ילד הפלא כבש ליונייטד, אך מילאן איזנה ל-1:1 בתוספת הזמן

דיאלו בן ה-18 עלה מהספסל וכעבור חמש דקות נהנה מבישול פנטסטי של פרננדס, אבל קייר העניק לרוסונרי שער חוץ יקר בדקה ה-92. החמצת ענק למגווייר, שבעט לקורה מקו השער. וגם: איאקס ו-ויאריאל התקרבו לרבע הגמר

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד ניצחה ביום ראשון את מנצ'סטר סיטי בדרבי ושמרה על המקום השני בפרמיירליג, אבל הערב (חמישי) היא ניצבה בפני מבחן גדול לא פחות – היא אירחה את מילאן למשחק הראשון מבין שניים בשמינית גמר הליגה האירופית, ועמוק בתוספת הזמן ספגה שוויון שמעניק יתרון לרוסונרי לקראת הגומלין בשבוע הבא במילאנו.

מילאן, גם היא סגנית המוליכה בארצה, הייתה טובה יותר ברוב שלבי המשחק והשיגה את ה-1:1 שלה בדקה ה-92 מנגיחה של סימון קייר, אבל יונייטד בוודאי תכה על חטא לאור החמצות ענק של דניאל ג'יימס ובעיקר של הארי מגווייר, שבדקה ה-38 בעט לקורה מקו השער!

סולשיאר בוודאי יתנחם בכך שאמאד דיאלו בן ה-18, הרכש מאטאלנטה שעלה מהספסל להופעה שלישית במדים האדומים, הצליח לכבוש כעבור חמש דקות בלבד על כר הדשא מבישול נהדר של ברונו פרננדס. ההכרעה כעת עוברת לסן סירו ולמילאן יש יתרון קל לאור שער החוץ, יונייטד כמובן תהיה חייבת להבקיע בשבוע הבא אם ברצונה לשחזר את ההישג מ-2017 ולזכות שוב בגביע. מילאן של סטפנו פיולי תקווה לקבל בחזרה כמה שיותר משחקניה, ביניהם תיאו הרננדס, אנטה רביץ', האקן צ'לאנהולו, מריו מנדז'וקיץ' ומעל כולם זלאטן איברהימוביץ'.

שער חוץ יקר. שחקני מילאן חוגגים | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

הרכבים

מנצ'סטר יונייטד: דין הנדרסון, ארון וואן ביסאקה (ברנדון וויליאמס, 74), הארי מגווייר, אריק באיי, אלכס טלס, נמניה מאטיץ', סקוט מקטומיניי, דניאל ג'יימס (לוק שואו, 74), מייסון גרינווד, ברונו פרננדס (פרד, 73), אנתוני מרסיאל (אמאד דיאלו, 46).

מילאן: ג'יאנלואיג'י דונארומה, דוידה קלאבריה (פייר קלולו, 74), סימון קייר, פיקאיו טומורי, דיוגו דאלוט, פרנק קסי, סואליהו מייטה, אלכסיס סאלמאקרס (סאמו קסטייחו 69), ראדה קרוניץ', ברהים דיאס (סנדרו טונאלי, 69), רפאל לאאו.

מהלך משחק

מנצ'סטר יונייטד הצליחה לאיים על שערו של דונארומה כבר בדקה השמינית, אז אנתוני מרסיאל הסתובב, הניף את רגל שמאל ומכ-16 מטר שלח כדור חזק ומדויק לפינה העליונה, אך האיטלקי הדף היטב לקרן.

מרסיאל בועט מהאוויר, דונארומה הגיב היטב | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

ארבע דקות אחר כך כבר עלתה מילאן ראשונה על לוח התוצאות לאחר שפרנק קסי בביצוע פנומנלי בעט לפינה הרחוקה של דין הנדרסון ומצא את הרשת, אולם שופטי המסך זיהו נגיעה קלה בידו בעת עצירת הכדור והשער נפסל. למעשה היה זה שער שני שלה תוך 12 דקות, אולם הראשון נפסל בצדק בעקבות נבדל ברור.

יונייטד אמנם פתחה טוב יותר, אבל מילאן השתלטה על המשחק ובדקה ה-31 שוב הייתה קרובה להכניע את הנדרסון והפעם גם במהלך חוקי לכל אורכו, אבל השוער היה עירני והדף היטב בעיטה של סאלמאקרס מתוך הרחבה. מגווייר נשמע צורח על חבריו "תפסיקו לתת להם את הכדור", בתגובה לדומיננטיות של האיטלקים.

קסי ומילאן חוגגים באולד טראפורד שער שנפסל | Laurence Griffiths/Getty Images

בדקה ה-38 הייתה חייבת מנצ'סטר יונייטד לעלות ליתרון בניגוד למהלך המשחק, אבל מגווייר בעט כמעט מקו השער לקורה! קרן של השדים האדומים מימין הפתיעה את הגנת הרוסונרי ומגווייר הגיע ראשון לכדור שהוסט, אך מזווית קשה כמעט על קו השער – ממטר אחד בלבד – בעט לקורה.

הכדור נופל לעבר מגווייר | Laurence Griffiths/Getty Images
החמצת העונה? הבלם בועט לקורה ממטר | Martin Rickett/PA Images via Getty Images

סולשיאר העלה למחצית השנייה את אמאד דיאלו בן ה-18, הרכש מאטאלנטה שלבש את מדי השדים האדומים רק בשני המפגשים נגד ריאל סוסיאדד בשלב 32 האחרונות, והיהלום הצעיר עשה את השינוי במהרה כשבדקה ה-50 זיהה ברונו פרננדש תנועה נהדרת שלו, שלח לו כדור ארוך והוא ניצל יציאה רעה של דונארומה כדי לנגוח מעליו פנימה. 0:1 למנצ'סטר יונייטד!

אמאד דיאלו | Alex Livesey – Danehouse/Getty Images

קסי המשיך להיות השחקן הכי מסוכן של מילאן ובדקה ה-58 שוב איים על שערו של הנדרסון, אבל הפעם שלח מקצה הרחבה כדור שהשוער הדף לקרן ללא יותר מדי קושי. ההזדמנות הגדולה ביותר של מילאן הגיעה בדקה ה-64, אז קלאבריה הגביה מימין וקרוניץ' עלה גבוה ונגח ליד הקורה.

אם ההחמצה של מגווייר מהקו לא הספיקה, בדקה ה-72 גם דניאל ג'יימס רשם החמצה אדירה. דאבל-פס מצוין בין דיאלו לגרינווד הסתיים בכדור רוחב של האחרון, אך הקשר מקרוב בעט החוצה.

המארחת הסתפקה ביתרון המינימלי משערו של דיאלו ובעיקר התגוננה, סולשיאר אפילו הוריד את ברונו פרננדס לספסל, אבל בתוך תוספת הזמן הצליחה מילאן להשיג שוויון מוצדק – כדור קרן מצד שמאל בתוך תוספת הזמן נחת על ראשו של סימון קייר, שנגח כדור קרוב שהכניע את הנדרסון וקבע 1:1 דרמטי בסיום.

סימון קייר | Laurence Griffiths/Getty Images

צפו: אייאקס – יאנג בויז 0:3

אחרי שעלתה לגמר הגביע בהולנד וניצחה את כרונינגן, אייאקס צלחה גם את המשחק הערב נגד יאנג בויז, שצדה לא ניצחה בשלושת משחקיה האחרונים, אך מובילה בבטחה את הליגה השווייצרית. בתום מחצית מאופסת באמסטרדם, דייבי קלאסן ודושאן טאדיץ' כבשו לרשת של האורחת ולמעשה הכריעו את המשחק. בראיין ברובי בן ה-19 התכבד בשער השלישי במשחק בתוספת הזמן וקבע את תוצאת הסיום.

דושאן טאדיץ' חוגג | ANP Sport via Getty Images

צפו: דינמו קייב – ויאריאל 2:0

דווקא לאחר שני הפסדים מאכזבים בליגה הספרדית, ויאריאל השיגה הערב ניצחון גדול אצל מוליכת הליגה האוקראינית. הקבוצה של אונאי אמרי עלתה ליתרון בדקה ה-30 בעקבות שער של פאו טורס, שהגיע אחרי בישול מוצלח של ג'רארד מורנו. בדקה ה-52 ראול אלביול הוותיק הכפיל את היתרון והעניק לקבוצתו מקדמה גדולה מאוד לקראת הגומלין בספרד.

ראול אלביול חוגג | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images

צפו: סלביה פראג – ריינג'רס 1:1

כזכור, סלביה פראג הייתה יריבתה של הפועל באר שבע בשלב הבתים והצליחה גם להדיח את לסטר בשלב 32 האחרונות. הערב פגשה הקבוצה הצ'כית את ריינג'רס וסטיבן ג'רארד, אשר עסקה בעיקר בחגיגות האליפות המרגשות בסקוטלנד. הבריטים התקשו להציג את היכולת המוכרת מהמשחקים האחרונים, נקלעו לפיגור כבר אחרי שבע דקות משער של ניקולאה סטנצ'יו, אך גם איזנו מגול של פיליפ הלאנדר בדקה ה-36, אשר הפך לשער חוץ יקר לקראת הגומלין בגלאזגו.

אלפרדו מורלוס, דויד זימה | MILAN KAMMERMAYER/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי