איינטרכט פרנקפורט זכתה בליגה האירופית אחרי דו קרב פנדלים

play
חגיגה גדולה. שחקני פרנקפורט | רויטרס
אחרי קאמבק ופנדלים: פרנקפורט זכתה בליגה האירופית על חשבון ריינג'רס 05:26

דווקא ארון ראמזי הפך לדמות הטראגית של ריינג'רס כשהחמיץ פנדל והנשרים ניצחו 4:5 בדו קרב עם פנדל חמישי ומכריע ענק של רפאל בורה אחרי 1:1 מהנה ב-120 דקות

קבוצות: ריינג'רס
(גודל טקסט)

מי היה מאמין שזה מה שיקרה בתחילת העונה, אבל הערב (רביעי) ניתן לומר שהיא הכי ראויה שיש. איינטרכט פרנקפורט זכתה בליגה האירופית לעונת 2021/22 עם 4:5 בדו קרב פנדלים מול ריינג'רס אחרי 1:1 ב-120 דקות וזכתה בגביע אירופי שני שלה אי פעם והראשון מאז שזכתה בגביע אופ"א ב-1979/80. דווקא ארון ראמזי הוותיק היה היחיד שפישל בדו קרב הפנדלים, שלח בעיטה רעה למרכז השער, קווין טראפ בלם אותו וקבע שרפאל בורה יבעט את הפנדל החמישי והמכריע. הקולומביאני שוב הראה שיש לו קרח בוורידים, שלח פצצה לחיבורים ונתן את האות לחגיגות אדירות של אלפי אוהדים של הנשרים שהיו ביציעים ועוד עשרות אלפים ברחובות סביליה ומי יודע כמה אלפים ברחובות פרנקפורט.

שחקני איינטרכט פרנקפורט עם גביע הליגה האירופית
חגיגה גדולה. שחקני פרנקפורט | רויטרס
שחקני איינטרכט פרנקפורט חוגגים עם רפאל סנטוס בורה
גביע אירופה לפרנקפורט. איזו קבוצה מרגשת | רויטרס
קמאר רוף מנחם את ארון ראמזי שחקני ריינג'רס
עם כל הניסיון, דווקא הוא הפך לגיבור הטראגי. ראמזי המאוכזב | רויטרס
אוהדי איינטרכט פרנקפורט
אווירה מדהימה בסביליה | רויטרס
רפאל בורה שחקן איינטרכט פרנקפורט
אוהדי פרנקפורט והאליל החדש. בורה | רויטרס

היא שלחה הביתה את ריאל בטיס, שחלמה על גמר בעיר שלה, הדיחה גם את ברצלונה עם ניצחון חוץ הירואי ותצוגת קהל שתיזכר לעוד הרבה מאוד שנים, ניצחה פעמיים גם את ווסטהאם הטובה ולא הפסידה כל העונה במפעל. משחקים אצלה שחקנים נהדרים וחסרי אגו כמו פיליפ קוסטיץ', רפאל בורה, סבסטיאן רודה, דאיצ'י קמאדה וקווין טראפ. אין ראויה מפרנקפורט להניף את התואר הזה, שהביא למאות אלפ אוהדיה כל כך הרבה שמחה ואושר. ובעונה הבאה הם גם יזכו לראות את הקבוצה הצנועה שלהם בשלב הבתים של ליגת האלופות, במה שתהיה ההופעה הראשונה של הקבוצה במפעל מאז 1960, כמובן שאז זה עוד היה בגביע האלופות. וכל זה כשפרנקפורט סיימה את העונה בגרמניה במקום ה-11.

אחרי שגמרנו את ההלל על פרנקפורט והקהל האדיר שלה, צריך לעבור להחמיא גם לריינג'רס. לא רבים נתנו לסקוטים סיכוי, אבל למרות זאת הם רשמו קמפיין פנטסטי ועברו גם שתי גרמניות חזקות מאוד בדרך – בורוסיה דורטמונד ור.ב. לייפציג. היום זה נגמר מבחינתם בצורה הכי כואבת שיכולה להיות. זה שוב הוכיח כמה כדורגל יכול להיות אכזרי וכואב, במיוחד כשהולכים לדו קרב פנדלים כל כך מותח ומלא לחץ. ג'ובאני ואן ברונקהוסט, שחקניו והאוהדים יכולים להיות גאים מאוד במה שהם השיגו העונה ובשבת כבר מחכה להם גמר גביע קשה מאוד מול הארטס.

קווין טראפ שוער איינטרכט פרנקפורט
ההצלות שלו בדקה ה-119 ובדו קרב עשו את ההבדל. טראפ | רויטרס
אוהדי ריינג'רס
יילכו הביתה מאוכזבים, אבל גאים. אוהדי ריינג'רס | רויטרס
אוהדי איינטרכט פרנקפורט צופים בגמר הליגה האירופית באצטדיון בפרנקפורט
אוהדי פרנקפורט מעודדים מהאצטדיון הביתי בפרנקפורט | רויטרס
אוהדי ריינג'רס צופים בגמר הליגה האירופית בגלזגו
אוהדי ריינג'רס צופים במשחק בגלזגו | רויטרס

הרכב איינטרכט פרנקפורט: קווין טראפ, אלמאמי טראורה, טוטה (מאקוטו האסבה, 59), איבן אנדיקה (כריסטופר לנץ, 101), אנסגר קנאוף, ג'יבריל סו (איידין חרוסטיץ', 106), סבסטיאן רודה (כריסטיאן יאקיץ', 90), פיליפ קוסטיץ', יספר לינדסטרום (יינס פטר האוגה, 72), דאיצ'י קמאדה, רפאל בורה.

הרכב ריינג'רס: אלן מקגרגור, קונור גולדסון, ג'ון לונדסטראם, קלווין באסי, ג'יימס טאברנייר, ריאן ג'ק (סטיבן דייויס, 75), גלן קמארה (סקוט ארפילד, 91), בורנה בארישיץ' (קמאר רוף, 118), סקוט רייט (פאשן סקאלה, 75 (ארון ראמזי, 118)), ג'ו אריבו (ג'יימס סנדס, 101), ריאן קנט.