בדורטמונד יודעים: ככה אי אפשר לקחת אליפות. המנהל המקצועי ביקר את ההגנה

שחקני בורוסיה דורטמונד
שחקני בורוסיה דורטמונד | Lars Baron/Bongarts/Getty Images

הצהובים-שחורים ספגו העונה כבר 32 שערים, פאברה הודה: "עלינו לשחק יותר בשקט ובסבלנות, לא רק לרוץ קדימה". צ'אן שכבש שער ענק: "אני כאן רק שבוע אבל ברור מה צריך לתקן". "בילד": "הצמרת עלולה ללכת לאיבוד"

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד הייתה המפסידה הגדולה רגע לפני משחק העונה בגרמניה. אמנם ארלינג הולאנד שבת מהבקעה לראשונה מאז הצטרף, אך הצהובים-שחורים כבר הובילו 2:3 במשחק החוץ נגד באייר לברקוזן אחרי תצוגה התקפית נפלאה. ואז הגיע ריפיון הגנתי נוסף. דורטמונד ספגה פעמיים תוך דקה והפסידה 4:3. היא ספגה העונה כבר 22 שערים במשחקי החוץ – שניים בממוצע למשחק, הפסידה ארבעה משחקים ושמרה רק פעם אחת מחוץ לביתה על שער נקי.

בגרמניה ביקרו. "הפוטנציאל ההתקפי בשמיים גם ביום לא טוב של הולאנד, אבל בהגנה הכל אחר, שום דבר לא עובד. ככה אי אפשר להגיע לשום מקום", נכתב ב"קיקר". "עוד סיום פרוע ומאכזב כמו בגביע הגרמני". "איזה סיום מר לדורטמונד, נוק-אאוט כפול, שתי מכות והצמרת עלולה ללכת לאיבוד", סיכמו ב"בילד".

אמרה צ'אן שכבש שער ענק בבכורה שלו בדורטמונד אך ירד מאוכזב מכר הדשא, סיכם: "אנחנו סופגים יותר מדי בקלות. אני כאן רק שבוע אבל ברור מה עלינו ללמוד – צריך לשחק מלוכלך כמו בכדורגל הגרמני של פעם, לעשות עבירות. כולם צריכים לעשות הגנה טוב יותר – מהחלוצים ועד הבלמים. אני מתכוון לכולם". מנגד, הוא נשאר אופטימי: "אני מאמין בקבוצה הזו ובטוח שגם אני אשתפר".


צ'אן. שער ענק לא הספיק (Dean Mouhtaropoulos/Bongarts/Getty Images)

מייקל זורק המנהל המקצועי אמר: "זה כואב. זה פשוט מאכזב כי עשינו משחק נהדר עד הדקה ה-80 והובלנו בצדק. ואז היינו פאסיביים מדי ברגעים המכריעים. איפשרנו ללברקוזן לבצע מהפך. היה ברור לנו שיש ללברקוזן את האיכות בחלק הקדמי אבל הבעיות בהגנה מלוות אותנו זמן רב. חבל שאנחנו לא יודעים להרוג משחק".

על משחקי החוץ: "במשחקי הבית אנחנו כוח מוחלט, רוב הזמן מנצחים ודי בקלות. אבל חלק מהבעיה היא שבחוץ אנחנו לא טובים, גם אם אנחנו משחקים באותה הגישה. זה היה משחק חשוב מאוד וחבל שהפסדנו, עלינו לדאוג שנספוג פחות שערים".

לוסיאן פאברה: "היינו צריכים לשחק קצת יותר בסבלנות, להניע כדור, לשלוט, לא לרוץ קדימה. ספגנו ארבעה שערים וככה אי אפשר לנצח. עבדנו קשה באימונים. כשהיריבה מפעילה לחץ ומעלה את הקצב, אנחנו צריכים לתת את המיטב. אני רוצה לראות את המשחק שוב כדי שאוכל לראות איזה טעויות עשינו".


ארלינג הולאנד. משחק ראשון בלי שער (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי