קנדיל לפני ויאריאל: "עדיין לא יודעים באיזה שיטה נשחק"

הצהובים מתכוננים למשחק הגדול בליגה האירופית (חמישי, החל מ-19:50 בערוץ ספורט2). דוניס: "מאמין שנשחק את הכדורגל שלנו עם ביטחון, לא חושבים על מכבי חיפה". קנדיל: "אנחנו מתחילים להתרגל לשתי השיטות"

(גודל טקסט)

אחרי שחיברה שני ניצחונות רצופים בליגת העל והורידה את הפער ממכבי חיפה לנקודה אחת בלבד, מכבי תל אביב תקווה להדהים מחר (חמישי החל מ-19:50, שידור ישיר בספורט2) את ויאריאל החזקה במחזור הרביעי של שלב הבתים בליגה האירופית. כזכור, לפני כשלושה שבועות אלופת ישראל הובסה 4:0 על ידי הצוללת הצהובה בספרד והיא תנסה לתקן את הרושם, כשכל תוצאה פרט להפסד תהווה הפתעה עצומה.

אחרי שלושה משחקים במפעל השני בחשיבותו באירופה, ויאריאל ניצבת בפסגת הבית עם מאזן מושלם וניצחון נוסף בבלומפליד יעניקו לה את הכרטיס לשלב הנוק-אאוט. מנגד, מכבי תל אביב במקום השני עם שש נקודות ומעבר לרצון להוציא נקודות, היא תקווה שהצוללת הצהובה לא תעפיל רשמית על חשבונה ובכך תגיע למשחק החוץ מול סיבאספור בשבוע הבא כשיש לה על מה לשחק. בכל המסגרות, אגב, מאזנה של הקבוצה של אונאי אמרי עומד על עשרה משחקים רצופים ללא הפסד.

לקראת המשחק, מאמן מכבי תל אביב גאורגיוס דוניס ערך את מסיבת העיתונאים המסורתית ואמר: "אני חושב שמחר זה משחק מאוד חשוב בשבילנו, התחלנו את הבית מצויין עם שני ניצחונות, אבל אנחנו יודעים שויאריאל היא אחת הקבוצות היותר טובות בליגה הספרדית, וזה משחק מאוד קשה בשבילנו, אבל נהיה חייבים להילחם וזה חשוב מאוד בשבילנו לקחת משהו מהמשחק הזה. אם אנחנו נוציא משהו מהמשחק הזה, תהיה לנו הזדמנות טובה להעפיל".

צפו ב-0:4 של ויאריאל על מכבי ת"א

במה הוא מתמקד לקראת המשחק: "בשבילי הדברים החשובים ביותר הם הטקטיקה שלנו, המשמעת שלנו והתשוקה שלנו. במשחק הקודם המצב לא היה אידיאלי ועשינו הרבה שינויים, כיום המצב של השחקנים שלנו הרבה יותר טוב, ואני מאמין שמחר נילחם כדי להוציא משהו מהמשחק הזה".

ההכנה הטקטית למחר: "בתחילת העונה המצב היה שונה, כי שיחקנו משחקי העפלה, וכל משחק היה גמר אחד גדול בשבילנו, לכן צריך להתאים את הקבוצה ממשחק למשחק כדי להעפיל לשלב הבתים. במשחקים האחרונים התחלנו למצוא את היציבות שלנו בפן הטקטי, זה חשוב מאוד שכל אחד ידע מה מקומו בקבוצה, בישראל זה חשוב מאוד שהשחקנים יבינו את הצד הטקטי, ושנוכל לשפר את הקצב והאינטנסיביות שלנו. באירופית זה משחק שונה, אבל מבחינתי, הדבר החשוב ביותר הוא לשחק את הכדורגל שלנו עם ביטחון, ולהיות מאוד מסודרים כשהכדור אצל היריבה".

דוניס על המשחק הקודם: "המצב לא היה אידיאלי" | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

מערכת היחסים עם השחקנים: "אני עובד כמאמן כמעט 20 שנים, תמיד יש לי מערכת יחסים טובה עם השחקנים שלי ואני מכבד את כולם, אבל אנחנו חייבים לקבל את המציאות בכדורגל. אני מכבד את המאמץ של כל שחקן באימון, עם מישהו מראה לי שהוא מוכן לעזור, ושהוא משתפר כל יום ושומר על משמעת, הדלת שלו פתוחה עבורי. אני מאמין שיש לנו שחקנים טובים מאוד, אנחנו מחליטים לפני כל משחק מי השחקנים שנעלה איתם בהרכב, אני לא שופט רק את האיכות אלא גם את היציבות. אם אתם זוכרים אחרי זלצבורג, הפסדנו הרבה שחקנים לפציעות, קורונה. כולם חזרו לפני המשחק נגד קרבאח, והיה לנו כל כמה ימים משחק. עכשיו, כל השחקנים במצב טוב, והם יודעים שהם צריכים להילחם באימונים ולשנות את דעתי, ולכולם יש הזדמנות"

מתי נראה את מכבי תל אביב האמיתית: "אני חושב שאנחנו צריכים להפריד כמה דברים. חשוב מאוד בכדורגל לקבל את המציאות, למה אני מתכוון? במשחק החוץ עם ויאריאל, היו לנו תוצאות רעות בליגת העל, שיחקנו ביום חמישי בערב והמשחק הבא היה ביום ראשון ונסענו כל הלילה כדי לחזור בבוקר, לכן אני צריך לחשוב על התוצאה, אבל גם על ההרכב שיוכל לשחק בליגה. כיום יש לי ביטחון רב בכושר של השחקנים, לכן אנחנו נכנסים עם גישה דומה לכל משחק, אני מאמין שמחר נוכל לשחק את הכדורגל שלנו עם ביטחון, זה לא קל, אבל אנחנו חושבים על עצמנו. לא על מכבי חיפה. האחריות שלי היא שנשחק כקבוצת כדורגל, במשמעת טקטית ועם תשוקה, זו האחריות שלי. כל משחק הוא כמו גמר, אבל מחר, זה משחק משמעותי לסיכויי ההעפלה"

דריכות במכבי ת"א: "כל משחק הוא כמו גמר" | אריאל שלום

לאחר מכן דיבר מאור קנדיל: "המאמן נותן לי ביטחון, אני מרגיש טוב וחושב שאני צריך להעז יותר. בשנה שעברה לא קיבלתי יותר מדי הזדמנויות אבל השנה אני רוצה להוכיח את עצמי. אני מרגיש טוב ובמגמת עלייה אבל בכדורגל יש זיכרון קצר לאנשים, אז צריך לשמור על המשכיות. מקווה שימשיך ככה בע"ה"

ויאריאל: "זה לא סוד, כולם יודעים מי הקבוצה שתעמוד מולנו מחר ובאיזה מקום היא ממוקמת בליגה הספרדית. הצוות יכין אותנו כמו שצריך, אנחנו עדיין לא יודעים באיזה מערך נשחק".

ההשוואה בינו לבין דסה: "ג'ראלדש ודסה הוכיחו את עצמם ברמות הגבוהות, אני לא רוצה להשוות את עצמי לאף אחד, אני לא מסתכל על אף אחד, רק רוצה להוכיח את עצמי ממשחק למשחק. תמיד צריך להשתפר".

קנדיל. לא אוהב את ההשוואות | אריאל שלום

היכולת הקבוצתית: "ברור שאנחנו צריכים להיראות טוב יותר, המחצית הראשונה נגד חדרה הייתה טובה ובחצי שעה האחרונה נכנסו לפאניקה מיותרת שלא מאפיינת אותנו. לאט לאט אנחנו לומדים את הצוות, אני מרגיש שאנחנו מתחברים וצוברים ביטחון, אני מאמין שבמשחקים הקרובים תראו מכבי ת"א הרבה יותר טובה".

השיטה המועדפת עליו: "האמת שאנחנו מתחילים להתרגל לשתי השיטות, באירופה צריך לשחק עם קו של חמישה שחקני הגנה, בליגה עם ארבעה. אבל אנחנו מתחילים להרגיש בנוח בשתי השיטות".

הודעות של אוהדים ליונתן כהן: "האמת שלא ידעתי על ההודעות האלה, אתה מפתיע אותי, אבל אנחנו שחקנים מקצוענים אי אפשר להתייחס לכל הודעה".

מכבי תל אביב נגד ויאריאל | ספורט1

ויאריאל: "את המשחק הקודם ראיתי מהספסל, אבל מדובר ביריבה איכותית, אין מילה אחרת, ראינו את התוצאה האחרונה שלהם, 1:1 עם ריאל מדריד, נצטרך להיות מרוכזים 90 דקות ולעשות את העבודה, אנחנו במשחק בית, זה משחק שונה לגמרי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי