לייפציג הסגנית, ברמן תרד אחרי 40 שנה: תחזית סיום הבונדסליגה

רוברט לבנדובסקי, מאטס הומלס
רוברט לבנדובסקי, מאטס הומלס | Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images

לקראת חזרת הליגה בשבת(שידורים ישירים בחבילת הערוצים של ספורט1), בגרמניה הציגו את כל המספרים ושיאי העונה וניבאו את הדירוג הסופי. באיירן בונה על ההתקפה המסחררת, דורטמונד מחזיקה במאזן ביתי נפלא

(גודל טקסט)

בגרמניה כבר סופרים את הדקות עד ליום שבת הקרוב אז תחודש הבונדסליגה רשמית במחזור ה-26, כ-64 ימים לאחר המשחק האחרון (שידורים ישירים בחבילת הערוצים של ספורט1) גם בשאר אירופה מחכים לבשורה ומקווים שהמחזור הראשון לאחר התפשטות נגיף הקורונה – יעבור בצורה חלקה ויכין את הקרקע לחזרת יתר הליגות הגדולות. באיירן מינכן, מוליכת הטבלה בפער של ארבע נקודות על פני בורוסיה דורטמונד, פייבוריטית לדעת הפרשנים לשמור על הכתר ולזכות באליפות שמינית ברציפות. והמספרים מגבים אותה. בגרמניה פורסמה שורה של סטטיסטיקות על העונה הנוכחית לקראת חזרת המשחקים.

 
 
באיירן עצמה תשחק רק ביום ראשון כשתתארח אצל אוניון ברלין (18:50, שידור ישיר בספורט1) אך בכל מקרה תשמור על הפסגה. הבווארים ניצחו עשרה מ-11 המשחקים האחרונים. בשמונת משחקי הסיבוב השני השיגו הבווארים 22 נקודות. רק פעמיים בעברה הציגה קבוצה רקורד טוב יותר – באיירן עצמה, עם מלוא 24 הנקודות בשנת הטרבל (2012/13) ולאחר עונה, עם פפ גווארדיולה.
 
 
האלופה כובשת בלי הכרה. 73 שערי זכות ב-25 משחקים, כמעט שלושה בממוצע למשחק – הם מספרים כמעט חסרי תקדים. גם כאן הבווארים קרובים לשיא, כאשר ב-1973/74 בה זכו בגביע אירופה וכן בעונת הבכורה של גווארדיולה – כבשו שער אחד יותר, 74 משחקים.


רויס מול קימיך (Sebastian Widmann/Bongarts/Getty Images)

 
 
דורטמונד חולמת על אליפות ראשונה מאז עונת 2011/12 עם יורגן קלופ. היא תפתח את דרכה בדרבי הלוהט נגד שאלקה. הצהובים-שחורים בונים על מאזן הביתי הנפלא. דורטמונד היא היחידה מבין שלוש הליגות הבכירות שלא הפסידה העונה בביתה – תשעה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו, והיא כבשה ב-37 משחקי הבית האחרונים שלה בבונדסליגה – שיא מועדון. ג'יידון סאנצ'ו הבקיע בכל אחד משבעת משחקי הבית האחרונים כששיא לשחקן בצהוב-שחור הוא 11 משחקים (פייר-אמריק אובמיאנג עשה זאת פעמיים). כמובן שדורטמונד תצטרך להסתדר ללא הקהל הנפלא שלה שכן המשחקים ייערכו בדלתיים סגורות.

מי שתוכל להשפיע על זהות האלופה היא באייר לברקוזן שלקחה 19 נקודות בחצי השני של העונה והשוותה את שיא המועדון מאז 1999/00. ללברקוזן מצפה עוד משחק נגד באיירן. בקצה הלא נכון של הטבלה נמצאת פדרבורן. עם נקודה בודדה בששת המשחקים האחרונים ו-16 נקודות בלבד מפתיחת העונה אחרי 25 משחקים – קשה לראות אותה שורדת. אף קבוצה בעבר לא הצליחה להישאר בליגה עם מספרים כאלה. ורדר ברמן בסכנה ממשית גם היא. ניצחון אחד ב-11 המשחקים האחרונים הביא לכך שהקבוצה עשויה לרדת לראשונה מאז 1980/81.
 

 
בגרמניה השתמשו בשירות הסטטיסטיקה "Stats Performing" בנוגע לתחזית סיום העונה, בהתבססות על איכות התקפה וההגנה של כל קבוצות, דירוג שנקבע לפי תוצאות היסטוריות תוך מתן משקל למשחקים האחרונים. התוצאות מדומות ב-10,000 הזדמנויות שונות. הסיכויים לאליפות נוספת של באיירן הם 87.8%. לייפציג עם סיכוי טוב מעט יותר לסיים במקום השני על חשבון דורטמונד (42.6% לעומת 41.6%) בשל יתרון זעיר של שער אחד. שתיהן, לפי הנבואה, יסיימו את העונה עם 68 נקודות. גלדבאך תסיים רביעית לפי ההערכות. ברמן תרד בפעם השנייה בהיסטוריה.

שחקני ברמן. לפי התחזית: ייפרדו לשלום (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)

 
 
נסיים עם מלכות השערים. רוברט לבנדובסקי, על אף שנעדר משני המשחקים האחרונים בשל פציעה, הבקיע העונה כבר 25 שערי ליגה. רק לגרד מולר היו יותר שערים בשלב הזה של העונה – 29 שערים ב-1969/70 ו-1971/72. הפולני בדרך לזכייה בתואר מלכות השערים בפעם השלישית ברציפות, והוא רוצה פרס גדול יותר: נעל הזהב האירופית. כרגע לצ'ירו אימובילה מלאציו יש שני שערים יותר ממנו (ופער של ארבע נקודות: 54 לעומת 50). חברו של לבנדובסקי, תומאס מולר, מוליך את טבלת הבישולים עם 16 עד עתה – שווה לשיאו של קווין דה בריינה בעונת 2014/15. הגרמני זקוק לעוד חמישה כדי לקבוע שיא ליגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי