נשברה: שבירו כבש, אך הפועל ב"ש הובסה 4:1 על ידי לברקוזן

הקבוצה מבירת הנגב איבדה מעשית את הסיכוי לעלות לשלב הבא לאחר עוד הפסד לגרמנים. החלוץ הצעיר הצליח לצמק ל-2:1, אבל שיק, ביילי, דמירביי ואלאריו לא השאירו שום תקווה לאורחת. אגודלו נפצע אחרי 15 דקות

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע יצאה למפגש נגד לברקוזן הגרמנית ללא כוכביה הגדולים מיגל ויטור, אלטון אקולטסה וז'וסואה ולמעשה ידעה כי הסיכוי לחזור לישראל עם נקודות, קלוש לחלוטין וכצפוי לא קיבלנו הפתעה הערב (חמישי). הקבוצה של פטר בוס שלטה ביד רמה והשיגה 1:4 קליל לחבורה של יוסי אבוקסיס, שאיבדה את הסיכויים לעלות לשלב הבא.

למעשה העליונות של לברקוזן הורגשה כבר מהפתיחה. הגרמנים שלטו באופן מובהק בכדור והגיעו למצב הבקעה ודאי כבר בדקה ה-24 כאשר דמירביי נותר חופשי ולמזלה של באר שבע, הקשר רק פגש את הקורה. הקבוצה של אבוקסיס דחתה את הקץ לאורך חמש דקות נוספות, אז קרן של אמירי הגיעה בסופו של דבר לשיק שדחק מקרוב עם החזה. החלוץ הצ'כי היה יכול להשלים צמד בדקה ה-40 מקרן נוספת של אמירי, אבל הפעם נגח החוצה.  

המחצית השנייה התחילה בדיוק כפי שהפסיקה והמארחת הבקיעה את השני כבר בדקה ה-48. הפעם ביילי קיבל כדור מוונדל, חלף בקלות על יתרה על פני בריירו ובמצב של אחד על אחד מול לויטה, הבקיע הג'יימקני בעזרת בעיטה בשמאל. דווקא אז באר שבע התעוררה משום מקום וצימקה ל-2:1,  כאשר שבירו ניצל שגיאה חמורה בהגנת המארחת, התקדם לכיוון השער וכבש את אחד השערים הכי קלים בקריירה שלו.  

מתקרב לשלב הבא על חשבונה של באר שבע. שחקני לברקוזן | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

לברקוזן ביטלה כל סיכוי לסנסציה וכבשה את השלישי בדקה ה-76 בזכות כדור חופשי מושלם של דמירביי מ-20 מטרים וכעבור ארבע דקות סגרה את הסיפור הודות לשער של אלאריו המחליף. עד לשריקת הסיום אבוקסיס ספג מכה נוספת כאשר אגודלו שעלה לכר הדשא בדקה ה-70 פינה את מקומו אחרי רבע שעה בגלל פציעה.

באר שבע שאיבדה מעשית את הסיכויים להעפיל לשלב הבא, תפגוש בשבוע הבא את סלביה פראג הצ'כית, מולה השיגה את ניצחונה היחיד בשלב הבתים של הליגה האירופית לפני כחודש ימים. לברקוזן מנגד, שנמצאת כבר רגל וחצי בשלב הבא תצא למשחק חוץ מול ניס של פטריק ויירה.

קרם דמירביי, תומר יוספי | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

הרכבים

לברקוזן: לוקאס הרדצקי, ג'ונתן טה, אלכסנדר דרגוביץ', טין יידבאי, קרם דמירביי, וונדל, קארים בלארבי (אמרחאן גדיקלי 81), פלוריאן וירץ (דיילי סינקגרבן 81), נדים אמירי, פטריק שיק (לוקאס אלאריו 69), לאון ביילי (מוסא דיאבי 69).

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, לואי טאהא, מרואן קבהא, מריאנו בריירו, שון גולדברג (דודי טויטו 70), דוד קלטינס, מרסלו מלי, תומר יוספי, סיטיהו סלליך (ג'ונתן אגודלו 70), איתמר שבירו (רותם חטואל 82), (אנותני וארן 86).

מהלך המשחק

דקה 24: מזל גדול לבאר שבע. ביילי חדר לרחבה באין מפריע ומצא חופשי את דמירביי, שהשתהה ובעט לקורה.

דקה 29, לברקוזן עלתה ל-0:1! באר שבע נכנעה דווקא ממצב נייח. קרן של אמירי גרמה לבלבול בהגנה, יידבאי הגיע לכדור והעביר בנגיעה לשיק שסיים מקרוב בחזה.

דקה 39: לברקוזן כמעט כובשת באותה דרך. אמירי הגביה מקרן, שיק התגנב לרחבה ונגח בחצי גובה, למזלו של לויטה, הכדור הפעם לא פגש את המסגרת.

מריאנו בריירו, פטריק שיק | MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images

דקה 48, לברקוזן עלתה ל-0:2! וונדל מצא את ביילי בעמדה נוחה, האחרון עבר בקלות את בריירו והכניע את לויטה ברגל שמאל.

דקה 59, הפועל באר שבע צימקה ל-2:1! אל תספידו אותה כל כך בקלות. הרדצקי ויידבאי יתמסרו אחד עם השני, הבלם מסר כדור חסר אחריות למרכז ושבירו ניצל זאת וכבש את אחד השערים הכי קלים בקריירה שלו.

דקה 66: ביילי הרים כדור מדויק לשיק שנגח היישר לידיים של לויטה.

איתמר שבירו | Sascha Steinbach – Pool/Getty Images

דקה 76, לברקוזן עלתה ל-1:3! כדור חופשי מושלם של דמירביי נכנס פנימה לאחר שפגש קודם כל את המשקוף.

דקה 80 לברקוזן עלתה ל-1:4! לויטה יצא לא טוב לכדור רוחב של לברקוזן ואלאריו המחליף הבקיע את הרביעי דרך בעיטה מחמישה מטרים.

שחקני לברקוזן חוגגים | Sascha Steinbach – Pool/Getty Images
אלכסנדר דרגוביץ', שון גולדברג | Alex Gottschalk/DeFodi
פטריק שיק | MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images
יוסי אבוקסיס, פטר בוס | Sascha Steinbach – Pool/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי