סיבאספור הפסידה לוויאריאל, רפאלוב בישל והעלה את אנטוורפן שלב

הצוללת הצהובה השיגה 0:1 ועלתה לשלב הבא, למזלם של הטורקים - מכבי ת"א פספסה הזדמנות להעפיל כבר הערב. הישראלי של אנטוורפן כיכב ב-1:3 על לודוגורץ. וגם: דאבור שותף ו-3:3 בין לינץ לטוטנהאם, שעלתה לנוקאאוט

(גודל טקסט)

במקביל למשחקה של מכבי תל אביב בקרבאח שנגמר ב-1:1, נערכו 11 משחקים נוספים וחלקם היו מרתקים לא פחות. היריבה של הצהובים על הכרטיס לשלב הבא, סיבאספור הפסידה 1:0 לוויאריאל ובעוד שבוע הטורקים יתמודדו מול מכבי תל אביב באצטדיון בלומפילד בקרב ישיר על כל הקופה. מואנס דאבור חזר להרכבה הופנהיים שנפרדה ב-0:0 מול הכוכב האדום, ליאור רפאלוב בישל ב-1:3 של אנטוורפן על לודוגוץ והבטיחה את מקומה בשלב הבא – יחד עם טוטנהאם שהשיגה 3:3 הפכפך מול לינץ.

סיבאספור – ויאריאל 1:0

מכבי תל אביב הייתה יכולה להבטיח כבר הערב את מקומה בשלב הנוקאאוט, אך היא הייתה זקוקה לניצחון על קרבאח ולקוות כי ויאריאל תגבור על סיבאספור. הצוללת הצהובה עשתה את שלה בזכות שער ניצחון סמואל צ'וקווזה בדקה ה-75, אך מכבי תל אביב לא הצליחה לגבור על האזרים ותפגוש בשבוע הבא את הטורקים בבלומפילד במשחק בו נקודה תספיק להם כדי לעלות, בעוד הפסד יגרום לחילופי מקומות עם הטורקים שיעפילו ל-32 על חשבונה.

אנטוורפן – לודוגורץ 1:3

בסוג של דרבי ישראלי בליגה האירופית ליאור רפאלוב ומאוויס צ'יבוטה פתחו בהרכב הבלגים והבולגרים בהתאמה, בידיעה שניצחון של אנטוורפן, יעניק לה כרטיס לשלב הבא. המארחת עלתה ליתרון ראשונה משער של מרטין הונגלה בדקה ה-19. קיריל דספודוב הגיב עם השוויון במחצית השנייה אבל הסיומת הייתה שייכת לליאור רפאלוב, שבישל בכדור נייח את שער הניצחון לריצ'י דה לייט בדקה ה-72. מנואל בנסון קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-87 וסגר את הסיפור – אנטוורפן בשלב הבא.

הכוכב האדום – הופנהיים 0:0

מואנס דאבור פתח בהרכב של הופנהיים, שכבר קיבלה את הכרטיס לשלב הבא לפני כשבוע. החלוץ הישראלי הוחלף בדקה ה-46 על ידי אנדריי קרמאריץ', שתי הקבוצות נפרדו במשחק משמים ללא שערים.

מואנס דאבור | Srdjan Stevanovic/Getty Images

צסק"א מוסקבה – וולפסברגר 1:0

קבוצתו של אליאל פרץ שפתח בהרכב והשלים 90 דקות, ניצבה במקום השלישי ערב המחזור, ועשתה את העבודה מבחינתה עם ניצחון חשוב ברוסיה. דריו ויזיניגר העלה את האוסטרים ליתרון בדקה ה-22 ולמעשה חתם את תוצאת המשחק. הזאבים יארחו את פיינורד בשבוע הבא כשרק הפסד להולנדים ימנע מהם להעפיל לשלב הבא. הרוסים איבדו סיכוי להמשיך במפעל, ויתארחו בקרואטיה אצל דינמו זאגרב למשחק לפרוטוקול מבחינתם.

אליאל פרץ מול קונסטנטין קוצ'אייב | Sergei BobylevTASS via Getty Images

זוריה לוגאנסק – לסטר סיטי 0:1

קבוצתו של ג'ואל אבו חנא, שפתח בהרכב והשלים 90 דקות, הייתה חייבת לנצח את האנגלים ולקוות שבראגה תאבד נקודות באתונה אצל א.א.ק כדי לשמור לעצמה סיכוי להעפיל לשלב הבא, אך למרות ניצחונה המפתיע לא זכתה לבשורה מיוון, והיא תסיים את דרכה בליגה האירופית בשבוע הבא כשתתארח אצל הפורטוגלים. השועלים פספסו הזדמנות להבטיח את ראשות הבית, ויארחו את היוונים בשבוע הבא כשכל תוצאה מלבד הפסד תעלה אותם מהמקום הראשון. אללהייאר סייאדמנש כבש את שער הניצחון בדקה ה-84. מקס גרצ'קין לא נכלל בסגל.

צ'נגיז אונדר, ג'ואל אבו חנא, קלצ'י איהנאצ'ו | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images

לאסק לינץ' – טוטנהאם 3:3

התרנגולים אמנם לא הרשימו מול היריבה האוסטרית במשחק דרמטי, אך הבטיחו את העפלתם לשלב 32 האחרונות, ובשבוע הבא יפגשו את אנטוורפן ורפאלוב, כשרק ניצחון יבטיח להם את המקום הראשון בבית. לאסק תפגוש את לודוגורץ במחזור הסיום למשחק לפרוטוקול בלבד, אחרי ששתיהן איבדו את הסיכוי להעפיל לשלב הבא. פטר מיצ'ורל העלה את הלבנים ליתרון מפתיע בדקה ה-42, אך זה החזיק רק חמש דקות, עד שגארת' בייל דייק מהנקודה הלבנה ואיזן את התוצאה רגע לפני השריקה למחצית. בדקה ה-56 המהפך הושלם מרגליו של יונג מין סון. יוהנס אגשטיין השווה בדקה ה-84, אך פנדל של דלה עלי שתי דקות לאחר מכן החזיר את היתרון לז'וזה מוריניו, ושער של מאמדו קארמוקו בדקה ה-93 קבע את השוויון המאוחר.

יונג מין סון, גארת' בייל וג'ובאני לו סלסו | Alexander Hassenstein/Getty Images

מילאן – סלטיק 2:4 (צפו בתקציר)

לצערם של חאתם עבד אלחמיד וניר ביטון, סלטיק כבר איבדה את הסיכוי שלה לעלות לשלב 32 האחרונות במפעל, והערב הם נחלו הפסד כואב בצפון איטליה. מנגד, מילאן ידעה שהיא חייבת לנצח היום כדי להתקרב עוד יותר לשלב הבא, ובמידה שספרטה פראג תפסיד במשחק המקביל, ניצחון על הסקוטים יעניק לרוסונרי כבר הערב את העלייה. צמד הישראלים קיבל את הקרדיט בהרכב של ניל לנון בסן סירו, ופתיחת המשחק הייתה חלומית עבורם – בדקה השביעית תום רוגיץ' האוסטרלי ניצל טעות בהגנה האיטלקית והעלה את הירוקים-לבנים ליתרון, שבע דקות לאחר מכן אודסון אדוארד הצרפתי כבר הכפיל את היתרון.

כשהיא ללא זלאטן איברהימוביץ' ורפאל לאאו, וכשאלסיו רומניולי נפצע עוד בדקה ה-11, מוליכת הסרייה A הגאה לא ויתרה על המשחק וגם חזרה בגדול. הקאן צ'להאנולו צימק את התוצאה בדקה ה-24 עם כדור חופשי אופייני, שתי דקות חלפו וסאמו קסטייחו הספרדי קבע שוויון במשחק. בפתיחת המחצית השנייה סטפנו פיולי דחף את השחקנים שלו קדימה, ובדקה ה-50 הוא ראה את ינס האוגה, הנורבגי בן ה-21, גובר על שלושה שחקני הגנה, כולל אלחמיד, וקובע מהפך במגרש. בדקה ה-82 האוגה חתם את המשחק עם בישול לברהים דיאס, וכעת מילאן היא מוליכת הבית עם 10 נקודות, כאשר במחזור הנעילה היא תשחק נגד ספרטה בידיעה שהיא תלויה בעצמה.

ינס האוגה חוגג | VINCENZO PINTO/AFP via Getty Images

תוצאות נוספות

א.א.ק אתונה – בראגה 4:2

פיינורד רוטרדם – דינמו זאגרב 2:0

גנט – סלובן ליברץ 2:1

ליל – ספרטה פראג 1:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי