סולומון ושחטאר הושפלו ברומא, ניצחונות לטוטנהאם ולארסנל

הקשר הישראלי עלה מהספסל בדקה ה-79 והיה שותף ל-3:0 הכואב באולימפיקו, התותחנים השיגו 1:3 על אולימפיאקוס ביוון ויריבתה העירונית גברה 0:2 על דינמו זאגרב. גראנדה ניצחה את מולדה שנותרה ב-10 שחקנים

(גודל טקסט)

הסיבוב הראשון של שמינית גמר הליגה האירופית ננעל הלילה (חמישי) ללא הפתעות גדולות. שחטאר עם מנור סולומון הובסו 3:0 מול רומא באולימפיקו, טוטנהאם השיגה 0:2 דינמו זאגרב. גראנדה גברה 0:2 על מולדה וארסנל סיימה ניצחה 1:3 את אולימפיאקוס.

רומא – שחטאר 0:3

קבוצתו של מנור סולומון, שעלה מהספסל בדקה ה-79 ככל הנראה יסיימו את דרכם בליגה האירופית בשבוע הבא, כל עוד לא יקרה דבר בלתי צפוי לאחר תבוסה קשה באולימפיקו. רומא בהדרכתו של פאולו פונסקה שאימן את שחטאר עד קיץ 2019 עלתה ליתרון בדקה ה-23 לאחר בישול גדול של פדרו ללורנצו פלגריני שבעט כדור מדויק לפינה הקרובה. המארחת כבשה את השני 17 דקות לסיום המשחק עם דריבל נפלא של סטפן אל שעראווי בצד שמאל וצ'יפ מעל אנטולי טרובין וג'יאנלוקה מנצ'יני חתם בנגיחה בדקה ה-73. כאמור סולומון עלה לאחר מכן ולא עזר לאוקראינים לכבוש שער חוץ לקראת הגומלין.

מנור סולומון, ריק קרסדורפ | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images
שחקני רומא חוגגים | Filippo MONTEFORTE / AFP

אולימפיאקוס – ארסנל 3:1 (צפו בתקציר)

בעונה שעברה אולימפיאקוס הדהימה את ארסנל בליגה האירופית, כאשר בשלב 32 האחרונות הצליחה להדיח אותה בדקה ה-119 במשחק המפורסם בו אובמיאנג כבש במספרת בדקה ה-113, אבל ראה את יוסף אל עראבי משלים סנסציה ברגע האחרון. הערב הן נפגשו למשחק ראשון מבין שניים בשלב שמינית הגמר ושוב היה זה אל עראבי שכמעט קלקל לתותחנים את התוכניות, אבל הפעם התותחנים דאגו לצאת מההלם ולהשיג יתרון מבטיח שאמור להספיק לגומלין.

ארסנל ספגה בשבת שער מביך במיוחד מול ברנלי בניסיון של שחקניה להתמסר ליד הרחבה שלהם וגם הערב הם שילמו על כך ביוקר: במחצית הראשונה דויד לואיז שגה בענק ובאורח נס לא היה אחראי לספיגה ובמחצית השנייה היה זה דני סבאיוס שפשוט בישל לאל עראבי את השוויון בדקה ה-58. נקודת האור של מיקל ארטטה היא שער הבכורה של מרטין אודגור, שבדקה ה-34 הניף את הרגל ושלח כדור מטורף לחלוטין שהשוער ז'וזה סה נותר מולו חסר אונים. וכן שערים של הבלם גבריאל (79) והמצרי מוחמד אלנני (86), שסידרו יתרון שאמור להספיק לגומלין.

מרטין אודגור חוגג שער בכורה בארסנל | Eurokinissie/BSR Agency/Getty Images

טוטנהאם – דינמו זאגרב 0:2 (צפו בתקציר)

ז'וזה מוריניו זכה בליגה האירופית עם מנצ'סטר יונייטד ב-2017 והערב הוא עשה צעד גדול לעבר רבע הגמר גם עם טוטנהאם. התרנגולים ניצחו בשלושת מחזורי הפרמיירליג האחרונים בזכות שיתוף הפעולה האדיר בין הארי קיין, יונג מין סון וגארת' בייל והערב הם הסתדרו גם בלי שלושת הכוכבים על המגרש מול אלופת קרואטיה.

"המיוחד" עלה בהרכב עם סון וקיין וגם עם דלה אלי, אבל מי שאחראי על השער הראשון הוא אריק לאמלה הארגנטיני שפריצה סוחפת הגיע למצב כיבוש ודאי, הבעיטה שלו נהדפה על ידי השוער דומיניק לווויאקוביץ' והכדור התגלגל לעבר הארי קיין שמקרוב בעט לרשת החשופה וקבע 0:1 לטוטנהאם אחרי 25 דקות. במחצית השנייה בייל עלה מהספסל במקום סון, אבל שוב היה זה קיין שכבש – החלוץ זכה למתנה גדולה מההגנה הקרואטית ובדקה ה-70 השלים 0:2 שמציב את טוטנהאם בעמדה מצוינת להעפיל. בייל לא היה רחוק מלהצטרף לחגיגה, אבל שוערה של דינמו הצליח בקושי למנוע ממנו לכבוש בכדור חופשי.

הארי קיין | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

גרנאדה – מולדה 0:2

גרנאדה ממשיכה להפתיע בגדול. אחרי שעלתה משלב הבתים יחד עם פ.ס.וו איינדהובן והדיחה את נאפולי בשלב 32 האחרונות, הערב היא התקרבה משמעותית לכדי העפלה לרבע הגמר. המדורגת עשירית בליגה הספרדית קיבלה את הקבוצה שכולם רצו לפגוש, מולדה הנורבגית שבסיבוב הקודם הדיחה את הופנהיים ומואנס דאבור. לצערה של מולדה, גרנאדה לפחות היום הייתה גדולה עליה וכבר בדקה ה-26 עלתה ליתרון משער של חורחה מולינה. האורחת הסתבכה כאשר מרטין אלינגסן ספג שני כרטיסים צהובים ואדום תוך שלוש דקות, בדקות 68 ו-71, ובדקה ה-76 נענשה כאשר רוברטו סולדדו הוותיק קבע 0:2.

רוברטו סולדדו | Fran Santiago/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי