דיווח: באיירן פנתה לטן האח, "לא היו מנוס מפיטורי קובאץ'"

אריק טן האח
אריק טן האח | Gettyimages

לפי "סקיי ספורטס", מאמן אייאקס הוא המועמד המוביל אך ייתכן והבווארים ייאלצו למצוא פתרון זמני עד הקיץ. בינתיים פליק, עוזרו של הקרואטי, שאיבד את חדר ההלבשה, יעמוד על הקווים. וגם: האירוניה והמסר לשחקנים

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)
אחד מרגעי השיא של ניקו קובאץ' כמאמן באיירן מינכן היה הניצחון 0:5 על בורוסיה דורטמונד בעונה שעברה. ביום שבת יפגשו השתיים לקלאסיקר הגרמני אך המאמן הקרואטי כבר לא יעמוד על הקווים. קובאץ', שהחזיק בחוזה עד 2021, פוטר אתמול ו"עד להודעה חדשה" כפי שנכתב בהודעה הרשמית של המועדון, יעמוד על הקווים עוזרו האנס דיטר פליק, עוזרו של קובאץ' (מאז הקיץ) ומי ששימש גם כעוזרו של יואכים לב בנבחרת גרמניה והיה גם קשר עבר של המועדון. אולם, בבאיירן כבר חושבים ובגדול.


לפי "סקיי ספורטס", במועדון כבר יצרו קשר עם אריק טן האח, מאמנה של אייאקס אמסטרדם והוא המועמד החם ביותר להחליף את קובאץ'. המאמן נמצא ביחסים מעולים עם המועדון וכבר אימן את קבוצת המילואים של באיירן (בין 2013 ו-2015). במועדון מרוצים מסגנון המשחק והכדורגל ההתקפי שהנהיג המאמן באייאקס, סגנון אותו חסרה הקבוצה בשנים האחרונות.  המנהל הספורטיבי של אייאקס, מארק אוברמארס, כבר אמר בעבר שההולנדים לא יעמדו בדרכו של המאמן אך נראה שהאלופה הגרמנית תצטרך לחכות עד לקיץ ולמצוא פיתרון זמני עד אז.


טן האג, כזכור, הוביל את אייאקס לדאבל נפלא אשתקד וגם לחצי גמר ליגת האלופות כשההולנדים הביסו 1:4 את ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו והדיחו גם את יובנטוס החזקה בשלב רבע הגמר עם ניצחון דווקא בטורינו. בהמשך דווח כי גם מאסימיליאנו אלגרי שעזב את יובנטוס הקיץ לאחר חמש שנים ונמצא בשנת שבתון – מועמד להגיע לבוואריה.




ובחזרה לקובאץ': בגרמניה, בלשון המעטה, אף אחד לא הופתע ממה שקרה. "הפרידה מקובאץ' מאוד הגיונית" נכתב ב"קיקר". בגרמניה הסבירו כי קובאץ' סבל לאחרונה באופן מורגש ומעמדו בבוואריה מעולם לא היה חזק. על אף תדמיתו כלפי חוץ, הוא היה "טוב מדי". הוא כבר היה עם רגל וחצי בחוץ לאחר המשבר בסתיו הקודם (2018), ודווקא אחרי אותו ניצחון על דורטמונד הוא לא קיבל תמיכה כאשר קרל היינץ רומינגהה אמר: "גם המאמן יצטרך להוכיח את עצמו כדי להמשיך". במועדון ביקשו ממנו במהלך הקיץ להתנצל על האמירות כלפי לירוי סאנה שהיו חוסר כבוד כלפי קבוצתו מנצ'סטר סיטי.



אולם, נראה, שהקש ששבר את גב הגמל היה פליטת הפה כלפי תומאס מולר, סמל במועדון, שדווקא שיחק לאחרונה. המאמן איבד את חדר ההלבשה עוד בשנה שעברה וכעת לא ניתן היה לתקן את המצב. "רעיון הכדורגל שלו מעולם לא היה ברור", נכתב בנוסף ב"קיקר", לצד המטרה החדשה של המאמן החדש, בטווח המיידי – לשפר את האווירה במועדון.  


באתר "DW" נכתב על האירוניה הגדולה – קובאץ' שיכנע את ראשי באיירן להמר עליו לאחר שניצח אותם כמאמן איינטרכט פרנקפורט בגמר הגביע הגרמני, ותבוסה נגד אותה היריבה גרם לפיטוריו. "איש אינו יכול להכחיש את ההישג שלו כשהוביל את המועדון לדאבל בתקופת מעבר סוערת אך למרות הכל היו יותר מדי ספקות האם הוא יכול לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של המועדון. מאז הניצחון על טוטנהאם, באיירן לא משחקת ונראית רע כמו בימיו האחרונים של לואי ואן חאל". הדאבליסטית אמנם לא תמיד עמדה בציפיות באירופה אך כבר זמן רב לא הייתה חסרת אונים במשחק ליגה.



קובאץ'. הפיטורים היו הגיוניים (Alex Grimm/Bongarts/Getty Images)


ב"בילד" חשפו את השיחה האחרונה שלו עם השחקנים  לפני שפוטר. הוא הזעיק אותם למתחם האימונים בשעה מאוחרת ביום ראשון, הקרין להם לקט טעויות מהמשחק האחרון, וציינו כי אף אחד לא נפרד ממנו ברשתות החברתיות. הוא (קובאץ') העיר לטיאגו שמשחק מסובך מדי ומנסה לעשות קסמים, על קינגסלי קומאן אמר: "אתה עומד בזמן שמולר נלחם" ולגנאברי פנה: "אתה מאבד הרבה כדורים".


אצבע מאשימה הופנתה גם לשחקנים. "מעל לכל, כוכבי באיירן נדרשים להפגין כוח. קובאץ' לא האשם היחיד במצב הנוכחי". "אני מצפה מהשחקנים שלנו להתפתחות חיובית ותנופה גדולה בדרך להשגת המטרות בעונה הזו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי