וואקמה: "בתקופתי, הפועל באר שבע התנהלה ברמה הכי גבוהה"

הימים בבירת הנגב ("בלתי נשכחים"), המודל לחיקוי ("רונאלדיניו גרם לי לבכות מאושר"), השינוי בטרבזונספור ("הבנתי שאני צריך לעשות גם הגנה") והקשר עם אמא ("הראתה לי את הדרך"). הניגרי בראיון

(גודל טקסט)

אחד הזרים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי, טוני וואקמה, העניק היום (רביעי) ראיון מיוחד. הניגרי שזכה בשלוש אליפויות היסטוריות עם הפועל באר שבע מככב כיום בטרבונספור הטורקית, במדיה הוא הבקיע 30 שערים ותרם 27 בישולים ב-92 הופעות בכל המסגרות. שחקן הכנף דיבר על התקופה בארץ הקודש, חשף מי המודל שלו חיקוי, סיפר על השינוי שחלו במשחק שלו בטורקיה ולא שכח להודות לאמא שלו.

על תקופתו בישראל סיפר וואקמה: "ההרפתקה שלי התחילה בהפועל רעננה ומשם עברתי להפועל באר שבע, קבוצה שלא זכתה באליפות למעלה מ-40 שנה. זו הייתה קבוצה איכותית שהתנהלה ברמה הכי גבוהה. ביליתי שם שלוש שנים וזכיתי בשלוש אליפויות ובשלושה גביעים נוספות. למרות שהתמודדתי עם כמה פציעות, אלה היו שנים בלתי נשכחות עבורי".

המודל שלו לחיקוי: "רונאלדיניו היה האליל שלי בכל המובנים. זה בלתי אפשרי בשבילי לתאר אותו במילים, להסביר עד כמה הערצתי אותו. בכיתי מאושר בזמן שראיתי את רונאלדיניו משחק כדורגל. אני גם נהנה לכדרר כמוהו ולעבור את היריבים שלי".

טוני וואקמה | Serhat Cagdas/Anadolu Agency via Getty Images

השינוי שחל במשחק שלו בטרבזונספור: "כשהגעתי לא הייתי שחקן שנוהג לעשות הגנה. תמיד חשבתי אך ורק התקפה. אחרי שהצטרפתי לטרבזונספור, הבנתי שהמאמן מצפה שאתרום גם למשחק הגנה. עם הזמן הבנתי שמה שעשיתי לאורך השנים על המגרש לא הספיק, והתחלתי לעמוד בציפיות שלו. היום אני עושה הגנה כמו שאני עושה התקפה".

למי הוא פונה ברגעים הכי קשים: "בכל פעם שקשה לי, אני מתקשר לאמא שלי. בכל פעם שאני זקוק לעצות, אמא שלי תמיד איתי. מה שלא קורה לי, לטוב ולרע, אני יודע שיהיה לי טוב כשאדבר איתה. אמי תמיד הראתה לי את הדרך הנכונה בחיים".

ג'ון אוגו עם טוני וואקמה ועם אייל גולן
ג'ון אוגו עם טוני וואקמה ועם אייל גולן | מאיר אבן חיים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי