"הקרדיט של ארטטה נגמר": ארסנל מרוסקת אחרי ההדחה

התותחנים כואבים את ההדחה בחצי גמר הליגה האירופית מול ויאריאל והאקס אמרי. המאמן ("אנחנו שבורים") ספג ביקורת: "אין התקדמות תחתיו". אחרי 25 שנה, הקבוצה עלולה להיות מחוץ למפעלים האירופיים בעונה הבאה

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

המשחק אתמול (חמישי) של ארסנל מול ויאריאל בחצי גמר הליגה האירופית היה הכל או כלום מבחינת התותחנים. במשחק הראשון בין הקבוצות, הצוללת הצהובה ניצחה 1:2 בספרד, ואתמול חניכיו של מיקל ארטטה היו צריכים בסך הכל 0:1 כדי לעלות, אך סיימו ב-0:0 מאכזב והודחו – כשהם בועטים פעם אחת בלבד למסגרת ב-90 דקות.

הליגה האירופית הייתה מבחינת ארסנל התקווה היחידה להציל את העונה החלשה שהיא חווה בפרמיירליג, אך כעת הקבוצה מלקקת את הפצעים ועשויה למצוא את עצמה מחוץ למפעל אירופי בעונה הבאה – דבר שפשוט בלתי מתקבל על הדעת. ויאריאל והאקס, אונאי אמרי, היו טובים ביותר בשני המשחקים ועלו בצדק לגמר, שם יפגשו את מנצ'סטר יונייטד.

"ארטטה עשה ניסויים במערך בשני המשחקים וגרם לקבוצה להיראות מבולבלת", נכתב באנגליה. המאמן ספג ביקורת: "הוא קיבל המון אשראי בזכות הזכייה הלא צפויה בגביע האנגלי בעונה הקודמת, אבל הקרדיט שלו מתחיל להיגמר. הייתה אמונה אמיתית שארסנל תתקדם תחתיו, אבל קשה להגיד שיש התקדמות. יש הרבה בעיות על המגרש ומחוצה לו שלא קשורות אליו, אבל זה לא פוטר אותו מביקורת".

מיקל ארטטה | John Walton/PA Images via Getty Images

אם ארסנל תמצא את עצמה בסיום העונה מחוץ למפעל אירופה בעונה הבאה – זה יקרה בפעם הראשונה אחרי 25 שנה. בעונה הקודמת ארסנל סיימה שמינית בליגה האנגלית, שזהו הנתון הנמוך ביותר שלה מאז 1995, והעונה בינתיים היא מדורגת תשיעית כשנותרו ארבעה מחזורים לסיום. נראה שהתותחנים יצטרכו נס מטורף כדי להגיע לאירופה.

אגב, העונה זו הפעם הראשונה מאז 2015/16 שארסנל לא מצליחה להגיע לגמר של תחרות אירופית או מפעל מקומי באנגליה. ב-2016/17 היא הייתה בגמר הגביע האנגלי, ב-2017/18 בגמר גביע הליגה, ב-2018/19 בגמר הליגה האירופית וב-2019/20 שוב בגמר הגביע האנגלי.

ארטטה הביע את אכזבתו לאחר ההדחה: "אנחנו שבורים. אנחנו מאוד מאוכזבים אבל צריך לברך את ויאריאל על ההעפלה לגמר. ניסינו לעשות הכל עד הרגע האחרון של המשחק. אני חושב שהגיע לנו לנצח במחצית השנייה, אבל לא עשינו את זה ולא ניצלנו את המצבים שלנו. יצרנו מספיק מצבים".

השוער ברנד לנו כאב גם הוא את ההדחה: "אכזבה גדולה. המטרה שלנו הייתה לזכות בליגה האירופית וזה כבר לא אפשרי. לא ניצלנו את המצבים שלנו. בסך הכל היינו טובים יותר במשחק השני, אבל במשחק הראשון של היינו ברמה שלנו וזה הספיק לוויאריאל כדי לנצח. נתנו הכל, אבל זה לא הספיק. אין לנו תירוצים. היינו זקוקים רק לגול אחד. זה קשה מאוד בשביל כולנו ובשביל האוהדים. אנחנו עצובים מקווים שנוכל לעשות בעונה הבאה עונה טובה יותר מהעונה הזו".

הקטור ביירין | Shaun Botterill/Getty Images
פבלו מארי | John Walton/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי