חוזרות לאופנה: איינטרכט פרנקפורט וריינג'רס נפגשות בגמר הליגה האירופית

play
מי תניף את הגביע בגמר בסביליה בחודש מאי? | GettyImages, FABRICE COFFRINI
תקציר הליגה האירופית: ריינג'רס - ר.ב. לייפציג 1:3 02:44

הסקוטים עשו כברך דרך מרשימה והעפילו לגמר אירופי שישי בתולדותיהם, העיטים יקוו להצטרף לרשימה יוקרתית של זוכות שלא הפסידו לכל אורך העונה בתום הגמר בסביליה (22:00, ספורט1)

קבוצות: ריינג'רס
(גודל טקסט)

אצטדיון רמון סאנצ'ס פיחואן בסביליה יארח מחר (רביעי, 22:00, ספורט1) את הגמר האירופי הראשון של סיום עונת 202122, כאשר איינטרכט פרנקפורט וריינג'רס ייאבקו על זכייה בליגה האירופית, יקוו להניף גביע אירופי ראשון זה שנים רבות וכך גם להשיג את הכרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות.

באצטדיון יהיו מחר כ-40 אלף צופים, אולם הצפי הוא לכ-150 אלף אוהדים מגרמניה ומסקוטלנד שיגיעו ביממה הקרובה לספרד וינסו להשיג כרטיס למשחק או לכל הפחות לנסות לתמוך בקבוצתם מחוץ למגרש. הסיבה לכך, מעבר לתכולת האצטדיון הקטנה יחסית למעמד, היא שכל קבוצה קיבלה כ-10,000 כרטיסים מאופ"א עבור אוהדיה, וכך נוצר תרחיש אבסורדי ערב הגמר.

ג'ון לונדסטרם, גלן קמארה, ג'יימס טאברנייר שחקני ריינג'רס חוגגים
גמר שישי בתולדותיהם. לונסטגרם חוגג ניצחון על לייפציג בחצי הגמר | אימג'בנק GettyImages, Ian MacNicol

ריינג'רס, קבוצתו של ג'ובאני ואן ברונקהורסט מאז שהחליף על הקווים את סטיבן ג'רארד בנובמבר האחרון, אמנם איבדה את אליפות סקוטלנד ליריבה המושבעת סלטיק, אבל באירופה עשתה כברת דרך מרשימה שהגיעה לשיאה בחצי הגמר, אז הדיחה את לייפציג עם 2:3 בסיכום המשחקים. בשבת, אגב, הסקוטים יפגשו את הארטס בגמר הגביע המקומי, כחלק משבוע עמוס שנפתח בשבת עם 1:3 על הארטס במחזור סיום העונה בפרמיירשיפ הסקוטית, משחק בו עלו בהרכב בעיקר שחקני המשנה.

השנה חגגה ריינג'רס 150 שנה להיווסדה ומבחינתה אין יותר טוב מלסיים את העונה עם גביע אירופי שני בתולדות המועדון, בהופעתה השישית של הקבוצה בגמר אירופי. הגמר האחרון שאליו הגיעה ריינג'רס היה בעונת 2007/8, אז נכנעה לזניט עוד כשלמפעל קראו גביע אופ"א. הקבוצה גם נכנעה בעברה בגמרים אירופיים לפיורנטינה (1960/61), לבאיירן מינכן (1966/67) ולאייאקס בסופר קאפ של עונת 1972/73, אחרי שזכתה בגביע למחזיקות גביע עם 2:3 על דינמו מוסקבה.

אם יש סיבה שצריכה להדאיג את ואן ברונקהורסט, זו העובדה שריינג'רס ניצחה העונה משחק חוץ אחד בלבד אירופה – כולל הפלייאוף במוקדמות – וזה היה ב-2:4 על בורוסיה דורטמונד בפברואר. מאז, הפסידה בשלושת משחקי החוץ שלה בשלבי הנוק אאוט נגד הכוכב האדום בלגרד, בראגה ולייפציג.

שחקני איינטרכט פרנקפורט חוגגים
ניצחון אחד מחזרה לליגת האלופות. שחקני פרנקפורט חוגגים | רויטרס

בהשוואה לדרך המדהימה של ריינג'רס, איינטרכט פרנקפורט עשתה מסע אפילו יותר מרשים בדרך לגמר. קשה להאמין אם היה מי שחשב שהיא תחלוף על פני בטיס, ברצלונה ו-ווסטהאם בדרך לגמר, אבל העיטים, בניגוד לריינג'רס, ניצחו את שלושת משחקי החוץ, כולל 2:3 בלתי נשכח בקאמפ נואו, וכעת הם מרחק ניצחון בגמר בסביליה מהעפלה לליגת האלופות, על אף שסיימו את עונת הבונדסליגה במקום ה-11 בלבד.

בכלל, קבוצתו של אוליבר גלסנר לא הפסידה אפילו פעם אחת ב-12 משחקיה העונה בליגה האירופית, גם כבשה בכל המשחקים, ואם היא תזכה בגביע היא תצטרף לוויאריאל ולצ'לסי שעשו זאת לפניה – או אולי לבנפיקה ולאינטר שהגיעו לגמר אחרי עונה נקייה מהפסדים, אך נכנעו בגמר.

איינטרכט פרנקפורט סיימה את העונה בגרמניה עם 2:2 בחוץ נגד מיינץ בשבת, אבל גם גלסנר ביצע שינויים רבים בהרכב במחשבה על הגמר האירופי הרביעי בתולדות המועדון – ב-1959/60 נכנעה הקבוצה בגמר גביע אירופה, ב-1979/80 זכתה בגביע אופ"א וב-1967 גם הניפה את גביע האינטרטוטו. ב-2018/19 היא הגיעה עד חצי גמר הליגה האירופית, אבל שם נעצרה על ידי צ'לסי שגם זכתה בגביע באותה עונה.

פרנקפורט כמובן תחסר את מרטין הינטרגר שנפצע נגד ווסטהאם בחצי הגמר וייעדר מספר חודשים, אך איבן אנדיקה שנפגע נגד מיינץ והוחלף, אמור להיות כשיר ולפתוח. בכנפיים יעלו אנסגר קנאוף ופיליפ קוסטיץ' ובמרכז יהיה דאיצ'י קמאדה, שינסה להיות היפני הראשון שמבקיע בגמר המפעל.