במכבי ת"א מאוכזבים: "עשינו את המקסימום, חבל שספגנו בסיום"

דור פרץ, אנדרה ג'ראלדש | דני מרון

הצהובים רשמו הפסד בכורה בעידן ואן לוון ובסביבת המועדון תוהים כיצד השחקנים יתאוששו לקראת משחק הגביע בב"ש. וגם: "ההחלטה הלא ברורה" לפתוח עם ביטון, הספסול של שכטר והקושי להתמודד עם התקפת שחטאר

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב רשמה את ההפסד הראשון שלה בעידן פטריק ואן לוון. אחרי 10 משחקים בליגת העל בהם מעדה רק בתיקו נגד בני יהודה, האלופה פגשה את אלופת אוקראינה, שחטאר דונייצק שהכניעה העונה פעמיים את ריאל מדריד והפסידה אמש (חמישי) 2:0 באצטדיון בלומפילד במשחק הראשון של שלב 32 האחרונות בליגה האירופית.

הצהובים בהחלט הצליחו להוות יריב שקול למנור סולומון וחבריו בשחטאר, אבל בתוספת הזמן הזמן של ההתמודדות יצאו האורחים להתקפה למתפרצת ומצאו את הרשת של דניאל טננבאום בפעם השנייה כדי להבטיח 0:2 שלא צפוי להשאיר סיכוי לקראת הגומלין בשבוע הבא בקייב, במשחק שייערך עם קהל בתנאי מזג אוויר קיצוניים – ככל הנראה שמזג האוויר יהיה הרבה מתחת לאפס.

צפו בתקציר: מכבי ת"א נכנעה 2:0 לשחטאר

מכבי תל אביב תפגוש כבר ביום ראשון הקרוב את הפועל באר שבע במסגרת סיבוב ח' של גביע המדינה ובסביבת המועדון תהו כיצד יגיבו ואן לוון ושחקניו אחרי הפסד, גם אם מדובר ביריבה כה איכותית ועוצמתית כמו שחטאר: "המשחק ביום ראשון ובוודאי שמשחקי ליגת העל, הרבה יותר חשובים למכבי תל אביב מהליגה האירופית. צריך לאושש את השחקנים ולראות כיצד הם יגיבו גם להפסד וגם למאמץ הפיזי הגדול שהשקיעו. הגיע למכבי ת"א שער במשחק והיא אפילו קופחה על ידי השופט בעבירה ברחבה על אלכסנדר פשיץ'".

כמו בחודש שעבר, בסביבת השחקנים הרימו גבה על כך שוואן לוון בחר שלא לשתף את שאיתי שכטר והעלה במקומו בין השאר גם את ניק בלקמן: "איתי היה ראוי לשחק, בוודאי לאור העובדה שיונתן כהן פצוע. גם אילון אלמוג ראוי לדקות".

חזר לרוטציה. ניק בלקמן | דני מרון

בכלל, במכבי ת"א תוהים על ההחלטה של ואן לוון לפתוח עם דן ביטון באגף – בדומה לגאורגיוס דוניס שהחלטותיו הוגדרו בזמנו כ"לא ברורות". על כך אמרו בסביבת השחקנים: "ביטון צריך לשחק באמצע ולהפעיל את אלו שסביבו, אבל הוא שוב הוצב באגף".

מי שניסה לשדר אופטימיות בסיום היה השוער דניאל טננבאום: "כולם יודעים ששחטאר קבוצה ממש טובה וברמה גבוהה, ידענו את זה גם לפני, אבל הגענו לכמה מצבים ואני חושב שהיה משחק טוב שלנו. עשינו את המקסימום וזה קצת באסה שספגנו בדקות האחרונות, כי 1:0 זו תוצאה שונה לגמרי, אבל זה מה שקרה ואנחנו עם הפנים קדימה. היה לנו קשה בהגנה מול קבוצה כזו טכנית שיודעת מה לעשות עם הכדור וחבל שלא ניצלנו את המצבים שלנו והבקענו. הוכחנו שמכבי ת"א קבוצה חזקה וברמה גבוהה".

לשבחים זכו דן גלזר שהיה ללא ספק המצטיין במגרש, שבמועדון ינסו בקרוב להגיע עמו לסיכום סופי ולהחתימו על חוזה ארוך טווח. כפי שפרסמנו, גם עם דור פרץ ישוחחו במועדון בשבוע הבא ולאחר הפגישה והמועדון יידע יותר לאן פניו של הקשר בעונה הבאה. אנריק סבוריט היה מצטיין נוסף ששיתק לחלוטין את מנור סולומון ולשבחים זכה גם מתן חוזז, המחליף שכלל לא היה רשום לשלב הבתים וכשעלה מהספסל הוביל לשינוי ויצר לא מעט מצבים.

בקבוצה יקיימו כבר הבוקר (שישי) אימון קל של שחרור וטיפולים, ורק אימון בודד בשבת לפנות ערב לקראת המשחק ביום ראשון בגביע המדינה באצטדיון טרנר, נגד הפועל באר שבע. מסתמן כי המאמן ואן לוון יבצע מספר שינויים בהרכב הפותח, כשאיל גולסה שאתמול נכנס כמחליף והתאושש מהפציעה בקרסול, יחזור ל-11. מתן חוזז יחליף את דן ביטון באגף ימין וגם אדוארדו גררו עשוי לשחק בפתיחה במקומו של טל בן חיים במסגרת הרוטציה של המאמן ההולנדי.

דן גלזר בחילוץ נוסף. המצטיין במכבי ת"א | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי