14 משחקים ללא הפסד: 1:1 בין איינטרכט פרנקפורט לברצלונה

play
פראן טורס, חלוץ ברצלונה | GettyImages, Alex Grimm
פראן טורס הציל את ברצלונה מהפסד בפרנקפורט, שער ענק לקנאוף 03:30

קנאוף (48) כבש שער מרהיב, דאבל-פס יפהפה בין דה יונג לטורס (66) חילץ את הקטלאנים מפיגור ומנע הפסד ברבע גמר הליגה האירופית. 1:1 בין לייפציג לאטאלנטה, גם ווסטהאם וליון נפרדו ב-1:1

קבוצות: אטאלנטה ליון
(גודל טקסט)

שלב רבע הגמר של הליגה האירופית יצא לדרך הערב (חמישי) לדרך עם ארבעה משחקים. ברצלונה הפייבוריטית ניצלה מהפסד ב-1:1 בגרמניה נגד איינטרכט פרנקפורט, ווסטהאם וליון נפרדו ב-1:1 ובראגה השיגה 0:1 יקר מאוד בביתה על ריינג'רס. במשחק המוקדם, גם בגרמניה נפרדו לייפציג ואטאלנטה ב-1:1.

פראן טורס, פרנקי דה יונג, שחקני ברצלונה
חילצו את צ'אבי וברצלונה מהפסד. טורס ודה יונג | רויטרס

איינטרכט פרנקפורט – ברצלונה 1:1

ברצלונה הינה הפייבוריטית לזכות בליגה האירופית, אבל הערב בגרמניה היא הציגה יכולת שלא תספיק לה בשלבי ההכרעה. היא אמנם ניצלה מהפסד וסופרת כבר 14 משחקים מאז שנכנעה בפעם האחרונה, אבל היא חזרה מפיגור ולא הצליחה להשלים מהפך גם מול יריבה בחיסרון מספרי בעקבות כרטיס אדום.

צ'אבי הותיר את פרנקי דה יונג ועוסמאן דמבלה על הספסל ופתח עם גאבי ואדאמה טראורה, אבל להוציא החמצה גדולה של פראן טורס בפתיחה, המארחים היו טובים יותר וגם כבר חגגו פנדל שנפסק לטובתם, אולם בוטל בהמלצת שופטי המסך. בסופו של דבר היה זה אנסגר קנאוף שבדקה ה-48 ירה כדור פנטסטי לרשת של טר סטגן, אבל דה יונג ודמבלה עלו מהספסל והביאו את השינוי וגם את השוויון מרגלי פראן טורס (66). טוטה הברזילאי גם הותיר את המארחת ב-10 שחקנים ל-12 הדקות האחרונות, אבל הכרעה לא נרשמה עד הסיום. ברצלונה, אגב, תקווה שג'רארד פיקה לא סובל מפציעה קשה לאחר שנאלץ לרדת מכר הדשא כבר אחרי 23 דקות.

מהלך משחק

דקה 2: פראן טורס הניף את הרגל וסחט הצלה מדהימה מקווין טראפ שהוציא את הכדור מבין החיבורים.

דקה 6: החמצת ענק של איינטרכט. ג'יבריל סו ביצע תנועה מושלמת וקיבל כדור רוחב מיספר לינדסטרום, נותר חופשי במרכז הרחבה, בעט בנגיעה ובמקום להרעיד את הרשת של טר סטגן ראה כיצד את הכדור טס החוצה.

אנסגר קנאוף, קשר איינטרכט פרנקפורט
ביצוע מרהיב שהותיר את טר סטגן חסר אונים בשער | אימג'בנק GettyImages, DANIEL ROLAND
אנסגר קנאוף, קשר איינטרכט פרנקפורט
יתרון מוצדק לאיינטרכט. קנאוף חוגג | רויטרס

דקה 17: טורס מצא את אובמיאנג במסירה טובה, החלוץ ניסה להכניע את טראפ מזווית קשה ופגש את הרשת החיצונית.

דקה 24: ג'רארד פיקה נפצע ופינה את מקומו לקלמון לנגלה

דקה 39: קוסטיץ' העביר כדור רוחב, טר סטגן לא הצליח לקלוט ובוסקטס גלש בניסיון להציל שער בטוח מרגלי רפאל בורה, השופט הצביע על הנקודה הלבנה בטענה שהחלוץ הוכשל, אך חזר בו לאחר צפייה באירוע בהמלצת שופטי המסך ששם ניתן היה לראות שקשר ברצלונה נגע בכדור לפני שנוצר מגע ביניהם.

דקה 48, 0:1 לאיינטרכט פרנקפורט: איזה שער מרהיב של קנאוף. כדור קרן מצד ימין הורחק, הגיע אל הקשר שחיכה מחוץ לרחבה, עצר את הכדור וירה כדור אדיר שלא השאיר לטר סטגן סיכוי.

דקה 50: לינדסטרום כמעט הימם את ברצלונה והכפיל את היתרון, אבל הכדור שבעט מתוך הרחבה עלה סנטימטרים מעל המשקוף.

פראן טורס, חלוץ ברצלונה
דאבל-פס יפהפה וכדור ברשת. פראן טורס | אימג'בנק GettyImages, Alex Grimm

דקה 62: פרנקי דה יונג עלה מהספסל והחליף את גאבי, דמבלה נכנס על חשבון טראורה.

דקה 66, ברצלונה חזרה ל-1:1: שער יפהפה של הקטלאנים. דמבלה מסר לדה יונג, שהשלים דאבל-פס יפהפה עם טורס והאחרון גם גם היה זה שמצא את עצמו בזווית טובה ובעט לרשת.

דקה 78, פרנקפורט נותרה ב-10 שחקנים: טוטה הברזילאי הכשיל את פדרי, ספג כרטיס צהוב שני ויצא מכר הדשא.

שחקן לייפציג אמיל פורסברג, מריח דמירל שחקן אטאלנטה
ההכרעה בשבוע הבא באיטליה. דמירל ופורסברג | אימג'בנק GettyImages, Stuart Franklin

ר.ב. לייפציג – אטאלנטה 1:1

אחרי ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים בנוק אאוט של הליגה האירופית, אטאלנטה נעצרה. מצד שני תיקו בגרמניה הוא תוצאה מחמיאה שמשאירה את הכדור ברגליים של הנראזורי. לואיס מוריאל כבש שער יפה בדקה ה-17 ואטאלנטה הצליחה להחזיק ביתרון עד הדקה ה-58 שהייתה עמוסה במיוחד – אנדרה סילבה החמיץ פנדל, המשחק נמשך ואחרי כדקה וילי אורבן דחק מקרוב אחרי כיסוי לא טוב של דוידה זפאקוסטה.

טאנגי אנדומבלה, קשר ליון
מרגיש בנוח בלונדון. אנדומבלה | רויטרס

ווסטהאם – ליון 1:1

אחרי העפלה דרמטית על חשבון "מלכת המפעל" סביליה, ווסטהאם לא הצליחה לנצח את ליון. הפטישים הסתבכו שלוש דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, לאחר שהמגן ארון קרסוול עצר את מוסא דמבלה שהיה בדרכו הבטוחה לשער והורחק מכיוון שהיה השחקן האחרון ומנע מצב הבקעה ודאי. למרות החיסרון המספרי, מי אם לא ג'רוד בואן העלה אותה ליתרון בדקה ה-52, אבל טאנגי אנדומבלה, הקשר שמושאל מטוטנהאם, הרגיש בבית בלונדון, איזן בדקה ה-66 וקבע את תוצאת המשחק.

שחקני בראגה חוגגים
מקדמה לקראת הגומלין בגלאזגו. שחקני בראגה | אימג'בנק GettyImages, Octavio Passos

בראגה – ריינג'רס 0:1

מאוכזבת מההפסד באולד פירם, ריינג'רס לא הצליחה להתאושש גם בפורטוגל והיא תנסה להפוך את הקערה על פיה בשבוע הבא בגלאזגו. ב-2019/20 ריינג'רס חלפה על פני ראגה בסיבוב 32 האחרונות במפעל עם שני ניצחונות, אבל הפעם היה זה אבל רואיס שבדקה ה-40 כבש את השער היחיד במשחק והעניק את המקדמה לקראת הגומלין לזכות הפורטוגלים.