מילאן התקשתה אך עלתה לשמינית הגמר, לסטר ולברקוזן הפסידו בבית והודחו

הרוסונרי סיימו ב-1:1 ביתי נגד הכוכב האדום ועלו בזכות ה-2:2 בצרפת. הגרמנים והאנגלים רשמו הפסדי בית מפתיעים נגד יאנג בויז וסלביה פראג. 0:0 ליונייטד מול סוסיאדד, אויארסבאל החמיץ פנדל. גם רומא בשלב הבא

(גודל טקסט)

אחרי עוד ערב רווי שערים, תמונת המעפילות לשלב שמינית גמר הליגה האירופית הושלמה הערב (חמישי). מנצ'סטר יונייטד השלימה את המשימה כמובן אחרי הניצחון הענק בספרד ושמרה כוחות ב-0:0 נגד ריאל סוסיאדד. רומא השלימה ניצחון כפול על בראגה, עם 1:3. מילאן התקשתה והשיגה את הכרטיס אחרי 1:1 נגד הכוכב האדום בלגרד – בזכות שערי חוץ מהמשחק הקודם. מנגד, נרשמו שתי הפתעות כאשר באייר לברקוזן ולסטר רשמו הפסדים ביתיים 2:0 ועפו. הגרלת שמינית הגמר תיערך מחר (שישי) ב-14:00 (שידור ישיר בספורט2).

מילאן – הכוכב האדום בלגרד 1:1

אחרי התבוסה המאכזבת בדרבי, הקבוצה של סטפאנו פיולי חזרה למסלול והעפילה לשלב שמינית הגמר. הרוסונרי הסתדרו ללא זלאטן איברהימוביץ' שפתח רק על הספסל. בדקה התשיעית פרנק קסייה כבש בפנדל את שערו השמיני העונה.

בדקה ה-19 האורחת השוותה אחרי שמירה לקויה של ההגנה בכדור קרן אלא שהשופט פסל את השער אחרי נגיעת יד. אל פרדו בן מוחמד שלח כדור חופשי אדיר למשקוף אך כעבור שתי דקות הצליח להשוות אחרי שנע לעומק ובעט כדור חד לפינה של ג'יאנלואיג'י דונארומה. הסרבים הרגישו בנוח באותן הדקות אך מילאן יכלה להוביל שוב אך דיוגו דאלוט החמיץ ממצב קורץ.

זלאטן איברהימוביץ' | TIZIANA FABI/AFP via Getty Images
ג'יאנלואיג'י דונארומה | Jonathan Moscrop/Getty Images

זלאטן עלה במחצית במקומו של רפאל לאאו וגם אנטה רביץ' נכנס לחזק את ההתקפה. בדקה ה-53 שיתוף הפעולה של המחליפים כמעט הוליד את שער היתרון כשהשבדי הוריד בנגיחה אל עבר חברו אלא שהאחרון החמיץ. בדקה ה-68 דונארומה רשם הצלת ענק אחרי שנגד כיוון התנועה הדף את הבעיטה של סאנוגו ג'וניור. המשימה הפכה קשה עבור האורחת כאשר מרקו גובליץ' הורחק בצהוב שני בדקה ה-70. מילאן לא השכילה לכבוש שער ניצחון אבל העפילה לשלב הבא ותקווה להשתפר לקראת משחק הליגה נגד רומא.

רומא – בראגה 1:3

הג'ילארוסי שניצחו 0:2 בפורטוגל, לא רצו דרמות מיותרות. האיטלקים עלו ליתרון בדקה ה-24 עם שער של אדין דז'קו. הבוסני קיבלך כדור ארוך והחל במהלך, סטפן אל שעראווי בעט לקורה והבוסני היה ראשון לריבאונד וכבש את שערו השלישי העונה באירופה והעשירי בכל המסגרות.

המחצית השנייה הייתה מעניינת אפילו יותר ושתי הקבוצות שיחקו התקפי למרות שההתמודדות הוכרעה. לורנו פלגריני החמיץ פנדל בדקה ה-72 אך כעבור שלוש דקות קרלס פרס שסחט את הפנדל הכפיל את התוצאה בבעיטה מהאוויר. בראיין כריסטנטה עוד כבש שער עצמי לקראת הסיום אך בתוספת הזמן (90+2) בורחה מאיורל המחליף כבש את השלישי לאיטלקים ושערו החמישי העונה במפעל וה-11 בכל המסגרות.

אדין דז'קו חוגג עם שחקני רומא | ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images

לסטר – סלאביה פראג 2:0 (צפו בתקציר)

האנגלים היו חלשים מאוד במחצית הראשונה וכמעט ולא סיכנו את השער. בדקה ה-49 לוקאס פרובוד הימם את המארחת כשהתגנב מאחורי ההגנה, היה חופשי ברחבה ובעט מהאוויר לרשת של קספר שמייכל. האנגלים היו מתוסכלים ולא יצרו מספיק מצבים. בדקה ה-79 זה נגמר סופית עבורם כאשר עבדאללה סימה כבש את השער השני של הצ'כים.

שחקני סלביה פראג חוגגים | Michael Regan/Getty Images
ג'יימי וארדי | Michael Regan/Getty Images

מנצ'סטר יונייטד – ריאל סוסיאדד 0:0 (צפו בתקציר)

השדים האדומים סגרו עניין למעשה כבר במשחק הראשון עם ה-0:4 האדיר בספרד. אולה גונאר סולשיאר יכל לתת מנוחה לחלק משחקני המפתח שלו כמו דויד דה חאה ומרקוס ראשפורד והארי מגווייר אך מי שתמיד משחק הוא ברונו פרננדס. הספרדים היו יכולים לעלות ליתרון מהיר ולהחזיר חלק מכבודם אך מיקל אויארסבאל החמיץ פנדל בדקה ה-13 בבעיטה מזעזעת. יונייטד איימה גם היא לא מעט על השער. בדקה ה-24 ברונו בעט למשקוף. בדקה ה-36 הוא הרים נפלא לדניאל ג'יימס שנגח היטב וסחט הצלה מהשוער.

הספרדים ידעו שהסיכוי שלהם להפתיע הוא אפסי ואלכסנדר איסק מלך שערי הקבוצה הוחלף כבר במחצית. בדקה ה-63 יונייטד עלתה ליתרון כשאקסל טואנזבה עלה גבוה ונגח מכל הלב לרשת אך לאחר התערבות של ה-VAR השער נפסל.

מיקל אויארסבאל מחמיץ את הפנדל | Ash Donelon/Manchester United via Getty Images

באייר לברקוזן – יאנג בויז 2:0

מה עוד נגיד על לברקוזן שפיגרה 3:0 במשחק החוץ, חזרה ל-3:3 אך הפסידה. 0:1 קטן היה מעלה אותה לשלב הבא אבל הוא הגיע דווקא בצד השני. ניקלאס לומב קיבל את הקרדיט בשער מפטר בוס וסביר להניח שהמאמן מצטער על כך. בדקה ה-48 השוער השמיט כדור פשוט וביצע שגיאה איומה, טאוסון סיבאצ'ו דחק בקלילות לשער החשוף והגרמנים לא הצליחו לחזור. בדקה ה-63 בוס ביצע חילוף כפול והעלה את לאון ביליי ולוקאס אלאריו מהספסל. השוויצרים כבשו את השני בדקה ה-84 במתפרצת כאשר כריסטיאן פאסנאכט הקפיץ באלגנטיות מעל השוער.

ניקלאס לומב | Ina Fassbender – Pool/Getty Images

עוד הערב: דינמו זאגרב ניצחה 0:1 את קראסנודר ועלתה לשמינית הגמר. דינמו קייב ניצחה את קלאב ברוז' בבלגיה 0:1 והעפילה גם היא לשלב הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי