מכבי ת"א תפגוש את סולומון ושחטאר ב-32 הגדולות של הליגה האירופית

הגרלה קשה לאלופה, שתתמודד מול הקבוצה שגברה פעמיים על ריאל מצמד של כוכב הנבחרת, שיגיע לבלומפילד ב-18 בפברואר. זהבי מול אולימפיאקוס, פרץ נגד טוטנהאם, יונייטד תפגוש סוסיאדד ובנפיקה תשחק מול ארסנל

(גודל טקסט)

אפשר לפנטז על עלייה היסטורית וסנסציונית לשמינית הגמר? מכבי תל אביב תפגוש את שחטאר דונייצק החזקה של מנור סולומון למפגש כפול בשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית, כך נקבע היום (שני) בהגרלה שנערכה בשווייץ. אלופת ישראל, שסיימה במקום השני בבית ט' ולכן הייתה בצד של הלא מדורגות, תארח את המשחק הראשון באצטדיון בבלומפילד ב-18 בפברואר 2021, אליו האורחת תגיע אחרי פגרת חורף בת חודשיים, כשהגומלין יתקיים באוקראינה כעבור שבוע.

כזכור שחטאר הודחה מליגת האלופות במחזור האחרון וסיימה במקום השלישי בבית שכלל את ריאל מדריד הגדולה, אינטר החזקה ובורוסיה מנגנשלדבאך. אלופת אוקראינה השיגה לא פחות משמונה נקודות, כולל שני ניצחונות מרשימים על הבלאנקוס, שתי תוצאות תיקו מול הנראזורי ושני הפסידים מביכים מול הקבוצה הגרמנית. סולומון להט עם שני שערים מדהימים מול הקבוצה הספרדית והוא בוודאי ישמח להבקיע גם נגד אלופת ישראל, מולה הוא כבש במאי 2017 במשחק ליגה בו מכבי פתח תקווה הדהימה את הצהובים עם 1:2.

מכבי תל אביב הייתה קרובה לקבל את ערן זהבי ופ.ס.וו אינדהובן, אך בסופו של דבר ההולנדים יצאו מול אולימפיאקוס היוונית. ליאור רפאלוב ואנטוורפן קיבלו את גלאזגו ריינג'רס המסקרנת של סטיבי ג'י, אליאל פרץ ו-וולפסברגר ינסו להדהים את טוטנהאם החזקה ואילו מואנס דאבור והופנהיים קיבלו יריבה די נוחה, מולדה הנורבגית. במשחקים נוספים וגדולים לא פחות, נקבע שמנצ'סטר יונייטד תפגוש את ריאל סוסיאדד, ארסנל תתמודד מול בנפיקה ליסבון, מילאן החזקה תשחק נגד הכוכב האדום בלגרד ונאפולי תפגוש את גרנאדה.

בסוף השבוע, כאמור, הפכה מכבי תל אביב לקבוצה הראשונה בתולדות הכדורגל הישראלי שהעפילה פעמיים לשלב 32 האחרונות של המפעל השני ביבשת וזאת לאחר שגברה בבלומפילד 0:1 על סיבאספור משער ענק של אנריק סבוריט וסיימה את הבית במקום השני עם 11 נקודות מ-18 אפשריות. כזכור, הצהובים העפילו לשלב הנוק-אאוט גם בעונת 2013/14, אז הובסו 3:0 על באזל השווייצרית בסיכום צמד המפגשים. בעקבות ההישג, הצהובים הרוויחו נכון לרגע זה כ-12 מיליון יורו והיד עוד נטויה.

מכבי תל אביב בליגה האירופית | ספורט1

משחקי 32 הגדולות של הליגה האירופית

וולפסברגר (אליאל פרץ) – טוטנהאם
דינמו קייב – קלאב ברוז'
ריאל סוסיאדד – מנצ'סטר יונייטד
בנפיקה ליסבון – ארסנל
הכוכב האדום בלגרד – מילאן
אנטוורפן (ליאור רפאלוב) – גלאזגו ריינג'רס
סלביה פראג – לסטר סיטי
רד בול זלצבורג – ויאריאל
בראגה – רומא
קרסנודאר – דינמו זאגרב
יאניג בויז – באייר לברקוזן
מולדה – הופנהיים (מואנס דאבור)
גרנאדה – נאפולי
מכבי תל אביב – שחטאר דונייצק (מנור סולומון)
ליל – אייאקס
אולימפיאקוס – פ.ס.וו איינדהובן (ערן זהבי)

צפו בניצחון שהעלה את מכבי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי