פאברה במשחק של להיות או לחדול, קובאץ' תקף את שחקניו

לוסיאן פאברה
לוסיאן פאברה | AFP

שבת בגרמניה: מעמדו של מאמן דורטמונד בסכנה לפני הדרבי נגד שאלקה, הקרואטי מאס בביקורות וביקר את חניכיו לקראת המפגש עם אוניון ברלין. רד בול לייפציג תנסה לחזור לנצח אחרי שלושה מחזורים

(גודל טקסט)
המחזור התשיעי של הליגה הגרמנית יצא לדרך כבר הערב (שישי) כשמיינץ תארח את קלן לקרב תחתית לוהט, אך עיקר תשומת הלב תופנה למשחקים שייערכו מחר, כשהצמרת צפופה במיוחד ושתי נקודות מפרידות בין המקום הראשון לתשיעי. במוקד יעמוד הדרבי של חבל הרוהר בין בורוסיה דורטמונד לשאלקה, באיירן מינכן תארח במקביל את אוניון ברלין ופרייבורג תפגוש את רד בול לייפציג.


שאלקה – בורוסיה דורטמונד (16:25, שידור ישיר בספורט2)
בורוסיה דורטמונד מגיעה לקרב נגד השכנה מגלזנקירשן לאחר הפסד 2:0 לאינטר בסן סירו בליגת האלופות השבוע, כשמעמדו של מאמן הקבוצה לוסיאן פאברה מעורער מתמיד והפסד בדרבי יכול להביא לפיטוריו. קבוצתו אמנם נמצאת בצמרת הבונדסליגה, אך ניצחה רק שני משחקים מתוך שבעת האחרונים בכל המסגרות. פאברה אמר לקראת המשחק: "כמובן שכל משחק הוא חשוב, אבל דרבי מול שאלקה הוא מאוד מיוחד. הם הפכו ליציבים יותר, הם לוחצים טוב וזו קבוצה אתלטית וחזקה. הם מסוכנים ויש להם הרבה שחקנים טובים". 


מבחינה מקצועית, מאטס הומלס נמצא בספק, אך צפוי לפתוח ולהוביל את מרכז ההגנה ביחד עם מנואל אקאנג'י, בעוד אקסל ויטסל ינהל את הקישור האחורי. מרצל שמלצר ופאקו אלקאסר ימשיכו להיעדר ועל מלאכת כיבוש השערים יהיו אחראים תורגן הזאר, ג'יידון סאנצ'ו, מריו גצה וקפטן הקבוצה מרקו רויס, שצפוי להיות כשיר להתמודדות לאחר שנעדר מול אינטר.


מרקו רויס. הקפטן צפוי לחזור להרכב בדרבי (Daniel Kopatsch/Bongarts/Getty Images)
מרקו רויס. הקפטן צפוי לחזור להרכב בדרבי (Daniel Kopatsch/Bongarts/Getty Images)


נקודה אחת בלבד מפרידה בין דורטמונד, שבמקום הרביעי לשאלקה הממוקמת שביעית. הרויאל בלוז יארחו את המשחק בפלטינס ארנה וינסו להשיג ניצחון ליגה ראשון לאחר שני מחזורים בהם השיגו נקודה אחת. מאמן הקבוצה דויד ואגנר סובל מבעיה בקישור, כאשר שלושה שחקני מרכז שדה עלולים להיעדר מהמשחק. נביל בנטאלב לא יהיה בסגל בוודאות, בעוד ווטסון מקני וסואט סרדאר סובלים מפציעות שרירים והשתתפותם במשחק תתקבל בסמוך לשריקת הפתיחה.



באיירן מינכן – אוניון ברלין (16:25, 
שידור ישיר בספורט3)
אלופת גרמניה תעלה למשחק ביתי כשהיא יודעת שאין מקום לטעויות, לאחר שאיבדה נקודות בשני משחקי הליגה האחרונים. לאחר שהשיגה ניצחון חוץ יקר 2:3 על אולימפיאקוס בליגת האלופות, חניכיו של ניקו קובאץ' ירצו להמשיך במומנטום החיובי ולנסות לכבוש מחדש את העמדה שכל כך מוכרת להם – פסגת הבונדסליגה.


בהיבט המקצועי, ג'רום בואטנג וג'ושוע קימיך צפויים לפתוח בחלק האחורי, בעוד טיאגו אלקנטרה וקורנטן טוליסו ינהלו את מרכז השדה. בהתקפה צפויים לשתף פעולה איוון פרישיץ', קינגסלי קומאן, לאון גורצקה והחלוץ החם באירופה, שכבש 18 שערים במדי קבוצתו מתחילת העונה – רוברט לבנדובסקי.

ניקו קובאץ' דיבר לקראת המשחק וביקר את שחקניו: "למה תמיד המאמן אשם? זה נכון שהתפקיד שלנו הוא לכוון ולנהל את הקבוצה, אבל בפועל מי שצריך ליישם את זה הוא השחקן. כקבוצה אנחנו לא עושים הגנה טובה בתקופה הזו, אנחנו מבצעים יותר מדי טעויות אינדיבידואליות. נצטרך להילחם ולנצח ולצמצם את הסיכויים של היריבה שלנו ואת כמות השערים שאנחנו סופגים". 
 


רוברט לבנדובסקי. החלוץ הפולני חוגג, יעשה זאת גם מול אוניון ברלין? (Gettyimages - Lukas Schulze)
רוברט לבנדובסקי. החלוץ הפולני חוגג, יעשה זאת גם מול אוניון ברלין? (Gettyimages – Lukas Schulze)


אוניון ברלין, מנגד, נמצאת במקום ה-14 בטבלה במרחק נקודה אחת מעל הקו האדום ובמקרה של הפסד אף עלולה לרדת מתחתיו. לאחר הניצחון 0:2 על פרייבורג במחזור האחרון, מאמן הקבוצה אורס פישר יקווה להשיג תוצאה טובה במשחק החוץ הקשה ביותר בליגה ויסתמך על סבסטיאן אנדרסון ומרקוס אינגבארטסן, שיפתחו בחוד.


פרייבורג – רד בול לייפציג (16:25, שידור ישיר בספורט3 כחלק מחגיגה גרמנית)
לייפציג תנסה להשיג ניצחון לאחר שלושה מחזורים בהן לא הצליחה לעשות זאת, ותקווה להביא את היכולת ממחזור ליגת האלופות האחרון, בו ניצחה 1:2 את זניט סנט פטרסבורג, לליגה הגרמנית. מרסל סאביצר, שכבש שער אדיר מול הרוסים, ימשיך בהרכב ויפתח בהתקפה לצד כריסטופר אנקונקו, יוסוף פאולסן וטימו ורנר.


המארחת מגיעה למשחק מהמקום השישי בטבלה, עם 14 נקודות, אחת פחות מיריבתה. כבר שלושה משחקים ברציפות שחניכיו של כריסטיאן שטרייך לא מצליחים לנצח במגרשם הביתי והם יקוו לעשות זאת מחר כדי לעקוף את לייפציג בטבלה. המאמן עשוי לפתוח עם שלושה בלמים, כשבחלק הקדמי ישתפו פעולה יאניק הרבר, לוקאס הולר ולוקה ואלדשמידט.


מרסל סאביצר. ימשיך בהרכב של לייפציג ( RONNY HARTMANN/AFP via Getty Images)
מרסל סאביצר. ימשיך בהרכב של לייפציג ( RONNY HARTMANN/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי