ויאריאל הדיחה את ארסנל, תפגוש את יונייטד בגמר הליגה האירופית

התותחנים היו זקוקים לשער בודד על מנת להעפיל לגמר על חשבון הספרדים, אך סיימו ב-0:0 חלש בביתם ושמו חותם לעונה מאכזבת במיוחד. סולשיאר הפסיד 3:2 בחוץ לרומא אך העפיל בזכות ההצגה במשחק הראשון באולד טראפורד

(גודל טקסט)

לאחר שנקבעו העולות לגמר ליגת האלופות, הגיע תורה של הליגה האירופית, כאשר הערב (חמישי) נערכו צמד משחקי הגומלין. במוקד, ארסנל הודחה לאחר 0:0 ביתי מול ויאריאל וסיימה עונה אירופית בטעם חמוץ במיוחד. באיטליה, נערך משחק לפרוטוקול בלבד בו מנצ'סטר יונייטד אומנם הפסידה 3:2, אך העפילה לגמר בזכות ה-2:6 הגדול מהמשחק הראשון. בכך נקבע כי למשחק הגמר שייערך ב-26 במאי בגדנסק שבפולין יגיעו הספרדים והאנגלים למשחק על כל הקופה.

ארסנל – ויאריאל 0:0

ארסנל חווה עונה לא טובה, וזה בלשון המעטה. הערב הייתה לה הזדמנות נהדרת לרשום הישג משמעותי בשנה מאכזבת כאשר היא אירחה את ויאריאל למשחק הגומלין של חצי גמר הליגה האירופית, אך כשלה במשימה והודחה מהמפעל מול הספרדים שממשיכים לגמר על חשבונם בזכות ה-1:2 מהמשחק הראשון שנערך ב"לה סרמיקה".

עד כמה ההופעה הערב של התותחנים הייתה חלשה? במשחק בו היא חייבת לכבוש על מנת להעפיל לשלב הבא, היא בעטה רק פעם אחת למסגרת במהלך 90 הדקות, ונתון עגום זה בעצם מסכם את צמד המפגשים מול הצוללת הצהובה, שלא נאלצה להפגין יכולת שיא מול החבורה הבינונית של מיקל ארטטה.

אדי נקטייה, פאו טורס | Christopher Lee – UEFA/UEFA via Getty Images

כעת, כשהיא במקום התשיעי בלבד בטבלת הפרמיירליג, מקומה של ארסנל באירופה בעונה הבאה רחוק מלהיות מובטח. אם עד הערב היא עוד פינטזה על השגת הכרטיס לליגת האלופות באמצעות זכייה בליגה האירופית, הערב גם החלום הזה נגוז והיא תיאלץ להרוויח את מקומה במפעלים האירופיים דרך הליגה.

מן העבר השני, אונאי אמרי ממשיך להיות אחד המאמנים המצליחים בתולדות המפעל השני בחשיבותו ביבשת. לאחר שזכה בשלושה תארים עם סביליה והעפיל פעם אחת לגמר עם אותה ארסנל, המאמן הספרדי נמצא שוב כפסע מזכייה נוספת בגביע. אומנם המשחק הערב הוא השני בלבד אותו קבוצתו לא מצליחה לנצח העונה בליגה האירופית (הראשון, אגב, התרחש בבלומפילד נגד מכבי ת"א), אך תהיו בטוחים שאף אחד במועדון ממזרח ספרד לא יתלונן על כך.

בגמר הגדול שייערך בעוד קצת פחות משלושה שבועות בגדנסק שבפולין תמתין לצוללת הצהובה מנצ'סטר יונייטד העוצמתית, שפירקה את רומא בסיכום צמד המשחקים ותגיע לגמר כפייבוריטית מובהקת. למרות זאת, לא מומלץ להספיד את אמרי כשהוא רואה לנגד עיניו את גביע הליגה האירופית.

שחקני ויאריאל מאושרים, שחקני ארסנל לא מאמינים | John Walton/PA Images via Getty Images
אונאי אמרי | John Walton/PA Images via Getty Images
שחקני ויאריאל חוגגים | Christopher Lee – UEFA/UEFA via Getty Images

הרכבים

ארסנל: ברנד לנו, הקטור ביירין (אדי נקטייה, 90), רוב הולדינג, פבלו מארי, בוקאיו סאקה, תומאס פארטיי, קירן טירני (וויליאן, 80), אמיל סמית'-רואו, מרטין אודגור, ניקולא פפה, פייר-אמריק אובמיאנג (אלכסנדר לקאזט, 79).

ויאריאל: חרומינו רולי, מריו גאספר, ראול אלביול, פאו טורס, אלפונסו פדרסה (אלברטו מורנו, 90), מנו טריגרוס, פרנסיס קוקלן, דני פארחו, סמואל צ'וקואזה (ירמי פינו, 29, מוי גומז, 90), ג'רארד מורנו, פאקו אלקאסר (קרלוס באקה, 72).

סמואל צ'וקואזה, ניקולא פפה | Shaun Botterill/Getty Images

מהלך המשחק

דקה 5, ויאריאל כמעט עולה ליתרון מהיר: סמואל צ'וקואזה מניף את הרגל בבעיטה מחוץ לרחבה, אך ברנד לנו היה ערני והדף נהדר לקרן.

דקה 24, הזדמנות נוספת לויאריאל: דני פארחו ניגש לכדור חופשי מ-18 מטר ובועט מצוין אבל מפספס את המסגרת במעט כאשר הכדור עולה מעל שערה של המארחת.

קירן טירני | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

דקה 27, הזדמנות ראשונה לארסנל: לאחר ערבובייה ברחבת האורחת, הכדור מגיע דווקא לאובמיאנג שבועט בעיטה חזקה ושטוחה שפוגעת בקורת השער של האורחת.

דקה 39, ארסנל מתקרבת לכבוש: שוב אובמיאנג. החלוץ מתחיל את הכדרור שלו באגף שמאל וחותך לכיוון מרכז הרחבה, אך הבעיטה שלו הולכת למרכז השער ולמרות השתלטות בינונית של רולי התוצאה נשארת בעינה.

אמיל סמית' רואו מול פרנסיס קוקלן | David Price/Arsenal FC via Getty Images

דקה 49, ארסנל קרובה ל-0:1: זה היה חייב להיות שער היתרון של התותחנים. אמיל סמית' רואו קיבל כדור שבעה מטרים מהשער כאשר שוער הספרדים נותר על הדשא לאחר שהרחיק רע, אך הקשר ניסה להתחכם ובעט ברשלנות החוצה.

דקה 53, הזדמנות גדולה לויאריאל: ג'רארד מורנו עם החמצה לא אופיינית, כאשר החלוץ המצוין נותר כמעט לבדו מול ברנד לנו אך מגלגל את הכדור ישר לגופו של השוער הגרמני.

פייר אמריק אובמיאנג | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

דקה 79, ארסנל עם עוד הזדמנות: איש המשחק של התותחנים עד כה, אובמיאנג, עולה נהדר להרמה שהוגבהה לעברו ונגח כדור חכם שפגע בקורה ויצא החוצה. חוסר מזל גדול לחלוץ הגבוני.

דקה 90+4, השופט שורק לסיום המשחק: התותחנים כושלים במשימתם ולא מצליחים לכבוש נגד הגנת הספרדים, ובכך מסיימים את דרכם במפעל. 0:0 בסיום.

מיקל ארטטה | Christopher Lee – UEFA/UEFA via Getty Images

רומא – מנצ'סטר יונייטד 2:3

אחרי שהובסה 6:2 במפגש הראשון, לרומא לא היה הרבה על מה לשחק בגומלין אצלה בבית, אבל היא בהחלט לא הגיעה אליו לפרוטוקול בלבד. מנצ'סטר יונייטד, שחזרה לגמר הליגה האירופית, לראשונה מאז שזכתה במפעל ב-2017 עם ז'וזה מוריניו. הערב הגיע אולה גונאר סולשיאר לאצטדיון האולימפיקו בידיעה שיש לקבוצה שלו עומס משחקים מתקרב, אך עדיין לא ויתר על מרבית כוכביו ופתח בהרכב חזק.

אדינסון קבאני, שכיכב במפגש הראשון, מצא את הרשת בדקה ה-39 וחזר לכבוש בבירת איטליה אחרי הפסקה של שמונה שנים, אבל אדין דז'קו ובריאן כריסטאנטה קבעו מהפך בתוך שלוש דקות במחצית השנייה. קבאני החזיר לג'לארוסי עם שער שני במשחק בדקה ה-68, אבל השדים האדומים הפסידו בסופו של דבר לאחר שאלכס טלס כבש שער עצמי מתסכל עבורו, אבל זה לא שינה את זהות העולה לגמר.

קבאני. האורוגוואי בכושר אדיר | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images
סולשיאר. יקבל הזדמנות לזכות בתואר אירופי | Giuseppe Maffia/NurPhoto via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 26, מצב ראשון למנצ'סטר יונייטד: אדינסון קבאני היה קרוב לכבוש עבור השדים האדומים אך בעיטה עוצמתית שלו נהדפה היטב על ידי שוער המארחת.

דקה 36, רומא הגיעה להזדמנות ראשונה: הגבהה טובה לאזור תיבת החמש פוגשת את הראש של ג'יאנלוקה מנצ'יני שנוגח חזק היישר לידיו של דויד דה חאה שלא מתקשה לקלוט את הכדור.

פול פוגבה, פדרו | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images

דקה 39, 0:1 למנצ'סטר יונייטד! מרקוס ראשפורד שולח את קבאני לאחד על אחד מול מירנטה, האורוגוואי לא מתבלבל ומפציץ את הרשת. שער נהדר לחלוץ שסופר כבר שלושה שערים בצמד המפגשים נגד הזאבים. כעת, יונייטד ביתרון 2:7 בסיכום שני המשחקים.

דקה 57, רומא השוותה ל-1:1! הרמה מאגף שמאל הגיעה לפדרו שבעט חזק מהאוויר, אך הכדור שלו הגיע דווקא לאדין דז'קו שנגח מקרוב וכבש את שערו השישי העונה במפעל.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images

דקה 60, רומא עלתה ל-1:2! בריאן כריסטנטה מגיע לכדור רוחב ומשגר פצצה שחודרת לשערו של דה חאה ומשלימה מהפך בזק עבור האיטלקים.

דקה 62, רומא בטירוף: אדין דז'קו היה מרחק נגיעה מלהשלים צמד גדול, אך בעיטה חזקה שלו פגשה את השוער הספרדי האדיר של יונייטד.

פדרו | Paolo Bruno/Getty Images

דקה 64, הבליץ האיטלקי נמשך: מה קורה פה? יונייטד בהלם, רומא קרובה ל-1:3 שיפתח מחדש את גורל ההתמודדות. לורנצו פלגריני מעביר כדור רוחב חד שמסבך את הגנת האורחת, שבסוף מסתדרת ומרחיקה את הסכנה.

דקה 69, מנצ'סטר יונייטד איזנה ל-2:2: עוד אחד של קבאני. האורגוואי פשוט לוהט בתקופה האחרונה, והרמה נפלאה של ברונו פרננדס חותכת את כל הגנת המארחת ומותירה את החלוץ לבד לגמרי מול השער ומאפשרת לו לנגוח לרשת ולהשלים צמד במשחק.

אדינסון קבאני, ג'יאנלוקה מנצ'יני, רוג'ר איבנז | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images

דקה 84, רומא עלתה ל-2:3! ניקולה זלבסקי פגע בכדור שניתז לאלכס טלס וחדר לשערו שלו, שער עצמי למגן הברזילאי של יונייטד. היתרון חוזר לאיטלקים.

דקה 90+5, פליקס בריך שורק לסיום המשחק: למרות דקות נהדרות של רומא בפתיחת המחצית השנייה שגרמה דפיקות לב לאנגלים, סולשיאר השלים את המשימה ועלה לגמר הגדול.

ברונו פרננדס | Giuseppe Maffia/NurPhoto via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי