ואן לוון: "מכבדים את שחטאר דונייצק, אבל לא מפחדים ממנה"

מאמן מכבי ת"א לקראת שלב 32 האחרונות בליגה האירופית (חמישי, החל מ-21:555 בספורט1): "מוכנים להראות את היכולות והאיכויות שלנו. אני נהנה לאמן, זה הכיוון שהקבוצה בחרה ואני חושב שכרגע הוא נכון". גולסה בסגל

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אירופה בישראל. מכבי תל אביב תארח מחר (חמישי החל מ-21:55, שידור ישיר בספורט1) את שחטאר דונייצק החזקה למשחק הראשון מבין שניים בשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית ותקווה להפתיע את אלופת אוקראינה, שכזכור נשרה מליגת האלופות העונה ובדרך ניצחה פעמיים את ריאל מדריד הגדולה.

המאמן פטריק ואן לוון, שלא פתח את העונה כידוע ומי שאימן את הקבוצה בשלב הבתים ובמוקדמות היה גיאורגיוס דוניס, סירב להתייחס לעבודתו של היווני ואמר במסיבת העיתונאים "מה שאנחנו נעשה מחר, אתם תראו מחר. אנחנו מכבדים את היריב שלנו ולא מפחדים ממנו. אנחנו מוכנים להראות את היכולות והאיכויות שלנו מחר. אנחנו כמובן מכירים את שחטאר ואת מה שהיא עשתה באירופה, אבל אנחנו מוכנים להראות מה אנחנו מסוגלים".

אם הוא חשב בעבר שיום אחד הוא יאמן את מכבי ת"א: "מעולם לא חשבתי שזו לא אפשרות שאאמן את הקבוצה. זה דבר שקרה וכרגע עובד טוב. בינתיים אני המאמן עד סוף העונה, אני נהנה, זה אתגר חדש עבורי ואני ממוקד כעת בקבוצה אחת בלבד שהיא הקבוצה הבוגרת של המועדון. זה הכיוון שמכבי ת"א בחרה ואני חושב שכרגע הוא הנכון".

פטריק ואן לוון | אודי ציטיאט

מה צריך לצפות ממכבי תל אביב: "בשבועות האחרונים ראיתם קבוצה שרוצה לשחק כדורגל ולהילחם על השנייה האחרונה, זה משהו שנרצה לעשות גם מחר.

כשירותו של אייל גולסה: "יונתן כהן פצוע ולא ישחק, זה נכון, אבל שאר השחקנים נמצאים בסגל וזמינים".

אם הוא מתכנן לשחק עם ההרכב החזק ביותר או שתתבצע רוטציה לקראת ב"ש בגביע: "בכל משחק אנחנו מחפשים את ההרכב הכי טוב למשחק ובמקביל חושבים גם על המשחק הבא. אני חושב שהסגל גדול מספיק כדי להתמודד עם העומס, יש המון איכויות כדי להתמודד עם כמות המשחקים".

על מזג האוויר הצפוי: "לשתי הקבוצות יש שחקנים בינלאומיים שרגילים לשחק גם בתנאי גשם ושלג, אז אני לא חושב שלאחת הקבוצות יש יתרון לנוכח מזג האוויר".

שב לסגל. גולסה | אריאל שלום

לאחר ואן לוון גם הקשר דן גלזר שוחח עם התקשורת: "מאז שהמאמן החדש הגיע אנחנו מציגים יכולת טובה ונהנים מכדורגל. נכון ששחטאר קבוצה יותר טובה מאיתנו, אין ספק בכך, אבל ניתן את כל כולנו כדי להקשות עליהם, להראות מה אנחנו יודעים ומקווה שנעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר".

אם יש סיכוי להפתיע, גם בזכות הפגרה הארוכה שהייתה בה שחטאר עד השבוע: "זה חלום עבור כל שחקן ישראלי לשחק במעמד כזה, בטח עבורי כאחד שגדל במועדון ורצה להצליח עם הקבוצה הבוגרת גם בליגה וגם באירופה והשנה אנחנו עושים דברים מדהימים ואני מקווה שזה יימשך. שחטאר שיחקה רק לפני כמה ימים ונגדנו יהיה המשחק השני שלה וזה יכול להיות יתרון עבורנו, כי אנחנו בקבוצה טובה ומציגים כושר טוב".

על כך שלקבוצה שחקנים מנוסים בזירה הבינלאומית: "ברור שזה יכול לעזור, אנחנו מרגישים בטוחים בעצמנו ושאנחנו מספיק מוכנים. נעשה את הכל כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר שתעזור לנו לקראת הגומלין".

השיפור ביכולת ובכושר וההכנה למשחק: "המאמן והצוות הכינו אותנו על הצד הטוב ביותר ומחר אתם תראו איך נשחק, מקווה שנבצע את מה שהם דורשים ושזה יעבוד. אנחנו ב-10 המשחקים האחרונים מציגים משחק הגנה יותר טוב, שמזכיר את העונה שעברה. הביטחון חזר אלינו, השחקנים בכושר יותר טוב ממה שהיה לפני כן והקבוצה יותר מאורגנת ומסודרת מבחינה טקטית וכעת אנחנו קבוצה יותר קשה ממה שהיינו לפני כן. צפינו במשחקים שלהם והתכוננו בהתאם, מקווה שמחר תראו את העבודה".

מפגש מול מנור סולומון: "הוא שחקן ענק וצריך להוריד בפניו את הכובע על מה שהוא עושה, הוא גאווה לעם ישראל ואני מאחל לו להצליח לייצג אותנו בכבוד. הוא חבר טוב שלי שאני מכיר כבר מהנבחרת הצעירה, אבל נישאר חברים לפני המשחק ואחרי המשחק ובמהלך המשחק לא ניתן לו כבוד מכובד".

דן גלזר | מכבי תל אביב, רשמי

כמובן שמכבי תל אביב תנסה לחולל מחר סנסציה על חשבון מנור סולומון וקבוצתו כפי שגם אמרו ואן לוון וגלזר במסיבת העיתונאים, אך מתחת לפני השטח במועדון הצהוב חושבים בעיקר על משחק הגביע החשוב מול הפועל באר שבע ביום ראשון וכמובן שעל מירוץ האליפות מול מכבי חיפה, שמובילה את טבלת ליגת עם שתי נקודות יתרון על פני פטריק ואן לוון וחניכיו.

"מכבי לא תוותר על המשך העונה האירופית, אבל ברור לכולם שהיא מפגרת אחרי מכבי חיפה בגלל עומס המשחקים בתחילת העונה", אמר היום גורם בסביבת השחקנים והוסיף: "שחטאר חזקה מאוד והתזמון לא ממש נוח, אבל זו יריבה שאפשר לעבור".

מי שימשיכו להיעדר מחר הם עדן קארצב ויונתן כהן הפצועים. לסגל ישוב אייל גולסה שחזר לאימונים לאחר שהתאושש מפגיעה בקרסול. הקשר אמור לפתוח על הספסל ולהשתלב במהלך המשחק, כשהכוונה היא לפתוח איתו בהרכב מול הפועל באר שבע. ואן לוון מתלבט בין אבי ריקן לקפטן שרן ייני, שזוכה לעדיפות ומיועד לפתוח בקישור האחורי לצד דן גלזר שיחזור אחרי שנעדר מהניצחון על הפועל כפר סבא בליגה בגין צבירת כרטיסים צהובים.

הרכב משוער, מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, דן גלזר, שרן ייני (אבי ריקן), דור פרץ, מתן חוזז, טל בן חיים (אדוארדו גררו), אלכנסדר פשיץ'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי