אריאן רובן הודיע על פרישה: "ההחלטה הכי קשה שקיבלתי"

אריאן רובן
אריאן רובן. חוזר למגרשים | Gettyimages

בגיל 35 ואחרי עשור בבאיירן מינכן, טרבל ולא פחות מ-12 אליפויות בסה"כ, הפנומן ההולנדי תלה את הנעליים בעיקר בגלל הפציעות: "הלב והשכל התנגשו. אהבתי את המשחק ואני עדיין אוהב אותו אך רוצה להישאר בריא"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)
זהו-זה, סוף המשחק: אריאן רובן פורש מכדורגל. בזמן שחלון ההעברות באירופה מעביר הילוך, אוהדי הכדורגל יחמיצו פנים. הם לא יזכו לראות יותר את אריאן רובן חותך מצד ימין למרכז ומשחרר בעיטה אדירה לרשת. לאורך כל הקריירה שלו התמודד רובן עם פציעות רבות שהשביתו אותו לחלק זמן ניכר מהמגרשים אך תמיד הצליח לחזור חזק יותר. 

ההולנדי בן ה-35, מגדולי הקשרים איי פעם, ולבטח אחד השחקנים המשמעותיים בכדורגל ההולנדי, החליט שלא להיענות להצעות הרבות בהן החזיק, בעיקר ממולדתו הולנד (פ.ס.וו איינדהובן בה שיחק במשך שנתיים כבר הודיעה שרצתה לצרפו), החליט לתלות את הנעליים דווקא בתום עונה קשה מרובת פציעות. הוא אמנם זכה בדאבל עם באיירן מינכן ונפרד כגיבור אך רשם 19 הופעות בלבד (אלף דקות) וסבל מפציעה בת כמעט חצי שנה.


 

רובן אמר בהודעה לעיתונאים: "חשבתי הרבה בשבועות האחרונים. כפי שכולם יודעים, לקחתי את הזמן כדי לקבל החלטה מושכלת על העתיד שלי לאחר המשחק האחרון של באיירן מינכן. החלטתי לשים קץ לקריירה שלי. זו ללא ספק ההחלטה הקשה ביותר שקיבלי בחיים שלי, החלטה בה הלב והשכחהתנגשו. אהבתי את המשחק ואני עדיין אוהב אותו, בלב אני עדיין יכול להתמודד עם כל העולם אך זו לא המציאות, אני כבר לא ילד בן 16 שאין לו מושג בנוגע לפציעות. כרגע אני בכושר בריא ומעריץ של ענפי ספורט רבים ואני רוצה לשמור על זה לעתיד ולכן אעצור באופן סופי".





במבט לאחור רובן יכול להביט בסיפוק על הקריירה הפנומנלית שלו. ההולנדי, שהחל את דרכו במדי כרוניגן וכעבור שנתיים עבר לפ.ס.וו איינדהובן, זכה בלא פחות מ-12 אליפויות: אחת בהולנד, שתיים בצ'לסי, אחת במדי ריאל מדריד, ולא פחות משמונה במדי באיירן מינכן אליה הצטרף בקיץ 2009. 
 


ביחד עם פרנק ריברי, הציגה באיירן מינכן משחק אגפים יוצא מן הכלל שהחזיר אותה להיות אחת הקבוצות הגדולות באירופה. הרגע הגדול ביותר בקריירה שלו היה גמר ליגת האלופות נגד בורוסיה דורטמונד בעונת 2012/13 כאשר רובן כבש את שער הניצחון ארבע דקות לסיום ושבר את תווית הלוזר. באיירן מינכן השלימה זכייה בטרבל תחת המאמן יופ היינקס.


במדי נבחרת הולנד הקשר אמנם לא הצליח לזכות בתואר, והפסיד בגמר מונדיאל 2010 לספרד, אך תמיד היה שחקן חשוב. רובן רשם 96 משחקים – מדורג במקום התשיעי בכל הזמנים, בהם כבש לא פחות מ-37 שערים (רביעי בכל הזמנים בצוותא עם דניס ברגקאמפ). במהלך כל הקריירה שלו כבש רובן 247 שערים.



אריאן רובן חוגג עם גביע הצ'מפיונס (Gettyimages)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי