כ-47 מיליון שקלים: ההישג הכלכלי של מכבי תל אביב באירופה

בזכות הניצחון על סיבאספור והעפלה לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית, הצהובים רשמו עד כה רווחים בגובה של 11.9 מ' יורו וזאת עוד לפני הנוקאאוט בפברואר. וגם: ההצלחה היחסית של הישראליות במפעלים האירופים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

47 מיליון שקלים, תלוי באיזה שער פורטים יורו, זה המאזן של מכבי תל אביב העונה באירופה. בלי קהל, בלי מכירת מוצרים, רק ממענקים ודיבידנדים. וזה עוד לפני הגרלת השלב הבא שעשוי להיות משוחק עם קהל, לפחות חלקי, וכמובן לפני שהושגו בו תוצאות.

המאזן הוא כזה: מכבי הרוויחה על ההדחה מליגת האלופות חמישה מיליון יורו, חלקה ב-30 מיליון היורו שהוענקו לשש המודחות בשלב הפלייאוף. לזה צריך להוסיף את העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית שעומד על 2.92 מיליון יורו בקירוב, החלק של מכבי תל אביב מ-140 מיליון היורו שאופ"א מחלקת בין 48 הקבוצות ששיחקו העונה שלב הבתים (גם הפועל באר שבע קיבלה את המענק הזה).

נקודה בשלב הבתים שווים 190 אלף יורו. מכבי זכתה ב-11 נקודות וזה מעניק לה 2.09 מיליון יורו נוספים. לזה צריך להוסיף מענק עליה לשלב הנוק אאוט שיעמוד על חצי מיליון יורו בלבד. אילו זכתה מכבי תל אביב במקום הראשון בבית היא הייתה זוכה במיליון יורו.

לרווחים הישירים האלה צריך להוסיף עוד שני פרמטרים משוערים. חלק מזכויות שידור שעומד על 200 אלף יורו בקירוב לקבוצה מישראל (קבוצה אנגלית או גרמנית למשל זוכות למענק גבוה בהרבה) ועוד מענק דירוג על ההישגים ב-10 השנים האחרונות שעומד על 1.2 מיליון יורו. זה מביא את מכבי תל אביב למאזן כולל של 11.9 מיליון יורו עד כה, ששווה בשקלים קרוב ל-47 מיליון שקלים. 

אנריק סבוריט | אודי ציטיאט

הקבוצות הישראליות – כולל בית"ר ירושלים שעפה אצל טאוטה האלבנית בסיבוב המוקדם הראשון – צברו העונה 7 נקודות דירוג, מה שמציב את עונת 2020/21 כעונה השלישית בטיבה של הקבוצות הישראליות מאז החלו קבוצות ישראליות לשחק בגביעי אירופה בעונת 1992/93, וזו העונה הטובה ביותר שלה מאז עונת 2009/10, אז העפילה מכבי חיפה לשלב הבתים של ליגת האלופות והפועל תל אביב העפילה לשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית, לאחר שזכתה בבכורה בבית שלה בשלב הבתים, לפני המבורג, סלטיק וראפיד וינה.

צריך לציין כי העונה האירופית טרם הסתיימה ומכבי תל אביב זקוקה לניצחון בשלב הבא כדי לשפר את ההישג הישראלי ולהפוך אותו לשני בהיסטוריה (הראשון שייך לעונת 2001/02, אז הגיעה הפועל תל אביב לרבע גמר גביע אופ"א).

הקבוצות הישראליות אגב מדורגות העונה במקום השביעי בגביע אירופה, אחרי אנגליה, ספרד, גרמניה, איטליה, פורטוגל וסקוטלנד ולפני הולנד וצרפת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי