המסע תם: שחטאר הפסידה 2:1 לרומא והודחה בשמינית הגמר

העונה האירופית המוצלחת של סולומון וחבריו באה לסיומה עם הפסד נוסף לאיטלקים. הקשר הוחלף בדקה ה-77 וראה את בורחה מאיורל כובש צמד שמנע כל סיכוי למחיקת הפיגור מהאולימפיקו. מוראיש השווה זמנית

(גודל טקסט)

זהו-זה. העונה האירופית של מנור סולומון ושחטאר דונייצק הגיעה לסיומה הערב (חמישי). האוקראינים הגיעו למשחק הגומלין נגד רומא בשמינית גמר הליגה האירופית עם הגב אל הקיר אחרי הפסד 3:0 באיטליה ונכנעו 2:1 בבית על אף שנתנו את כל מה שיש להם (5:1 בסיכום המשחקים). שחטאר לא הצליחה לשחזר, למשל, את ההישג מהעונה שעברה אז נעצרו רק בחצי הגמר (גם אז זה קרה נגד יריבה איטלקית), אבל אי אפשר לשכוח מה הקבוצה עשתה בליגת האלופות. כזכור, שחטאר הדהימה את ריאל מדריד עם שני ניצחונות בשלב הבתים וסיימה גם בשתי תוצאות תיקו נגד אינטר כך שהיא יכולה להיות גאה בעצמה.

קשר הכנף של נבחרת ישראל פתח בהרכב והיה נמרץ מאוד כמו יתר חבריו אך האוקראינים, כך נראה, לא מספיק האמינו בעצמם ועל אף ששלטו הרבה יותר בכדור והגיעו פה ושם למצבים במחצית הראשונה (בעיקר מצדו של אלאן פטריק) – לא שיחקו בקצב הנדרש. סולומון שותף העונה בכל משחקיה של שחטאר באירופה וכבש שני שערים. הוא ימשיך את ההתקדמות הנהדרת שלו.

איש המשחק היה בורחה מאיורל שכבש צמד שערים בדרך לשבעה שערים במפעל – חולק את פסגת הטבלה עם שני שחקנים נוספים. והוכיח שאפשר להסתדר גם ללא אדין דז'קו. הספרדי כבש מול השער החשוף בדקה ה-48 ובדקה ה-72 השלים צמד אחרי בישול נהדר של קרלס פרס, והוציא את האוויר מהמפרשים של המארחת. ג'וניור מוראיש רק השווה זמנית בדקה ה-60.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1038290
סולומון נאבק. עונה יפה
שחקני רומא חוגגים | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

שחטאר שהשיגה ניצחון כפול על מכבי תל אביב בשלב הקודם, תחזור למאבקים הקשים בליגה כאשר היא מדורגת במקום השני בטבלה במרחק ארבע נקודות מהמוליכה דינמו קייב. במחזור ה-22, בתאריך ה-17 באפריל, יגיע משחק העונה שלה.

רומא שיחקה בהילוך שני וא בזבזה יותר מדי אנרגיות. היא הציגה משחק הגני שקט ללא דופי ויצאה להתקפות מתפרצות. הג'ילארוסי הודחו בשנה שעברה בשלב שמינית הגמר. הקבוצה של פאולו פונסקה יודעת שזכייה בליגה האירופית היא לא רק יוקרתית אלא אולי גם כרטיס הכניסה שלה לליגת האלופות בעונה שעברה כאשר בסרייה א' הקבוצה מדורגת רק במקום השישי בטבלה.

הרכבים

שחטאר דונייצק: אנטולי טרובין, דודו (סרהיי בולבאט, 82), ויטאו, סרגיי קריבצוב, מיקולה מטביינקו, מאיקון, אלאן פטריק (יבהן קונופליאנקה , 60), מרקוס אנטוניו, טטה (מרלוס, 60), מנור סולומון (גיאורגי סדקוב, 77), ג'וניור מוראיש (דטיניו, 77).

רומא: פאו לופס, מראש קומבולה, בריאן קריסטנטה, רוג'ר איבנייס, ריק קארסדורפ (ברונו פרס, 58), אמאדו דיאוורה (לורנצו פלגריני, 59) , גונסאלו וייאר, לאונרדו ספינאצולה, קרלס פרס, פדרו, בורחה מיוראל.

מהלך המשחק:

דקה 6 – כמעט שער לרומא! בורחה מאיורל ארב לטעות בהגנת האוקראינים, מצא את עצמו די חופשי בין שני הבלמים לאחר כדור ארוך אבל בעט חזק החוצה.

ג'וניור מוראיש, מראש קומבולה | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

דקה 13 – התקפה מצוינת של שחטאר דונייצק, אלאן פטריק הגיע למצב בתוך הרחבה אבל הבעיטה שלו נבלמה.

דקה 23 – עוד איום של רומא – לאונרדו ספינאצולה ניסה את כוחו בבעיטה מסובבת אבל החמיץ את המסגרת. שחטאר מצידה נוגעת יותר בכדור אבל לא מצליחה ממש לייצר מצבים.

אמאדו דיאוורה, מאיקון | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

דקה 27 – ניסיון ראשון למסגרת במשחק, פטריק היה פנוי ובעט מחוץ לרחבה אבל הכדור לא היה מספיק לפינה ולכן פאו לופס קלט ללא קושי.

ג'וניור מוראיש, בריאן קריסטנטה | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

דקה 34 – ג'וניור מוראיש עלה גבוה מעל ההגנה של האיטלקים ונגח כדור מסוכן סמוך לקורה.

דקה 36 – אנטולי טרובין הקדים את בורחה מאיורל ברגע האחרון ומנע מהחלוץ הספרדי לכבוש שער שהיה סוגר את הסיפור.

טטה, לאונרדו ספינאצולה | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
מנור סולומון, רוג'ר איבנייס | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
מנור סולומון, רוג'ר איבנייס | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

דקה 48 – רומא מכריעה את ההתמודדות ככל הנראה. האיטלקים יצאו למתפרצת מהירה, אפילו סולומון הגיע כדי לעזור מאחור אבל מאיורל ניצל הרחקה גרועה של ההגנה ונגח לרשת החשופה, 0:1 לרומא. שער שישי העונה לחלוץ.

בורחה מאיורל | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
שחקני רומא חוגגים | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

דקה 54 – עוד התקפה מסוכנת של רומא. קרלס פרס שלח מסירה נהדרת לפדרו שהגיע למצב קורץ אבל רשמה החמצה ענקית.

פדרו מאוכזב | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

דקה 60 – שחטאר משווה ל-1:1. ג'וניור מוראיש השווה מקרוב אחרי בישול של אלאן פטריק בנגיחה.

ג'וניור מוראיש | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

דקה 62 – יבהן קונופליאנקה המחליף ניסה את כוחו בבעיטה מסובבת, פאו לופס לא ראה את הכדור והדף לקרן ברגע האחרון.

דקה 72 – האיטלקים שוב עולים ליתרון, בורחה מאיורל משלים צמד. פרס עשה תנועה נהדרת לעומק, עקף את השוער והגיש לחלוץ כדור על מגש של כסף ונותר לו רק לגלגל לרשת, 1:2 לרומא.

דקה 77 – לואיס קסטרו המשיך בחילופים ו-ויתר על מנור סולומון שהציג משחק לא רע בכלל. גם ג'וניור מוראיש הוחלף.

דקה 90+1 – בתוספת הזמן האיטלקים יכלו לכבוש שער שלישי אבל אנטולי טרובין יצא נהדר והדף את הבעיטה של קרלס פרס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי