צפו בתקציר: גלדבאך שמרה על הפסגה אחרי 1:2 דרמטי על באיירן מינכן

שחקני מנשנגלדבאך חוגגים
שחקני מנשנגלדבאך חוגגים | Baron/Bongarts/Getty Images

מוליכת הבונדסליגה חזרה מפיגור והשלימה מהפך בדקה ה-92, בזכות צמד של בנסבאיני, שהנחיל לאלופה הפסד שני ברציפות. דורטמונד הביסה את דיסלדורף, לייפציג גברה על הופנהיים

(גודל טקסט)

ערב דרמטי ועמוס באירועים היה לנו היום (שבת) במחזור ה-14 של הבונדסליגה, שבו בורוסיה מנשנגלדבאך שמרה על הפסגה אחרי מהפך מדהים נגד באיירן מינכן בקרב הצמרת, לדאבונה של רד בול לייפציג שכמעט עלתה לראשות הטבלה, אך הסתפקה בניצחון על הופנהיים ונותרה במקום השני. דורטמונד חיברה ניצחון שני ברציפות כשהביסה את דיסלדורף ופרייבורג יצאה עם שלוש נקודות מהמפגש עם וולפסבורג. באייר לברקוזן ניצחה 1:2 את שאלקה וגם היא עקפה את הבווארים.

בורוסיה מנשנגלדבאך – באיירן מינכן 1:2
מחזור שני ברציפות ללא ניצחון לאלופה, ששמטה יתרון והתדרדה למקום השביעי בטבלה. המארחת הייתה בדרך לאבד את הפסגה לראשונה מאז המחזור השביעי, אך שמרה על המקום הראשון בזכות מהפך הירואי שהושלם בתוספת הזמן.

איבן פרישיץ', שהחליף בדקה ה-20 את קורנטן טוליסו הפצוע, העלה את הבווארים ליתרון בדקה ה-49, אחרי שקיבל מסירה מתומאס מולר ושחרר בעיטה עוצמתית תוך כדי סיבוב שהכניעה את יאן זומר. רמי בנסבאיני איזן את התוצאה כעבור 11 דקות, כאשר מצא את עצמו לבד לחלוטין ברחבה אחרי כדור קרן של יונאס הופמן מצד ימין וניצל זאת כדי לנגוח פנימה. בדקה ה-92, האלג'יראי השלים צמד כשכבש מהנקודה הלבנה והעניק לקבוצתו שלוש נקודות יקרות מפז.

אפקט האנזי פליק אבד? שחקני באיירן מאוכזבים (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)
אפקט האנזי פליק אבד? שחקני באיירן מאוכזבים (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)

רוברט לבנדובסקי, שלהט ב-11 המחזורים הראשונים וכבש בכל אחד מהם, סיים משחק ליגה שלישי ברציפות מבלי למצוא את הרשת. אפשר לומר כי גלדבאך היא הכבשה השחורה של האלופה, שהגיעה למשחק עם ממוצע של 1.1 נקודות במשחקי חוץ נגד הקבוצה ממערב גרמניה ונוצחה בבורוסיה פארק בפעם ה-21 – המאזן הכי גרוע שלה נגד איזושהי יריבה בבונדסליגה.

לייפציג – הופנהיים 1:3
קבוצתו של יוליאן נגלסמן כבר נגעה בפסגה בעקבות התוצאה במשחק בין גלדבאך לבאיירן, אך בסופו של דבר נותרה במקום השני, עם נקודה אחת פחות מהמוליכה, והסתפקה בניצחון ליגה חמישי ברציפות. טימו ורנר להט פעם נוספת – כבר בדקה ה-11 הוא העלה את לייפציג ליתרון שהחזיק עד ההפסקה והוכפל על ידי אותו ורנר בדקה ה-52, עם פנדל מוצלח שהעלה את מאזנו של חלוץ נבחרת גרמניה ל-15 שערי בונדסליגה בעונה הנוכחית. מרסל סאביצר קבע 0:3 ללייפציג בדקה ה-83. ארמין ביקאקצ'יץ' הבוסני הבקיע שער מצמק בדקה ה-89 וקבע את תוצאת המשחק.

העלה את מאזנו ל-15 שערי ליגה. טימו ורנר חוגג (ODD ANDERSEN/AFP via Getty Images)
העלה את מאזנו ל-15 שערי ליגה. טימו ורנר חוגג (ODD ANDERSEN/AFP via Getty Images)

באייר לברקוזן – שאלקה 1:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
שתיים מהקבוצות המלהיבות בגרמניה, עם רצפים של שישה (שאלקה) וחמישה (לברקוזן) משחקים ללא הפסד, נפגשו בבאיי ארנה למשחק מרתק שלא איכזב. כבר תוך 15 דקות עלתה המארחת ליתרון, כשלאון ביילי הרים כדור קרן ולוקאס אלאריו נגח פנימה את ה-0:1. שאלקה ניסתה לחזור, אך ההגנה המקומית היתה חזקה ולא איפשרה לה להתקרב לשער במחצית הראשונה.

חמש דקות מפתיחת המחצית השנייה הצליחה האורחת להשוות, אבל ה-VAR פסל את השער של בניטו רמאן בטענה לנבדל. מאותה נקודה שאלקה כמעט נעלמה, ובדקה ה-81 אלאריו ניצל פירצה בהגנה שלה כדי להשלים צמד ולהעלות את לברקוזן ל-0:2. רמאן השיג את השער המצמק דקה לאחר מכן, אבל זה לא הספיק כדי לחזור למשחק שנגמר ב-1:2.

באייר לברקוזן עלתה עם הניצחון למקום השישי, כשהיא עוקפת את באיירן מינכן ומותירה את האלופה במקום שכרגע לא מוביל לאירופה. העונה עוד ארוכה, אבל לבווארים מוטב להתעורר.

דורטמונד – דיסלדורף 0:5 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
ניצחון שני ברציפות לקבוצה מחבל הרוהר שעשויה לסיים את המחזור במקום השלישי, בתנאי ששאלקה לא תגבור על לברקוזן. מרקו רויס כבש את הראשון בדקה ה-42, תורגן הזאר הכפיל לזכות המארחים בדקה ה-58 מבישול נהדר של ג'יידון סאנצ'ו. סאנצ'ו הוסיף גם שער בדקה ה-63 אחרי שקיבל כדור מרויס וקבע 0:3, הקיצוני הגרמני השלים צמד פרטי עם השער הרביעי של דורטמונד בדקה ה-71, המבשל הפעם היה הזאר. דורטמונד המשיכה לתקוף ובדקה ה-74 הבקיע סאנצ'ו את שערו השני במשחק, שקבע את תוצאת הסיום.

ג'יידון סאנצ'ו. כיכב פעם נוספת, עם צמד (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)
ג'יידון סאנצ'ו. כיכב פעם נוספת, עם צמד (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)

פרייבורג – וולפסבורג 0:1
הקבוצה המפתיעה של העונה בליגה הגרמנית חזרה לנצח אחרי שני מחזורים, בזכות שער מאוחר של ג'ונתן שמיד שכבש בדקה ה-85. שלוש הנקודות העלו את פרייבורג למקום החמישי, בעוד לירוקים זה היה הפסד שני ברציפות והם במקום התשיעי בטבלה.

אוגסבורג -מיינץ 1:2
לוין אוצטונאלי העלה את המארחת ליתרון 0:1 בדקה ה-15. מרקו ריכטר השווה בדקה ה-41, וקבע את תוצאת המחצית – 1:1. אוגסבורג זכתה בפנדל בדקה ה-65, פלוריאן נידרלכנר דייק מהנקודה הלבנה והשלים מהפך – 1:2 למארחת שקיבלה אוויר לנשימה בקרבות התחתית הסוערים, בדרכה למקום ה-11.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי