הכול פתוח: ברצלונה ונאפולי נפרדו ב-1:1, דורטמונד הושפלה

play
לורנצו אינסינייה נאפולי מול ברצלונה | רויטרס
פראן טורס השווה, החמיץ ובכה ב-1:1 המתסכל של ברצלונה מול נאפולי 03:09

טורס השווה בפנדל (58), ז'לינסקי כבש ראשון (29). הגרמנים הובכו עם 4:2 ביתי מול ריינג'רס. סביליה ניצחה, 2:2 ללייפציג

(גודל טקסט)

אחרי שליגת האלופות שבה מפגרת החורף, גם הליגה האירופית חזרה הערב (חמישי) עם שמונה משחקים במסגרת המפגש הראשון בפלייאוף (שלב 32 האחרונות). במוקד עמד המפגש המסקרן בין ברצלונה לנאפולי, שנפרדו ב-1:1 בקאמפ נואו. דורטמונד הובכה עם 4:2 ביתי מול ריינג'רס. בטיס המשיכה את העונה הנהדרת שלה עם 2:3 בחוץ על זניט.

פראן טורס שחקן ברצלונה חוגג שער
כבש בפנדל, אבל רשם גם שתי החמצות גדולות. טורס | אימג'בנק GettyImages, Eric Alonso

ברצלונה – נאפולי 1:1

אחרי ההדחה המשפילה בשלב הבתים, הקטאלנים הגיעו למפעל בו לא השתתפו מאז עונת 2003/4, אז שמו של הטורניר עוד היה גביע אופ"א. לרוע מזלם, הם קיבלו אולי את היריבה הכי קשה האפשרית בשלב הנוקאאוט הראשון ונפרדו בתיקו שלא מקפח אף אחת מהקבוצות. נאפולי שיחקה ללא רגשי נחיתות בקאמפ נואו ועלתה ליתרון משער של ז'לינסקי (29) ממש כמה שניות אחרי החמצה גדולה של פראן טורס, שהחמיץ גם במחצית השנייה אבל לפחות השווה בפנדל (58) אחרי נגיעת יד של ז'סוס ברחבה ומהלך טוב של טראורה בצד ימין. מאחר שחוק שערי החוץ בוטל, העולה לשלב הבא תיקבע בשבוע הבא במשחק הגומלין שייערך בסאו פאולו, שם יהיה לבארסה הרבה יותר קשה.

פיוטר ז'לינסקי נאפולי חוגג מול ברצלונה
חגג בקאמפ נואו. ז'לינסקי | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 7: פדרי קיבל כדור בתוך הרחבה וממצב קורץ מאוד בעט מעל השער.

דקה 21: אינסינייה שלח כדור מדוייק לאוסימן, שחדר לרחבה ומזווית לא קלה בעט חזק לפינה. טר סטגן הדף לקרן.

דקה 28: פראן טורס קיבל כדור בין הבלמים מאובמיאנג ונותר חופשי לגמרי ברחבה, אך בעט החוצה. החמצה ענקית של חלוץ ברצלונה.

דקה 29: גול! נאפולי עלתה ל-0:1 עם שער של פיוטור ז'לינסקי, שקיבל כדור רוחב מאלמס מצד ימין. הבעיטה שלו נהדפה על ידי טר סטגן, אבל הוא בעט את הריבאונד פנימה.

דקה 55: גול! ברצלונה השוותה ל-1:1. אדאמה טראורה שלח כדור רוחב שפגע בידו של ז'סוס. בארסה קיבלה פנדל ופראן טורס הטעה את השוער וכבש מהנקודה הלבנה.

דקה 87: פדרי שלח כדור עם העקב לפראן טורס שמצא את עצמו בעמדה קורצת מאוד, אבל בעט החוצה.

שחקני ריינג'רס חוגגים
הצגה בגרמניה. שחקני ריינג'רס חוגגים | אימג'בנק GettyImages, Martin Rose

דורטמונד – ריינג'רס 4:2

רק לפני שבוע וחצי חטפה דורטמונד חמישייה בבית מבאייר לברקוזן. הערב, שוב ללא הולאנד הפצוע, סגנית המוליכה הגרמנית רשמה עוד מבוכה שלא קשורה להולאנד אלא להגנה המזעזעת שלה. אלופת סקוטלנד הופתעה מההגנה הנרפית של המארחים והובילה כבר 0:3. בלינגהאם צימק, אבל מורלוס השלים צמד וגם שער של גריירו לא הפחית את המבוכה של הגרמנים, שהודחו בבושת פנים מליגת האלופות וצפויים להיות מודחים מוקדם מהצפוי גם מהמפעל השני בחשיבותו.

ג'וד בלינגהאם שחקן בורוסיה דורטמונד מאוכזב
זה לא זה. בלינגהאם מאוכזב | אימג'בנק GettyImages, Martin Rose

מהלך המשחק

דקה 38: גול! ריינג'רס עלתה ל-0:1 מפתיע אחרי שזגאדו נגע בכדור בידו ברחבה וטברנייר הקפטן של הסקוטים דייק בפנדל.

דקה 41: גול! 0:2 לריינג'רס בדורטמונד! אלפרדו מורלוס הגיע ראשון לכדור קרן של אריבו ודייק מקרוב מול האין הגנה של המארחים.

דקה 49: גול! איזו השפלה לדורטמונד. ריינג'רס עלתה ל-0:3 משער של ג'ון לונדסטראם שקיבל כדור מקנט וירה מחוץ לרחבה לרשת.

דקה 51: גול! ג'וד בלינגהאם צימק את הפיגור של המארחת ל-3:1 עם בעיטה חזקה ברגל שמאל מקצה הרחבה.

דקה 55: גול! ריינג'רס עלתה ל-1:4 משער נוסף של מורלוס, שנהנה מההפקרות בהגנה הגרמנית ובעט מתוך הרחבה פנימה. איזו פארסה של הגרמנים.

דקה 82: גול! דורטמונד השיגה שער מצמק נוסף משער של גריירו, שהחליף תפקידים עם בלינגהאם שמצא אותו וכבש בנגיעה. 2:4 לריינג'רס.

שחקני זניט חוגגים
שחקני זניט חוגגים | רויטרס

זניט – בטיס 3:2

מקום שלישי בליגה הספרדית, חצי גמר גביע וארבע רביעיות בששת המשחקים האחרונים. בטיס נמצאת בעיצומה של עונה מופלאה מבחינתה והערב אלופת רוסיה חוותה זאת על בשרה, באצטדיונה הביתי. גוידו רודריגס כבש לקבוצה מסביליה כבר אחרי שמונה דקות, וויליאן ז'וסה הכפיל כעבור 10 דקות לקטר הירוק. זניט לא נבהלה ורשמה שוויון בזק עם שערים של דזיובה (25) ומלקולם (28). אלא שגוואדרדו המקסיקני קבע 2:3 עוד לפני ההפסקה. התוצאה הזו נשמרה עד הסיום ובטיס עשתה צעד גדול לקראת שמינית גמר הליגה האירופית, בעונה שבה היא נמצאת בדרך הדי בטוחה לקראת הופעה בליגת האלופות בעונה הבאה.

סבסטיאן תיל, שחקן שריף
שיחק ללא שכר עד ינואר. תיל | אימג'בנק GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

שריף – בראגה 0:2

אלופת מולדובה, שהפכה לאחת ההפתעות של העונה בליגת האלופות עם ניצחונות על שחטאר דונייצק וריאל מדריד נשרה בסופו של דבר אל הליגה האירופית, וגם את המפעל השני בחשיבותו היא פתחה בסערה עם ניצחון שמקרב אותה מאוד לשמינית הגמר. סבסטיאן תיל כבש שתי דקות לפני ההפסקה ואדאמה טראורה הכפיל בדקה ה-83. הפורטוגלים יצטרכו לגייס את כל הכוחות שלהם כדי לבצע מהפך בגומלין, קל זה בטוח לא יהיה.

בראט ג'ימשיטי שחקן אטאלנטה
ביצע מהפך עם שני שערים. ג'ימשיטי | אימג'בנק GettyImages, Emilio Andreoli

אטאלנטה – אולימפיאקוס 1:2

הקבוצה מברגמו הצליחה לחזור מפיגור עם שני שערים בשתי דקות כשלא אחר מאשר בראט ג'ימשיטי כובש פעמיים (61 ו-63) אחרי שטיקיניו סידר לאורחת יתרון מפתיע, אבל הכול פתוח לקראת הגומלין ביוון.

שחקן פורטו טוני מרטינס
צמד שלו סידר לפורטו מקדמה לגומלין. מרטינס | רויטרס

פורטו – לאציו 1:2

הפורטוגלים הצליחו גם לחזור מפיגור והשיגו מקדמה מינימלית לקראת הגומלין ברומא. טוני מרטינס כבש צמד לזכות פורטו משני בישולים של ז'ואאו מריו (37 ו-49) אחרי שמתיה זקאני סידר ללאציו יתרון (23).

אמיל פורסברג שחקן ר.ב. לייפציג עם דומיניק סובוסלאי
סידר ללייפציג לפחות תיקו. פורסברג | רויטרס

ר.ב. לייפציג – ריאל סוסיאדד 2:2

השוורים, שהודחו מליגת האלופות אחרי שהוגרלו בבית עם פריז סן ז'רמן ומנצ'סטר סיטי, לא הצליחו להמשיך במומנטום מהליגה, נאלצו לחזור פעמיים מפיגור מול סוסיאדד ויצטרכו לנצח בספרד. רובין לה נורמן כבש ראשון (9), כריסטופר אנקונקו איזן (30), מיקל אויארסבאל החזיר את היתרון לסוסיאדד מהנקודה הלבנה אחרי נגיעת יד ברחבה (64) ואמיל פורסברג איזן בפנדל בצד השני (82).

איבן ראקיטיץ' שחקן סביליה עם קארים רקיק
זה צריך להספיק לגומלין. ראקיטיץ' | רויטרס

סביליה – דינמו זאגרב 1:3

האנדלוסים השיגו ניצחון ביתי בהפרש שאמור להספיק להם כדי לעבור שלב. איבן ראקיטיץ' בפנדל (13), לוקאס אוקמפו (44) ואנתוני מרסיאל (45+1) כבשו לזכות סביליה, מיסלב אורשיץ' רק איזן זמנית (41).