצב מצוין בדקה ה-56, כשפלוריאן וירץ מצא את קרם דמירביי ברחבה והאחרון נגח, אך נעצר אצל אוהד לויטה. דקה לאחר מכן מוסא דיאבי בעט, אך שוב השוער היה עירני וקלט.

ז'וסואה | דני מרון

בדקה ה-75 לברקוזן עלתה ל-2:3, כאשר קרם דמירביי שלח כדור עומק אל תוך הרחבה, וחוסר תיאום בין אוהד לויטה ומיגל ויטור גרם ללאון ביילי להגיע ראשון אל הכדור, לנגוח לרשת, להשלים צמד ולהעניק יתרון לגרמנים.

שחקני לברקוזן חוגגים, אוהד לויטה מאוכזב | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

בדקה ה-86 הפועל ב"ש הייתה כל כך קרובה להשוות. קרן של ז'וסואה מצאה את ראשו של איתמר שבירו, שנגח אל המשקוף בלבד לצערו ולא הצליח למצוא את הרשת. אבל אז, שתי דקות לאחר מכן, פלוריאן וירץ בן ה-17 כבש עם סיומת נפלאה מתוך הרחבה אחרי בישול של מוסא דיאבי, קבע 2:4 וחתם את המשחק.

שחקני לברקוזן חוגגים | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

בדקה ה-90+2 ב"ש כמעט הצליחה למצוא שוב את הרשת, כאשר ז'וסואה הגביה כדור חופשי לרחבה ומצא את ראשו של מריאנו בריירו. הארגנטינאי נגח טוב, אך הכדור שלו פספס בסנטימטרים את המסגרת.

אור דדיה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי